Trasa JAKUBOWA Latoszyn Podgrodzie - Dobrków Pilzno Zwiernik Zalasowa - Tuchów

Share "Trasa JAKUBOWA Latoszyn Podgrodzie - Dobrków Pilzno Zwiernik Zalasowa - Tuchów"

Trasa „JAKUBOWA” Latoszyn – Podgrodzie - Dobrków – Pilzno – Zwiernik – Zalasowa - Tuchów

Zasady poruszania się w czasie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej. Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy drogi krzyżowej przygotowaliśmy kilka zasad, do których zalecamy się stosować:

1. Poruszamy się lewą stroną jezdni.

2. Poruszamy się w zwartych, nie większych niż 10 osobowych grupach.

3. Każda osoba w grupie nosi elementy odblaskowe.

4. Osoba idąca na końcu grupy pilnuje, aby nikt nie został w tyle.

5. Osoba idąca z przodu grupy trzyma zapaloną latarkę z białym światłem, osoba idąca z tyłu również.

6. Podążając drogą kierujemy się mapą oraz załączonym opisem trasy.

pokonujemy w milczeniu

Początek trasy kościół w Latoszynie.

Długość 36 km

Przebieg trasy (znaczna część przebiega wyznaczonym szlakiem Via Regia oznakowanym muszlą św. Jakuba): - Podgrodzie - Wzgórze Maga – Dobrków – Pilzno – Zwiernik – Zalasowa -Tuchów.

Latoszyn – Podgrodzie

1. Wyruszamy spod kościoła w Latoszynie i kierujemy się w lewo w ulicę Orlą - 450 m.

2. Dochodzimy do ulicy Gumniskiej. Przechodzimy na drugą stronę i skręcamy w prawo.

3. Idziemy 130 m i dochodzimy do skrzyżowania. Idziemy prosto.

4. Zaraz za skrzyżowaniem, za murowaną kapliczką skręcamy w lewo w wąskie przejście między ogrodzeniami, ścieżka wyłożona betonowymi płytami.

5. Ścieżką idziemy 250 m , przechodzimy przez mostek na potoku.

6. Dochodzimy do drogi asfaltowej i skręcamy w prawo.

7. Idziemy 450 m do chodnika przy drodze E4 .

8. Skręcamy w lewo na chodnik, którym poruszamy się przez 2,7 km, aż do kościoła w Podgrodziu. Idziemy 150 m alejką wysadzoną tujami do kościoła w Podgrodziu.

Wchodzimy głównym wejściem na plac kościelny .

Stacja I - plac przy kościele w Podgrodziu. „Pan Jezus na śmierć skazany”

1. Z placu kościelnego wychodzimy bocznym wyjściem, obok dzwonnicy.

Skręcamy w prawo i idziemy 300 m do chodnika przy trasie E4.

2. Chodnikiem idziemy 600 m. Dochodzimy do wąskiej, asfaltowej drogi, w którą skręcamy - w lewo (przed przystankiem autobusowym)

3. Po 200 m droga rozwidla się, my skręcamy w prawo, ostro w górę. Drogą tą idziemy ok 1 km do kolejnego skrzyżowania.

4. Skręcamy w lewo (w górę) i idziemy 1,1 km na szczyt wzniesienia Maga.

5. Na górze Maga, tuż przed dużą, oświetloną posiadłością, po prawej stronie na rozstaju dróg stoi KRZYŻ

Stacja II – krzyż na Madze. „Pan Jezus bierze krzyż na ramiona”

1. Obok przydrożnego krzyża skręcamy w prawo. Wchodzimy na Drogę św.

Jakuba Via Regia. Naklejone znaki muszli będą nam towarzyszyć do samego Tuchowa.

2. Idziemy tą drogą ok 1 km w dół .

3. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo i idziemy 500 m do kościoła w Dobrkowie.

Wchodzimy na plac kościelny.

Stacja III – Krzyż Misyjny przy kościele w Dobrkowie. „Pan Jezus pierwszy raz upada”

1. Wychodzimy z placu kościelnego i skręcamy w lewo. Idziemy główną drogą asfaltową 800 m

2. Dochodzimy do krzyżówki Dobrków-Mokrzec-Gołęczyna. Skręcamy w prawo i idziemy ok 2 km

3. Na skrzyżowaniu przy trasie E4 skręcamy w lewo - przechodzimy przez most na Wisłoce i ul. Lwowską idziemy do Pilzna – 1 km.

4. Dochodzimy do rynku, gdzie stoi figura Matki Bożej.

Stacja IV – Rynek w Pilźnie. „Pan Jezus spotyka Matkę swoją”

1. Z spod figury kierujemy się w lewo w stronę wylotu ulicy Grodzkiej, skręcamy w prawo obok Banku, przechodzimy obok Pappas Pizza i dochodzimy wąską ścieżką do ulicy Kościuszki. Skręcamy w prawo. Główna droga zaprowadzi nas aż do Zwiernika.

2. Idziemy prosto ulicą Kościuszki ok 3,5 km. Dochodzimy do drewnianego krzyża po prawej stronie ulicy, obok wysokiego drzewa (mocno przycięta korona)

Stacja V – stary, drewniany krzyż obok samotnego drzewa na pograniczu Pilzno-Zwiernik. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Panu

Jezusowi”.

1. Od krzyża idziemy cały czas prosto wzdłuż drogi, ok 4 km.

2. Dochodzimy do pierwszych zabudowań w Zwierniku, podchodzimy lekko pod górkę, po lewej stronie, na wzniesieniu, ok 200 m od krzyżówki stoi żółta kapliczka, vis- a- vis po drugiej stronie nowy, żółty dom.

Stacja VI – żółta kapliczka w Zwierniku „Św. Weronika ociera twarz Panu Jezusowi”

1..Od kapliczki idziemy 200 m pod górę.

2. Dochodzimy do skrzyżowania i skręcamy w lewo.

3. Idziemy dalej prosto ok 500m i dochodzimy do kościoła w Zwierniku.

Stacja VII - kościół w Zwierniku „Pan Jezus drugi raz pod krzyżem upada”.

1. Z placu przykościelnego wychodzimy kierując się w prawo. Po ok 100 m dochodzimy do niewielkiej krzyżówki. Kierujemy się w prawo (zakręt 90 stopni)

2. Za mostkiem skręcamy w prawo i wchodzimy na podejście pod górę. Droga asfaltowa, wąska, mocno podziurawiona. Idziemy ok 2,6 km w górę. Najpierw towarzyszą nam zabudowania, następnie ok km droga prowadzi przez las.

3. Po wyjściu z lasu, dochodzimy na szczyt wzniesienia. Tuż na krzyżówce, po prawej stronie stoi duży, drewniany krzyż.

Stacja VIII – drewniany krzyż na szczycie góry „Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty”

1. Jesteśmy przy drewnianym krzyżu i murowanym drogowskazie drogi św.

Jakuba – żółta muszelka. Od krzyża skręcamy w lewo.

2. Idziemy drogą 400 m nieco w dół, dochodzimy do rozwidlenia. Skręcamy w prawo obok nowego, białego domu. Mijamy słup z charakterystyczną żółtą muszlą.

3. Po pokonaniu ok 500 m dochodzimy do rozwidlenia ( ul Karpacka) 4. Skręcamy w prawo. I idziemy ok 500 m. Jesteśmy na drodze o

zwiększonym ruchu samochodowym niż wcześniej, w związku z tym należy zwiększyć czujność.

5. Po przejściu ok 500 m , po prawej stronie, za przystankiem PKS znajduje się biała murowana kapliczka.

Stacja IX – biała, murowana kapliczka „Pan Jezus trzeci raz pod krzyżem upada”

1. Od Kapliczki idziemy dalej ul Karpacką ok 2,3 km. (droga prowadzi przez las), mijamy muszle na drzewie.

2. Docieramy do kolejnej stacji naszej drogi krzyżowej – tuż za lasem, na polanie po lewej stronie stoi kapliczka

Stacja X – kapliczka tuż za lasem „Pan Jezus z szat obnażony”

1. Idziemy dalej ul. Karpacką – 400 m

2. Po prawej stronie mamy cmentarz – to nasza kolejna stacja

Stacja XI – cmentarz w Zalasowej „Jezus do krzyża przybity”

1. Chodnikiem idziemy w dół jeszcze 600 m, dochodzimy do parkingu przy kościele w Zalasowej

Stacja XII – kościół w Zalasowej „ Pan Jezus na krzyżu umiera”

1. Z parkingu wracamy na ul. Karpacką, idziemy 300 m w dół.

2. 50 m przed krzyżówką ze światłami, natrafiamy na drogowskaz, tuż przed drogowskazem skręcamy w prawo. Po lewej stronie mamy Wulkanizację Automix.

3. Idziemy 300 m i skręcamy w prawo. Idziemy chodnikiem ul. Tarnowską ok.

300 m.

4. Dochodzimy do drogowskazu „Karwodrza”, skręcamy zgodnie z tym drogowskazem lekko w lewo w ul. Jagiełły

5. Po 100m po prawej stronie, na polanie, tuż przy chodniku mamy drewniany krzyż ozdobiony fioletowymi kwiatami – to nasza kolejna stacja

Stacja XIII – drewniany krzyż ozdobiony kwiatami „Pan Jezus z krzyża zdjęty i oddany Matce”

1. Po przejściu 400 m docieramy do białego betonowego krzyża (po lewej stronie), obok wysokiego drzewa, na którym widnieje muszla św. Jakuba.

2. Obok krzyża skręcamy w lewo w ulicę Królowej Jadwigi – przysiółek Piekło. Droga prowadzi ostro w dół, asfaltowa, bardzo wąska –

poruszamy się cały czas drogą przez Piekło. Po ok 1 km docieramy do pierwszych zabudowań, 100 m dalej asfalt kończy się obok nowego, zielonego domu.

3. Idziemy dalej prosto, polną drogą, lekko błotnistą. Droga prowadzi ok 2 km przez las.

4. Skręcamy w lewo w utwardzoną drogę leśną i zgodnie z niebieskim szlak turystycznym idziemy 1 km do drogi asfaltowej

5. Po prawej stronie mamy znak drogowy Tuchów. Po lewej mijamy parking przyleśny, z miejscem do odpoczynku.

6. Wchodzimy w ul. Partyzantów i idziemy ok 500 m

7. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w dół.

8. Idziemy 600m. Najpierw asfaltową a potem dość stromą kamienistą drogą, która prowadzi nas do Dróżek Różańcowych za klasztorem .

Stacja 14. Dróżki Różańcowe w Tuchowie „Pan Jezus do grobu złożony”

1.Przechodzimy dróżki i dochodzimy do klasztoru

For ships transporting one sort of ore, there is a strategy to reserve one crane for another ship in the final phase of unloading.. The other two cranes will perform the final phase

GoScinne wystepy Heleny Modpejewskiej w stolicy WielkopoIski w la- tach 1880, 1890, 1895, 1903 wywolywaly ogromne poruszenie i niezwy」 kle ZywioIowe reak垂PublicznoScil. Nalefy

Ze względu na to, mimo że do prezentowane­ go przez autorki materiału można mieć uwagi odnośnie do poprawności warsz­ tatu badawczego, wątpliwości co do zapisu czy

Overall, for the three sectors under consideration the case for favouring NFP organisations by the government is weak: (i) NFPs do not seem to make a systematic difference in

Żyrafa Ola i Zuzia rozmawiają o tym, jak bardzo różnią się języki poszczególnych krajów Unii Europejskiej. Sprawdzają w słownikach, jak mówi się tam

In order to be able to answer the research question, a model based on the Tsai PM model is

Asymetria jest też w chemii – tam zamiast o orientacji mówi się o chiralności.. Złożone związki organiczne mają bardzo skomplikowaną strukturę przestrzenną i mogą istnieć

Rys. a) Tęcza ma zawsze kształt kolistego łuku utworzonego wokół kierunku, w któ- rym patrzyłbyś wtedy, gdybyś spoglądał prosto od strony Słońca. W zwykłych warunkach