Trasa Św. Michała Archanioła Łącko Łącko, 41 km

Share "Trasa Św. Michała Archanioła Łącko Łącko, 41 km"

Trasa Św. Michała Archanioła Łącko – Łącko, 41 km

1. Po wyjściu z kościoła kierujemy się na przejście dla pieszych naprzeciwko Kwiaciarni Warsztat.

Przechodzimy na drugą stronę drogi, następnie skręcamy w lewo, a zaraz potem w prawo – idziemy wąskim chodnikiem znajdującym się po lewej stronie kwiaciarni. Dochodzimy do skrzyżowania, idziemy prosto przez most, za którym skręcamy w lewo na przejście dla pieszych. Następnie przechodzimy przez nie na drugą stronę drogi. Skręcamy w lewo chodnikiem, idziemy przez plac obok sklepu HITPOL i udajemy się w kierunku LEWIATANA. Za Lewiatanem skręcamy w prawo, chodnikiem idąc wzdłuż głównej drogi w kierunku miejscowości Czerniec.

2. Cały czas idziemy chodnikiem aż do miejsca, gdzie po lewej stronie drogi znajduje się duża murowana kapliczka. Zachowując szczególną ostrożność (brak przejścia dla pieszych),

przechodzimy na drugą stronę drogi do kapliczki.

STACJA I Kapliczka Matki Bożej w Czerncu (0,9 km).

3. Za ławkami, które znajdują się obok kapliczki, jest droga asfaltowa, prowadząca z lewej strony zabudowań firmy STEFAR. Tam się kierujemy. Idziemy cały czas prosto, nie skręcając w drogi boczne pojawiające się najpierw z lewej, a następnie z prawej strony. Dochodzimy do kładki na rzece Dunajec. Przechodzimy nią na drugą stronę rzeki, a następnie skręcamy w prawo. Dalszą wędrówkę kontynuujemy drogami rowerowymi VELO DUNAJEC przez miejscowość Zarzecze, które najpierw prowadzą wzdłuż Dunajca, a następnie skręcają w lewo. Na kolejnym skręcie w lewo, po lewej stronie drogi, znajduje się drewniana kapliczka św. Kingi, do której prowadzi drewniany mostek.

STACJA II Kapliczka Św. Kingi (3,4 km).

4. Dalej wędrujemy drogą rowerową Velo Dunajec, najpierw skręcając nią w prawo, a następnie w lewo. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, a następnie, po ok. 200 m, w lewo. Po prawej stronie mijamy budynki tłoczni Maurer, za którymi skręcamy w prawo (wzdłuż drewnianego ogrodzenia).

Dochodzimy do kolejnego skrzyżowania, skręcamy w prawo na most na Dunajcu, przechodzimy na drugą stronę rzeki. Dochodzimy do kościoła w Zabrzeży.

STACJA III Kościół w Zabrzeży (5 km).

5. Z parkingu przed kościołem kierujemy się na przejście dla pieszych z lewej strony przystanku autobusowego. Przechodzimy na drugą stronę drogi, następnie chodnikiem skręcamy w lewo.

6. Wędrujemy nim do miejsca, gdzie w prawo pod górę odchodzi droga asfaltowa (kierunek Działy, Dąbrówka, itd.). Skręcamy w nią. Idziemy między zabudowaniami. Na rozwidleniu dróg skręcamy w lewo – kierunek Działy, Dąbrówka. Na kolejnym rozwidleniu skręcamy w prawo – kierunek Działy.

7. Z lewej strony mijamy cmentarz parafialny. Cały czas kontynuujemy wędrówkę pod górę, mijając pojedyncze zabudowania, pola, sady. Na łuku drogi w prawą stronę dochodzi droga

żwirowa z lewej strony – nie skręcamy! Idziemy mocno pod górę, po kilkudziesięciu metrach droga ostro skręca w lewo w las – tam się kierujemy. Za lasem na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo pod górę, w drogę betonową, mijając po prawej stronie pojedynczy budynek, następnie mijamy kolejne zabudowania po prawej stronie. Droga betonowa się kończy, a my dalej idziemy w tym samym kierunku słabo widoczną polną drogą, przy której po kilkudziesięciu metrach po lewej stronie pojawiają się drewniane słupki.

8. Dochodzimy do rozwidlenia dróg przy wysokich brzozach, za którymi skręcamy ostro w lewo w drogę leśną. Idziemy nią przez las, następnie droga lekko skręca w prawo, w dół.

9. UWAGA!!! Po lewej stronie drogi pojawiają się łąki. Dochodzimy do miejsca, gdzie na łące

znajduje się płotek z żerdzi (prostopadle do naszej drogi). Zaraz za nim opuszczamy naszą drogę i skręcamy w prawo w widoczną przecinkę (polankę) w lesie. Idziemy nią kilka metrów, dochodzimy do wąskiej drogi leśnej, którą skręcamy w lewo w dół. Droga prowadzi lekkim wąwozem najpierw przez las, a następnie między łąkami i polami.

10. Teren się wypłaszacza, dochodzimy do rozwidlenia dróg przy strumieniu, za którym skręcamy w prawo. Widzimy pierwsze zabudowania Tylmanowej. Droga prowadzi nas między dwoma drewnianymi budynkami (pod dachem). Mijamy je. Następnie na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo, a po chwili w lewo, na mostek. Dochodzimy do drogi głównej przechodzimy na drugą stronę. Prosimy zachować ostrożność – brak przejścia dla pieszych!

11. Na chodniku skręcamy w lewo i idziemy nim aż do skrzyżowania, na którym skręcamy w prawo na most. Za mostem skręcamy w prawo w kierunku kapliczki. Obok niej znajduje się strome (po schodach) podejście na Basztę – Kalwarię Tylmanowską. Tam się kierujemy. Prosimy o

zachowanie ostrożności teren trudny, liczne wysokie schody. Idziemy w kierunku górującego nad Basztą świecącego krzyża.

STACJA IV Krzyż na Kalwarii Tylmanowskiej (9,7 km).

12. Od krzyża idziemy dalej prosto, w tym samym kierunku. Schodzimy na małą przełęcz, na której pojawiają się zielone znaki szlaku na Lubań. UWAGA !!! Kierujemy się za znakami prowadzącymi prosto, granią Baszty, mocno pod górę, z lewej strony mijamy małe stacje Tylmanowskiej drogi krzyżowej.

13.Dochodzimy do miejsca biwakowego po prawej stronie, za nim skręcamy w prawo do drogi, na której skręcamy w lewo. Po kilkunastu metrach droga zaczyna się znacznie obniżać, a szlak skręca w prawo w pola. Opuszczamy drogę i idziemy za szlakiem w kierunku widocznego słupa

energetycznego. Z pól schodzimy na drogę, na której skręcamy w prawo, a po chwili w drogę pojawiającą się z lewej strony. Przechodzimy pod liniami słupa wysokiego napięcia.

14. Idziemy pod górę zgodnie z zielonym oznakowaniem szlaku.

15. Droga wchodzi w las i doprowadza nas do skrzyżowania. Przed nami po lewej stronie drewniana tabliczka z napisem WODA. Przed nią skręcamy w drogę w lewo. Z lewej strony mijamy stare zabudowania, droga prowadzi w dół. Dochodzimy do rozwidlenia dróg: w prawo mocno w górę i w lewo po łuku w dół – wybieramy drogę w dół. Następnie droga skręca w prawo i wyprowadza na łąki. UWAGA!!! Przed wejściem na łąki jest rozwidlenie dróg: ta, którą szliśmy, prowadzi prosto w dół, druga pojawia się z prawej strony i prowadzi z prawej strony nowego drewnianego budynku. W nią skręcamy! Idziemy cały czas prosto, z lewej strony pojawiają się pierwsze zabudowania osiedla Makowica. Dochodzimy do rozwidlenia dróg przy strumieniu w lesie. Wybieramy drogę za strumieniem – w lewo, w dół.

16. Mijamy pojedyncze zabudowania, dochodzimy do rozwidlenia dróg i wybieramy drogę w prawo, w dół. Schodzimy do osiedla Gabrysie. Z prawej strony mijamy zielono-oliwkowy dom.

Pomiędzy nim a drewnianym domem poniżej znajduje się droga w prawo – w nią skręcamy.

Idziemy cały czas prosto między zabudowaniami, a następnie szeroką ścieżką w kierunku cmentarza. Mijamy go z prawej strony i idziemy dalej prosto, nie skręcając w boczne drogi.

Wchodzimy na plac kościelny.

STACJA V Kościół w Tylmanowej (13,3 km).

17. Z parkingu przed kościołem udajemy się na chodnik, na którym skręcamy w prawo. Mijamy z prawej strony szkołę podstawową. Dochodzimy do przejścia dla pieszych przed kładką na Dunajcu.

Przechodzimy na drugą stronę i kierujemy się na kładkę. Na drugim brzegu rzeki schodzimy z kładki po schodach, następnie kierujemy się w prawo, pod kładką, na plac na osiedlu Wybrańce. Z placu wybieramy drogę w prawo, zgodnie ze wskazaniem tabliczki informacyjnej os. Wybrańce.

Droga prowadzi lekko po łuku w lewo . Na skrzyżowaniu dróg idziemy prosto.

18. Dochodzimy do rozwidlenia dróg – droga asfaltowa skręca w prawo, a my idziemy w lewo drogą żwirową. Na kolejnym rozwidleniu nie skręcamy w drogę w prawo, tylko idziemy prosto.

Następnie droga po łuku skręca w prawo i prowadzi dalej płytkim wąwozem. Cały czas wspinamy się w górę.

19. Dochodzimy do lekkiego wypłaszczenia terenu, na którym droga rozwidla się w lewo w dół i prosto pod górę. Idziemy prosto w górę płytkim wąwozem. Na łące z prawej strony dochodzi droga, w którą skręcamy i idziemy mocno pod górę w kierunku starej drewnianej szopy. Mijamy szopę i idziemy prosto w górę .

20. Na lekkim wypłaszczeniu, po lewej stronie, znajduje się szersza droga. Idziemy prosto.

Dochodzimy do drogi poprzecznej, idziemy nią w lewo. Od tego miejsca pojawiają się co jakiś czas na drzewach żółte krzyżyki szlaku papieskiego. Dochodzimy do rozwidlenia dróg: w prawo do zabudowań i w lewo, skręcamy w lewo. Idziemy cały czas pod górę, nie skręcając w boczne drogi.

21. Wychodzimy na polanę, na której nasza droga rozwidla się na dwie równoległe. Wybieramy drogę z prawej strony. Droga prowadzi wypłaszczeniem, pojawiają się drewniane słupy

energetyczne. Z prawej strony mijamy ogrodzoną drewnianym płotem posesję, a z lewej – pozostałości dawnych zabudowań. Droga schodzi w dół. Następnie po łuku skręca w prawo (przekraczamy niewielki strumyk). Za strumykiem nasza droga prowadzi w górę. Dochodzimy do rozwidlenia dróg: w prawo lekko w dół i prosto w górę . Idziemy prosto w górę. Na następnym rozwidleniu: na polankę w lewo i prosto, nie skręcamy – idziemy wyraźną drogą prosto.

22. Dochodzimy do skrzyżowania dróg: prosto i w lewo. Skręcamy w lewo i podchodzimy mocno w górę, nie skręcając w boczne drogi. Wychodzimy na polanę Błyszcz.

STACJA VI Kaplica na Błyszczu (17,6 km).

23. Za kaplicą kierujemy się na ścieżkę , którą idziemy w lewo w dół. Dochodzimy do drogi, skręcamy w lewo. Na przełęczy szlakowskaz. Od tego miejsca idziemy zgodnie z żółtym oznakowaniem szlaku w prawo, w kierunku wieży widokowej na Koziarzu.

24. Przechodzimy przez szczyt Koziarza obok wieży. Szlak żółty prowadzi nas przez las i polanki w kierunku szczytu Suchego Gronia, który trawersujemy. Za Suchym Groniem szlak prowadzi

wyraźnymi drogami. Z prawej strony drogi pojawiają się pierwsze zabudowania.

25. Dochodzimy do otwartej przełęczy (łąki, pola). Po lewej stronie drogi znajduje się skupisko kilku drzew. Na drzewie otoczonym niskim drewnianym płotkiem krzyż.

STACJA VII Krzyż na drzewie pod Okąglicą Północną (21,2 km).

26. Wędrujemy drogą zgodnie z żółtym oznakowaniem szlaku. Mijamy pojedyncze zabudowania.

Dochodzimy do polanki pod lasem, gdzie znaki żółte odbijają z drogi w lewo przez polanę. Tutaj opuszczamy znaki żółte i schodzimy drogą w dół w dolinę miejscowości Brzyna.

27. W dolinie cały czas idziemy drogą asfaltową, wzdłuż potoku, który płynie z prawej strony.

Dochodzimy do kaplicy po lewej stronie drogi.

STACJA VIII Kaplica na Brzynie (25,2 km).

28. Od kaplicy kontynuujemy wędrówkę w tym samym kierunku. Dochodzimy do skrzyżowania dróg w pobliżu rzeki Dunajec: w lewo przez mostek na potoku brzyńskim i w prawo, wzdłuż Dunajca. Skręcamy w prawo przechodzimy przez kolejny mostek na potoku. Zaraz za nim skręcamy w lewo, w kierunku mostu na Dunajcu. Przechodzimy na drugą stronę rzeki. Idziemy dalej w kierunku centrum miejscowości Jazowsko. Dochodzimy do skrzyżowania, kierujemy się na przejście dla pieszych i przechodzimy na drugą stronę. Idziemy prosto w kierunku kościoła,

skręcając przed nim w drogę z lewej strony.

STACJA IX Kościół w Jazowsku (28,9 km).

29. Od kościoła idziemy drogą asfaltową w górę, mijamy skręt w lewo na os. Bielówka. Droga pnie się cały czas w górę. Nie skręcamy w drogi boczne. Dochodzimy do skrzyżowania – po prawej stronie las. Skręcamy za nim w prawo. Na następnym skrzyżowaniu: droga w prawo na Gruszów i w lewo w kierunku Szczereża, skręcamy w lewo. Idziemy cały czas drogą główną, nie skręcając w boczne. W centrum Szczereża skręcamy w lewo.

STACJA X Kaplica na Szczereżu (33,9 km).

30. Idąc dalej od kaplicy, na rozwidleniu dróg wybieramy drogę z lewej strony i podążamy w kierunku Maszkowic. Nie skręcamy w boczne uliczki. Droga przechodzi przez las, w którym znajduje się skrzyżowanie dróg (m.in. droga w lewo – Wiela). Po lewej stronie na skrzyżowaniu kapliczka.

STACJA XI Kapliczka na skrzyżowaniu (35,1 km).

31. Przy kapliczce nie skręcamy w lewo, lecz idziemy dalej prosto. Droga sprowadza nas w dół serpentynami, przez os. Radowa. Dochodzimy do wypłaszczenia terenu w miejscowości

Maszkowice, przechodzimy przez most na potoku, a za nim skręcamy ostro w prawo – kierunek grodzisko na Górze Zyndrama. Po około 50 m skręcamy z asfaltu w lewo, w drogę z ażurowych betonowych płyt. Idziemy pod górę i dochodzimy do polany na Górze Zyndrama.

STACJA XII Krzyż na Górze Zyndrama (36,7 km).

32. Wracamy do drogi asfaltowej i idziemy nią w lewo. Mijamy po prawej stronie mały cmentarz choleryczny. Droga prowadzi między polami i sadami, pnie się w górę. Dochodzimy do miejsca, gdzie od naszej drogi odchodzi droga w lewo – nie skręcamy. Następnie droga, którą idziemy, przechodzi w gruntową, a po kilkuset metrach – w asfaltową. Idziemy dalej, mijając pojedyncze zabudowania z lewej strony. Dochodzimy do skrzyżowania: jedna droga prowadzi prosto w dół, a druga w lewo. Idziemy w lewo. Droga asfaltowa biegnie między polami i sadami, po łuku skręca w lewo i przechodzi między zabudowaniami. Nie skręcamy w drogi boczne. Dochodzimy do kapliczki po lewej stronie drogi.

STACJA XIII Kapliczka na Krakowskiej (39,7 km).

33. Od kapliczki kontynuujemy wędrówkę w tym samym kierunku. Droga biegnie w dół. Na ostrym łuku skręca w prawo, w dół. Na wypłaszczeniu przechodzimy przez most, za którym

skręcamy w lewo i idziemy poboczem, a następnie chodnikiem wzdłuż drogi głównej w kierunku centrum Łącka. Mijamy z prawej strony cmentarz.

STACJA XIV Kościół w Łącku (41 km)

Kierujemy się dalej w kierunku Jasła idziemy przez miejscowość Jareniówka dochodzimy do głównej drogi, gdzie po lewej stronie będzie biała kapliczka.. Skręcamy w prawo idąc

Zasypanie wykopów .fund.podłużnych,punktowych,rowów,wykopów obiekto- wych spycharkami z zagęszcz.mechanicznym ubijakami (gr.warstwy w stanie luźnym 25 cm) - kat.gr... Podstawa Opis

Ale udało mu się namówić złych ludzi do tego, żeby zabili Jezusa.. Jezus umarł na krzyżu, ale po trzech dniach wyszedł żywy

 ! Szeroka, szutrowa droga odbija w lewo, ale my idziemy dalej prosto zielonym szlakiem, którym musimy dotrzeć do miejscowości Mostki. w prawo przez tamę

Krzysztof Faron SPRAWDZIŁ PRZEDMIAR : mgr inŜ...

Po ok 2,3 km dochodzimy do drogi asfaltowej i przechodzimy ją na drugą stronę i idziemy dalej drogą gruntową mając tory kolejowe po swojej lewej stronie.. Po ok 1,9 km dochodzimy

Budżet Gminy Łącko na 2019 rok został uchwalony w dniu 28 grudnia 2018 r. na podstawie Uchwały Nr 28/III/2018 Rady Gminy Łącko. W trakcie roku budżet gminy ulegał zmianom

Wieloletnia prognoza finansowa przedstawia planowane w poszczególnych latach kwoty przeznaczone na spłatę rat zaciągniętych pożyczek i kredytów oraz na odsetki od tych kredytów