Rejon Rososz. Trasa Niebieska. Matki Bożej Tęskniącej

Share "Rejon Rososz. Trasa Niebieska. Matki Bożej Tęskniącej"

Rejon Rososz Trasa Niebieska

Matki Bożej Tęskniącej

przebieg trasy Rososz (Kościół pw. NMP) → Machcin → Staniszewice →Wincentów

→ Czaplin → Czaplinek → Sobików → Cendrowice → Czarny Las → Krępa → Chojnów → Czarnów → Nowe Wierzbno → Skolimów → Konstancin – Jeziorna → Łęczyca → Powsin (Kościół pw. św. Elżbiety) długość trasy 37 [km]

suma podejść 463 [m]

aktualizacja marzec 2021

!

znakiem wykrzyknika oraz podkreśleniem oznaczono miejsca, w których należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie pomylić drogi.

znakiem Krzyża oznaczono miejsca, w których należy rozpocząć rozważanie kolejnej stacji Drogi Krzyżowej.

Zasady poruszania się na trasie

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy EDK zalecamy, aby:

poruszać się w zwartych grupach, liczących nie więcej niż 10 osób;

każda osoba miała założone elementy odblaskowe;

na drogach poruszać się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim), pierwsza osoba w grupie ma zapaloną latarkę ze światłem białym skierowanym do przodu, ostatnia osoba w grupie ma zapaloną latarkę ze światłem czerwonym skierowanym do tyłu;

podczas czytania rozważań kolejnych stacji Drogi Krzyżowej oraz innych postojów zatrzymać się w miejscu bezpiecznym, oraz nie utrudniać przemieszczanie się innym uczestnikom EDK oraz osobom nie uczestniczącym w EDK;

dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych.

W trakcie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej obowiązuje Reguła Milczenia. Obowiązuje ona od momentu rozpoczęcia EDK, czyli od chwili wyruszenie na trasę. Uszanuj prawo innych uczestników do głębokiego przeżywania Misterium Drogi Krzyżowej, dzięki możliwości spotkania z Bogiem w ciszy i skupieniu. Zwróć uwagę osobom łamiącym tą regułę.

W razie niebezpiecznej sytuacji na trasie…

Ze względu na przebieg tras EDK, często to Ty będziesz jedyną osobą, która będzie mogła pomóc innemu uczestnikowi. Dlatego nie wahaj się zareagować gdy widzisz że ktoś ma problemy. W szczególności przerwij zasadę milczenia i udziel pomocy, jeżeli:

ktoś uległ wypadkowi lub nagłemu zachorowaniu;

ktoś leży lub siedzi bez ruchu;

ktoś ma problemy z chodzeniem, oddychaniem, itp;

ktoś nadaje sygnał ratunkowy.

Jeżeli znajdziesz się w takiej sytuacji po pierwsze upewnij się, że Tobie nie zagraża niebezpieczeństwo, a następnie zacznij udzielać pomocy. Jeżeli sytuacja przekracza Twoje umiejętności, wezwij pomoc dzwoniąc na numer ratunkowy 112.

Od kościoła pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny, Rososz 1 05-650 Chynów k. Grójca (0 km)

do Sanktuarium Matki Bożej Tęskniącej (37 km)

1. Wychodząc z kościoła skręć w lewo.

2. Idź drogą ok 560 m, dojdziesz do kapliczki. Kapliczka znajduje się po prawej stronie.

STACJA I – Kapliczka, Dobiecin (560 m)

3. Idź dalej prosto drogą asfaltową, (nie skręcaj w prawo) w kierunku Machcina przez 640 m. Po drodze miniesz znak drogowy Machcin. Po wyjściu z lasu, przed strażą pożarna OSP Machcin stacja II po lewej stronie drogi.

STACJA II – Kapliczka z Przenajświętszym Sercem Pana Jezusa, Machcin (1,2 km)

4. Idź dalej prosto przez 600 m, dochodzisz do skrzyżowania. Po prawej stronie znajduje się krzyż.

STACJA III – Krzyż przydrożny, Machcin (1,8 km)

5. Na skrzyżowaniu skręć w prawo, razem ze znakiem na Staniszewice, idź cały czas prosto przez 400 m.

6. Dochodzisz do ronda, po lewej stronie przed rondem znajduje się sklep spożywczy, po prawej szkoła podstawowa. Doszedłeś do stacji IV, kapliczka na środku ronda.

STACJA IV – Kapliczka z Matką Bożą, Praga Machcińska (2,2 km)

7. Kieruj się na rondzie w lewo, mając kapliczkę po prawej stronie.

8. Idź prosto przez 700 m, aż dojdziesz do skrzyżowania, skręć w prawo na Staniszewice, za 400 m dojdziesz do kolejnego ronda - stacja V.

STACJA V – Kapliczka z Matką Bożą, Staniszewice (3,3 km)

9. Skręć w lewo na rondzie w stronę Wincentowa.

10. Dochodzisz do następnego skrzyżowania, ze znakiem pierwszeństwa w lewo, skręć również w lewo, idź dalej prosto przez 2,3 km. Miniesz skrzyżowanie gdzie asfalt

(Ludwinów) zaczyna skręcać w prawo, skręć w prawo (nie schodź z asfaltu).

Za 400 m dojdziesz do skrzyżowania (6 km) ze znakiem ustąp pierwszeństwa.

Zachowaj ostrożność.

11. Skręć na skrzyżowaniu w lewo idąc dalej przez 400 m, aż dojdziesz do następnego skrzyżowania. Stacja VI, kapliczka po lewej stronie na skrzyżowaniu.

STACJA VI – kapliczka przydrożna w Wincentowie ( 6,4 km)

12. Na skrzyżowaniu dalej prosto przez 600 m, aż dojdziesz do kolejnego skrzyżowania z kapliczką.

STACJA VII – Kapliczka z Matką Bożą, Czaplin (7 km)

13. Skręć w lewo na skrzyżowaniu, idź prosto przez 700 m, doszedłeś do drogi szybkiego ruchu. Zachowaj ostrożność!

14. Kieruj się w lewo, idź chodnikiem 600 m, za przystankiem autobusowym skręć przechodząc przez pasy w prawo w ul. Słoneczną. Dalej prosto 600 m do skrzyżowania. Doszedłeś do kolejnej stacji.

STACJA VIII – Krzyż, Czaplinek ( 8,9 km)

15. Na skrzyżowaniu skręć w prawo w ul. Sadową, idź dalej prosto przez 1,2 km do następnego skrzyżowania ze znakiem drogowym ustąp pierwszeństwa, skręć w lewo (10,1 km).

16. Za 300 metrów po prawej stronie stacja nr IX

STACJA IX – Kościół św. Stanisława Sobików (10,4 km)

17. Idź dalej po łuku droga z pierwszeństwem, za 100 m przed cmentarzem kieruj się w lewo na Czarny Las, cmentarz będzie znajdował się po Twojej prawej stronie.

18. Idź dalej prosto (ul. Długa) przez 1,3 km. Mijasz znak drogowy Czary Las, po prawej stronie znajduje się kapliczka.

STACJA X – kapliczka z Matką Bożą, Cendrowice (11,8 km)

19. Idź dalej prosto 1,6 km ul. Długą, miniesz znak informacyjny Czarny Las. Droga dojdzie do torów i zacznie skręcać mocno w lewo, idziesz w lewo razem z drogą asfaltową. Tory będziesz mieć po prawej stronie. Dochodzisz do skrzyżowania obok mostu, skręć w prawo, przejdź pod mostem i od razu za mostem w lewo wchodząc na drogę gruntową. Idź 400 m, mijając jedno skrzyżowanie ze znakiem kierującym na Czarny Las, za kilkanaście metrów zobaczysz drugie skrzyżowanie. Na drzewie na wprost zobaczysz widoczne oznaczenie szlaku rowerowego.

20. Idąc prosto przez 400 m dojdziesz do skrzyżowania, za nim dalej prosto w kierunku Czarny Las.

21. Idąc przez 1,4 km dochodzisz do mostu w miejscowości Krępa. Za mostkiem po prawej stronie stacja XI.

STACJA XI – Kapliczka z Matką Bożą, Krępa (15,6 km)

22. Idź dalej prosto przez 1,8 km ul. Długą, po drodze mijając kolejny mostek. Kiedy miniesz ul. Krótką zachowaj ostrożność, będziesz wchodzić do lasu. Za ul. Krótką , kilkanaście metrów dalej dojdziesz do lasu(17,4 km). Kiedy dojdziesz do lasu, na jego początku skręć w prawo za znakiem Wojciechowice w ul. Podleśną. Za 400m (17,8 km) skręć w lewo w las. Jesteś na szlaku rowerowym zielonym. Idź tą droga ok 2 km, aż dojdziesz do łączenia dróg (19,3 km). Szlak zielony będzie skręcał w lewo, Ty kieruj się dalej prosto przez 2 km.

23. Doszedłeś do drogi szybkiego ruchu (21,3). Zachowaj ostrożność przechodząc na drugą stronę ulicy. Idź dalej prosto w las przez 1 km.

24. Doszedłeś do skrzyżowania leśnego. Po drugiej stronie skrzyżowania zobaczysz słupek z nr. 133/132 oraz tablicę z napisem Rezerwat Przyrody. Skręć na

skrzyżowaniu w prawo, jesteś na szlaku rowerowym koloru zielonego.

Za ok 500 m dojdziesz do kolejnego skrzyżowania (22,8 km), idź dalej prosto.

25. Jesteś teraz na szlaku rowerowym koloru czarnego. Idąc szlakiem czarnym przez 1,1 km dochodzisz do drogi szybkiego ruchu Piaseczno – Góra Kalwaria (23,9 km).

Zachowaj ostrożność przechodząc przez drogę. Idź dolej prosto, mijając znak informacyjny o dojeździe pożarowym 38.

26. Za ok 500 m dochodzisz do skrzyżowania ze szlabanami na wprost i po prawo. Idź prosto 1km (25,4 km), aż dojdziesz do skrzyżowania na skraju lasu. Skręć w prawo dochodząc do krzyża na końcu lasu. (Jeśli przeszedłeś ostatnie skrzyżowanie, skręć wychodząc z lasu w prawo na drogę asfaltową – wtedy tez dojdziesz do krzyża).

STACJA XII – Krzyż z Jezusem Ukrzyżowanym i stojącą pod krzyżem Maryją, Czarnów (25,6 km)

27. Idź dalej prosto droga asfaltową, ulica Partyzantów (ul. Traktat św. Huberta) dochodząc do skrzyżowania. Skręć w lewo w ul. Gościniec, kilka metrów dalej znajduje się stacja XIII po prawej stronie ulicy.

STACJA XIII – Krzyż przydrożny, Czarnów (26,2 km)

28. Idź dalej prosto, mijając cmentarz po lewej stronie (27,5 km), skręć w prawo za cmentarzem w ul. Akacjową. Na kolejnym skrzyżowaniu skręć w lewo w ul. Graniczną.

Idź prosto ul. Graniczną przez 2,3 km, mijając kolejne skrzyżowania, aż dojdziesz do Parku Zdrojowego w Konstancinie.

29. Idąc chodnikiem dojdziesz do mini ronda w Parku Zdrojowym, skręć w drugą uliczkę (na wprost) kierująć się na most. Po przejściu przez most idziesz deptakiem, aż zobaczysz domy. Przed domami należy skręcić w prawo, w drogę gruntową. Domy masz teraz po lewej Twojej stronie, a Park Zdrojowy po prawej.

30. Droga zmieni się w asfaltowa. Jesteś na ul. Szkolnej. Idź prosto do skrzyżowania, skręć w lewo, przejdź przez pasy na drugą stronę ulicy i kieruj się razem z drogą (ul.

Kolejowa) w prawo do pierwszego skrzyżowania. Skręć w lewo w ul. Wąską (32,2 km). Dalej prosto. Mijasz tory i skręcasz za torami w prawo, droga będzie szła lekko pod górkę. Za górką zobaczysz pierwszy dom po lewej stronie za skrzyżowaniem.

Skręć na tym skrzyżowaniu w lewo, nie dochodząc do pierwszego domu. Jesteś na szlaku rowerowym na ul. Muchomora.

31. Na skrzyżowaniu dalej prosto (33,3 km) ul. Muchomora. Po prawej Twojej stronie będziesz miał ogrodzenie Ogrodu Botanicznego.

32. Idąc dalej prosto dochodzisz do lasu Kabackiego, mijając po prawej stronie Park Kultury Powsin, a po lewej pola. Kiedy dojdziesz do miejsca, gdzie ludzie palą ogniska tzw. pola golfowe, po prawej stronie mijasz Ośrodek Parku Kultury i drogę prowadzącą do ośrodka. Idź dalej prosto, aż dojdziesz do skrzyżowania w lesie ze szlabanem na wprost w kierunku Ursynowa. Skręć w prawo w wąwóz.

33. Wychodząc z lasu (35,3 km) skręć w lewo na chodnik. Kiedy dojdziesz do skrzyżowania nie schodź z chodnika, a skręć razem z nim w prawo. Znajdujesz się na ul. Przekornej, idź prosto mijając po drodze skrzyżowanie (droga Wilanów – Konstancin- Jeziorna). Za skrzyżowaniem prosto, mijasz ul. Andrutową, w następną ulicę będziesz skręcał na ostatnią stację w ul. Ptysiową. Za 100 metrów po prawej stronie Stacja XIV Sanktuarium Matki Bożej Tęskniącej.

STACJA XIV – Sanktuarium Matki Bożej Tęskniącej, Powsin

(37 km)

Dochodzimy do skrzyżowania ulicy Szkolnej z ulicą Jesienna, po lewej stronie znajduję się drewniany krzyż.. † STACJA VIII –

Idziemy główną drogą po około 250 metrach mijamy z lewej strony Pałac Kotulińskich, główna droga zmienia nazwę na Mazańcowicką ,którą kierujemy się około 500 metrów

W tym stanie rzeczy, w wypadku rozpatrywania skrzyżowania,na plan pierwszy wysuwa się zagadnienie pojedynczego wyrobiska.Problem ten, znany od lat, doczekał się wielu

Kiedy przejdziesz na drugą stronę drogi skręć w lewo i idź prosto mijając po prawej stronie banki oraz supermarket Biedronkę.. Dojdziesz do dużego skrzyżowania

Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego oraz utrzymania istniejących obiektów (jezdnie, ścieżki rowerowe, ciągi piesze, znaki drogowe, bariery

Wykonywanie robót przy drodze publicznej oraz konieczność zjazdów z drogi publicznej pojazdów budowy stwarza zagrożenie wypadku drogowego z udziałem pojazdów budowy

Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany albo odsunięcia Podwykonawcy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby, którymi dysponuje podwykonawca, nie spełniają warunków

Dobrą praktyką jest, aby wyniki pomiarów i badań rozjazdów oraz skrzyżowań torów realizowane były przez komisję kolejową na oryginale lub kopii „Arkusza