Rejon Koluszki. Trasa Czerwona - im. św. Jana Chrzciciela

Share "Rejon Koluszki. Trasa Czerwona - im. św. Jana Chrzciciela"

Rejon Koluszki

Trasa Czerwona - im. św. Jana Chrzciciela

przebieg trasy Koluszki kościół p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej → Erazmów → Felicjanów → Zygmuntów → Długie → Turobowice → Świny → Frydrychów → Popień → Jeżów → Jasienin Duży → Rogów → Olsza

→ Rozworzyn → Szymaniszki → Brzeziny kościół pw. Podwyższenia Krzyża

długość trasy 42 [km]

suma podejść 278 [m]

aktualizacja marzec 2019

!

znakiem wykrzyknika oraz podkreśleniem oznaczono miejsca, w których należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie pomylić drogi.

znakiem Krzyża oznaczono miejsca, w których należy rozpocząć rozważanie kolejnej stacji Drogi Krzyżowej.

Zasady poruszania się na trasie

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy EDK zalecamy, aby:

poruszać się w zwartych grupach, liczących nie więcej niż 10 osób;

każda osoba miała założone elementy odblaskowe;

na drogach poruszać się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim), pierwsza osoba w grupie ma zapaloną latarkę ze światłem białym skierowanym do przodu, ostatnia osoba w grupie ma zapaloną latarkę ze światłem czerwonym skierowanym do tyłu;

podczas czytania rozważań kolejnych stacji Drogi Krzyżowej oraz innych postojów zatrzymać się w miejscu bezpiecznym, oraz nie utrudniać przemieszczanie się innym uczestnikom EDK oraz osobom nie uczestniczącym w EDK;

dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych.

W trakcie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej obowiązuje Reguła Milczenia. Obowiązuje ona od momentu rozpoczęcia EDK, czyli od chwili wyruszenie na trasę. Uszanuj prawo innych uczestników do głębokiego przeżywania Misterium Drogi Krzyżowej, dzięki możliwości spotkania z Bogiem w ciszy i skupieniu. Zwróć uwagę osobom łamiącym tą regułę.

W razie niebezpiecznej sytuacji na trasie…

Ze względu na przebieg tras EDK, często to Ty będziesz jedyną osobą, która będzie mogła pomóc innemu uczestnikowi. Dlatego nie wahaj się zareagować gdy widzisz że ktoś ma problemy. W szczególności przerwij zasadę milczenia i udziel pomocy, jeżeli:

ktoś uległ wypadkowi lub nagłemu zachorowaniu;

ktoś leży lub siedzi bez ruchu;

ktoś ma problemy z chodzeniem, oddychaniem, itp;

ktoś nadaje sygnał ratunkowy.

Jeżeli znajdziesz się w takiej sytuacji po pierwsze upewnij się, że Tobie nie zagraża niebezpieczeństwo, a następnie zacznij udzielać pomocy. Jeżeli sytuacja przekracza

Kościół pw. Katarzyny Aleksandryjskiej w Koluszkach (0 km)

1. Po wyjściu głównym wyjściem z kościoła skręć po 20 m w prawo (ul.

Żeromskiego), dalej 500m prosto, aż do skrzyżowania z drogą główną (ul.

Brzezińska).

2. Na głównym skrzyżowaniu skręcamy w lewo, po prawej stronie widać będzie budynek z neonem Dombud.

3. Po 500m drogą skręca łagodnym łukiem w prawo (kierunek Brzeziny), dalej prosto 1km.

4. Dochodzisz do skrzyżowania z drogą prostopadłą, do której idziesz (ul. Naftowa), przy skrzyżowaniu krzyż.

STACJA I – Koluszki Brzezińska-Naftowa (odległość od początku trasy 2,0 km)

5. Skręcasz w prawo w ul. Naftową, po lewej stronie las i zaraz potem także po prawej stronie. Idziesz prosto (800m), po prawej stronie mijasz bazę paliw.

6. Tuż za końcem betonowego płoty bazy paliw droga lekkim łukiem skręca w prawo (las po obu stronach drogi).

7. Wychodzisz z lasu i idziesz cały czas prosto, aż droga lekkim łukiem skręca w lewo.

Mijasz drogowskaz „Lisowice 1,6” idąc prosto.

8. Dochodzisz do skrzyżowania widząc zabudowania wsi Erazmów, za skrzyżowaniem zabytkowa kapliczka. Skręcasz w prawo i dalej idziesz prosto przez wieś. Za wsią łukiem w prawo. Dalej cały czas prosto (450m). Za wsią lekkim łukiem w prawo.

9. Dochodzisz do wsi Felicjanów. Przechodzisz przez tory kolejowe. Za torami droga rozgałęzia się, kierujesz się w lewo, obok betonowego płotu. Opuszczasz asfalt wchodząc na drogę gruntową, idziesz prosto do skrzyżowania z drogami asfaltowymi (600m).

10. Następnie idziesz dalej prosto drogą asfaltową 400m, droga wspina się pod górę i skręca w prawo a ty idziesz prosto schodząc z asfaltu. Na skrzyżowaniu na skarpie po prawej stronie stoi krzyż.

STACJA II – Zygmuntów (odległość od początku trasy 6,1 km)

11. Idziesz prosto drogą gruntową, która raz wiedzie pod górę, potem w dół, znów pod górę a na koniec w dół dochodząc do skrzyżowania z drogą asfaltową (1300m).

12. Wchodzisz na drogę asfaltową idąc prosto (po prawej stronie znak kierunkowy

„Stajnia Frydrychów”. Po 200 metrach droga rozgałęzia się przy stacji LPG po prawej stronie skręcasz w prawo.

13. Mijasz zabudowania i dalej prosto drogą pod górę do wsi Turobowice. Dochodzisz do skrzyżowania dróg na górce, po lewej stronie znajduje się kapliczka we wsi Turobowice.

14. Idziesz dalej prosto drogą, którą do tej pory szedłeś, po 400 metrach od kapliczki na skrzyżowaniu polnych dróg (otwarty teren) skręcasz w lewo na drogą asfaltową wiodącą lekko w dół.

15. Mijasz brzozowy lasek. Na górce przy dużej oponie ciągnikowej skręcasz w lewo na drogę z tłucznia idąc do Sercówki, która znajduje się 100 merów od zejścia z głównej drogi.

16. Dochodzisz do zabudowań wchodzisz na podwórze wchodząc bramą. Drewniana kaplica w Sercówce znajduje za budynkiem po drugiej stronie podwórza. Możesz wejść do kaplicy (uwaga Najświętszy Sakrament! Zachowuj się odpowiedni odo miejsca!).

STACJA III – Sercówka - Wierzchy (odległość od początku trasy 10,9 km)

17. Wychodzisz z powrotem z Sercówki i idąc tą samą drogą dochodzisz do drogi asfaltowej. Skręcasz w lewo, idziesz prosto drogą, która wiedzie w dół dochodząc do drogi głównej.

18. Skręcasz w prawo idąc drogą asfaltową pod górę. Mijasz tablicę informacyjną

„Koniec Wierzchy”

19. Idąc prosto dochodzisz do miejscowości Świny, dalej prosto dochodzisz do

STACJA IV – Kościół p.w. Św. Jana Chrzciciela w Świnach (odległość od początku trasy 13,6 km)

20. Wracasz od kościoła od skrzyżowania idąc dalej prosto. Idziesz prosto mijając młyn i potężne zbiorniki na zboże, a następnie cmentarz parafialny.

21. Wchodząc do lasu mijasz znak „Droga pożarowa 11” (1km od kościoła). Cały czas prosto przez las do miejscowości Frydrychów

22. Po 1,4km od wejścia do lasu docierasz do skrzyżowania w lesie (po lewej znak

„teren leśny monitorowany”, baner „rezerwat Popień”), po prawej stronie w głębi krzyż.

STACJA V – Frydrychów (odległość od początku trasy 16,1 km)

23. Skręcasz w lewo, po 200 metrach mijasz mostek i rzekę Rawkę, droga przechodzi w drogę z kamieni. Po następnych 800 metrach docierasz do zabudowań majątku Popień a następnie do skrzyżowania z drogą asfaltową.

24. Na skrzyżowaniu skręcasz w prawo, po prawej stronie tuż przy skrzyżowaniu kapliczka.

25. Po prawej stronie mijasz budynki czworaków miejscowości Popień- Parcela

26. Następnie prosto przecinasz kolejne skrzyżowanie z kierunkowskazem na Marianów i dalej kierujemy się prosto.

27. Po 1,7 km od kapliczki mijasz kierunkowskaz na „Kosiska”, ok. 50 m. przed tym kierunkowskazem po lewej stronie rosną 2 wysokie topole a pomiędzy nimi krzyż.

STACJA VI – droga Popień - Jeżów (odległość od początku trasy 19,5 km)

28. Idziesz dalej prosto, Dochodzisz do zabudowań miejscowości Jeżów przecinasz tory kolejki wąskotorowej. Dochodzisz do znaku „STOP” i kapliczki na skrzyżowaniu.

29. Skręcasz w lewo do centrum idąc ulicą Piotrkowską.

30. Po prawej stronie mijasz cmentarz, przystanek autobusowy.

31. Na skrzyżowaniu przy aptece skręcasz w prawo w ul. Pisarskiego idziesz około 200 m. prosto, a następnie skręcasz w lewo i kierujesz się na kościół przechodząc przejściem dla pieszych przez ul. Rawską, idziesz w kierunku kościoła p.w. Św. Józefa Oblubieńca NMP.

STACJA VII – kościół p.w. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Jeżowie (odległość od początku trasy 21,5km)

32. Po minięciu kościoła idziesz w lewo ul. Rynek i dochodzisz do ul. Łowickiej. Przy ul.

Rynek znajduje się skwer z ławkami – możliwość odpoczynku.

33. Skręcasz w prawo w ul. Łowicką idziesz prosto ok. 650 m. przechodzimy przez most. Za mostem po prawej stronie kapliczka, następnie znak „Jasienin Duży 1 km.

34. Około 90 m. za mostem skręcasz w lewo w drogę asfaltową - ul. Płk.

Nadachowskiego i idziesz w kierunku Jasienina Dużego.

35. Idziesz ok. 1 km, ul. Nadachowskiego przez Jeżów mając po prawej stronie zabudowania, po lewej nadrzeczne olszyny, a następnie, łąki, pola.

36. Wchodzisz do miejscowości Jasienin Duży znak z nazwą miejscowości po prawej.

37. Dochodzisz do skrzyżowania, po prawej krzyż kamienny (2km, po skręcie w lewo z drogi głównej).

STACJA VIII – Jasienin (odległość od początku trasy 24,5 km)

38. Idziesz prosto (mijając po prawej tablicę „Muzeum w Przestrzeni”, znak „ślepa ulica”). Wchodzisz do lasu, droga lekkim łukiem skręca w prawo, mijasz po prawej pojedynczy słupek szlabanu i znak „Droga pożarowa 9”.

39. Idziesz dalej drogą leśną, która lekkim łukiem skręca w prawo, po lewej mijasz pole, a następnie masz po lewej wysokopienny drzewostan, po prawej leśną uprawę. Po minięciu po prawej uprawy leśnej idziesz około 1 km drogą leśną biegnącą prosto przez wysokopienny las.

40. Idąc prosto mijasz kilka dróg leśnych twoją drogę, dochodzisz, po 1,1km od wejścia do lasu do prostopadle biegnącej drogi leśnej (jest to skrzyżowanie dróg pożarowych nr 9 i nr 8). 20m przed tym skrzyżowaniem po lewej stronie oznaczenie

41. Na skrzyżowaniu skręcasz w lewo, po około 100 m od skrzyżowania zaczyna się po prawej stronie ogrodzenie z siatki, wzdłuż, którego idziesz około 1 km.

Następnie ogrodzenie skręca pod kontem prostym w prawo, nadal idziesz wzdłuż skręcającego ogrodzenia mijając szlaban, a następnie po prawej zabudowania Leśnego Zakładu Doświadczalnego Rogów. Wchodzisz do Rogowa.

42. W Rogowie mijając po prawej zabudowania idziesz drogą asfaltową prosto do torów kolejowych. Nie przechodzisz przez tory, lecz przed przejazdem kolejowym skręcasz w lewo w ul. Przejazdową.

43. Idziesz ul. Przejazdową mając po prawej stronie tory kolejowe i dochodzisz do dworca PKP Rogów. Przejściem podziemnym znajdującym się przed budynkiem dworca przechodzisz na drugą stronę torów.

44. Po wyjściu z przejścia podziemnego idziesz prosto ul. Żeromskiego mijając po lewej stronie budynek Urzędu Gminy, a następnie dochodzisz do kościoła.

STACJA IX – kościół pw. Wniebowzięcia NMP w Rogowie (odległość od początku trasy 29,5 km)

45. Nadal idziesz prosto ul. Żeromskiego, a następnie drogą asfaltową przez miejscowość Olsza. Po minięciu po prawej znaku z nazwą miejscowości po około 50 m mijasz również po prawej kapliczkę Matki Boskiej.

46. Po przejściu przez Olszę dochodzisz do znajdującego się po lewej stronie Ogniska Miłości (budynki Ogniska znajdują się w głębi za ogrodzeniem).

47. Skręcasz w prawo do Ogniska Miłości. Kaplica znajduje się w dużym budynku, powinna być otwarta (możliwość adoracji i odpoczynku w pomieszczeniu przy kaplicy.

STACJA X – „Ognisko Miłości” w Olszy (odległość od początku trasy 32,1 km)

48. Idziesz dalej prosto po terenie Ogniska Miłości drogą wewnętrzną, skręcając w prawo wychodzisz ośrodka drugą bramą na drogę asfaltową. Idziesz prosto i dochodzisz do skrzyżowania z drogą główną.

49. Przechodzisz prosto przez skrzyżowanie, na skrzyżowaniu po lewej kapliczka, po

drogą, która opada szybko w dół w kierunku rzeki Mroga. Przed mostem mijasz tablicę z nazwą miejscowości Rozworzyn. Po przejściu mostu droga wznosi się stromo do góry.

50. Po około 100 m. od mostu dochodzisz do drewnianego płotu po prawej stronie drogi, idziesz drogą wzdłuż płotu.

51. Idziesz dalej prosto schodząc z asfaltu. Po 200m masz po prawe stronie las po lewej stronie najpierw białe ogrodzenie betonowe. Dochodzisz do skrzyżowania z drogą gruntową. Przy skrzyżowaniu po prawej stronie na drzewie wisi mała kapliczka

STACJA XI – Rozworzyn (odległość od początku trasy 33,7 km)

52. Idziesz prosto mając miejscami po prawej stronie las a po lewej stronie najpierw ogrodzenia a potem pola.

53. 1,5km od zejścia z asfaltu wchodzisz do lasu idąc przez niego 1km.

54. Po wyjściu z lasu skręcasz w lewo i idziesz wzdłuż lasu 350m, następnie droga lekko skręca w prawo i prowadzi już między polami.

55. Idziesz 250m, aż pod linią wysokiego napięcia dochodzisz skrzyżowania z drogą, w którą skręcasz w lewo.

56. Wchodzisz pomiędzy zabudowania znajdujące się po prawej i lewej stronie drogi.

Dochodzisz do drogi wojewódzkiej, którą przecinasz idąc prosto, na skrzyżowaniu znajduje się kapliczka.

STACJA XII – Szymaniszki (odległość od początku trasy 37,6 km)

57. Idziesz drogą gruntowa mając zabudowania po lewej i prawej stronie, po około 300 m. po prawej stronie zaczyna się las, po lewej znajduje się zajazd „Leśny Dworek”.

58. Nadal idziesz prosto drogą gruntową, która opada w dół, po prawej las a po lewej pojedyncze zabudowania.

59. Droga gruntowa nadal opada szybko w dół, zabudowania po lewej stronie kończą się i zaczyna się las po obu stronach drogi.

60. Po osiągnięciu najniższego punkt droga zaczyna piąć się w górę, a następnie biegnie już równo i skręca w lewo. Przed skrętem w lewo po prawej stronie drogi tablica „Muzeum w Przestrzeni”.

61. Po minięciu tablicy „Muzeum Przestrzeni”, skręcasz w lewo mając las po lewej i prawej stronie.

62. Po 350m dochodzisz do pól po prawej stronie, a następnie do domków letniskowych po prawej.

63. Idziesz prosto drogą gruntową, która ponownie wchodzi w las, następnie biegnie wśród nieużytków, pojedynczo zaczynają się pojawić zabudowania miasta Brzeziny.

64. Droga gruntowa, którą idziesz przechodzi w drogę asfaltową wchodzisz na ul. Reymonta i docierasz do dużego skrzyżowania, z ul. Kilińskiego, skręcasz w prawo w tą ulicę.

65. Idąc ul. Kilińskiego przechodzisz przez most i dochodzisz do drogi wojewódzkiej (ul. Waryńskiego), po prawej stronie stoi krzyż.

STACJA XIII – Brzeziny ul. Waryńskiego (odległość od początku trasy 41,1 km)

66. Skręcasz w lewo. Przechodzisz na prawą stronę ulicy. Po prawej mijasz przydrożny krzyż.

67. Następnie skręcasz w prawo w ul. Krakówek, którą docierasz skrzyżowania z ul. Słowackiego i ul. Chopina.

68. Przecinasz to skrzyżowanie i wchodzisz w ul. Chopina (znak zakazu wjazdu) i dochodzisz do drogi głównej.

69. Skręcasz w prawo do kościoła pw. Podwyższenia Krzyża - celu wędrówki.

W kościele kończy się trasa Ekstremalnej Drogi Krzyżowej.

STACJA XIV – Kościół p.w. Podwyższenia Krzyża w Brzezinach

(odległość od początku trasy 42,0 km)

Idź dalej prosto - po około 450 m dojdziesz do rozwidlenia z ceglaną kapliczką umiejscowioną na środku wyspy, skręć w prawo przed kapliczką wzdłuż ogrodzenia

Następnie schodzimy w dół w kierunku drogi asfaltowej gdzie skręcamy w prawo w ulicę Przedbronie na żółty szlak, którym będziemy kierowali się przez dłuższy odcinek.. 29

Redukcja oddziaływania czynników chłodniczych na środowisko oraz poprawa efektywności energetycznej naszych produktów Daikin Europe N.V. angażuje się w działania zmierzające

niewydolności serca z obniżoną frakcją wyrzutową lewej komory — ICD/CRT-D Implantowane kardiowertery-defibryla- tory (ICD, implantable cardioverter defibril- lator) oraz

Okazuje się, że dwufazowa reakcja na podawanie dobutaminy z przejściową poprawą kurczliwości jest najbardziej specyficzna w ocenie zachowanej żywotności mięśnia.. Dawka,

dom po naszej prawej stronie i kierujemy się ścieżką lekko w prawo, do głównej ulicy. Idziemy do widocznego przed nami kościoła. Miniemy po lewej stronie ulicę Osterwy i

Dalej idziemy wzdłuż posesji po prawej stronie i po 150 m dochodzimy do drogi asfaltowej relacji Zagórowa – Imbramowice (przy posesji nr 22).. Tu skręcamy w lewo i cały

W koronarografii uwidoczniono drożne pomosty (lewa tętnica piersiowa wewnętrzna do gałęzi przedniej zstępującej i żylne do pierwszej gałęzi marginalnej i diagonalnej),