Share "OPIS TRASY ZIELONEJ. Przy poszczególnych odcinkach trasy podana jest liczba przebytych kilometrów od pierwszej stacji."

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 1 z 13

OPIS TRASY ZIELONEJ

Poniższy opis to wskazówki przebiegu wybranej przez Państwa trasy. Dzięki niemu dysponują Państwo szczegółowymi informacjami, dotyczącymi przebiegu drogi. Miejsca, w których szczególnie należy uważać, aby nie zgubić wyznaczonej trasy, zostały w opisie poprzedzone wykrzyknikiem i podkreślone. Prosimy, aby poruszać się na tych odcinkach z dużą uwagą i ostrożnością.

Ponadto w przebiegu opisu trasy wskazane są miejsca, w których należy rozpocząć rozważanie kolejnej stacji Drogi Krzyżowej.

PRZEBIEG TRASY: Wrocław, Plac Nowy Targ  Muchobór Wielki  Smolec  Sadków  Różaniec  Krobielowice  Zachowice  Siedlakowice

Kryształowice  Stary Zamek  Żerzuszyce  Strachów  Sobótka  Ślęża

Długość trasy: 53 km

Opis zaktualizowano: 09.03.2019

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 2 z 13 Zasady poruszania się w czasie EDK

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy przygotowaliśmy kilka zasad, do których zalecamy się stosować:

1. W czasie Drogi Krzyżowej poruszamy się w zwartych, nie większych niż 10 osób grupach.

2. Każda osoba ma założone elementy odblaskowe.

3. Na drogach poruszamy się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim). Idący na początku oraz na końcu grupy mają zapalone latarki.

4. Dbamy o bezpieczeństwo własne oraz innych.

Na trasie (poza wyznaczonymi stacjami Drogi Krzyżowej oraz sytuacjami wymagającymi konsultacji dalszego przebiegu drogi) obowiązuje całkowita zasada milczenia. Zwracajmy uwagę osobom nieprzestrzegającym tej reguły.

POSZCZEGÓLNE ODCINKI TRASY Plac Nowy Targ [0 km]

Kościół na Muchoborze, wejście na niebieski szlak [9 km]

1. Po wyjściu z kościoła głównym wyjściem kieruj się w prawo, w kierunku Placu Nowy Targ.

I STACJA – PLAC NOWY TARG

2. Z placu Nowy Targ kieruj się na skrzyżowanie ulic Nowy Targ i Purkyniego.

3. Przejdź przez pasy i skręć w prawo, kierując się w stronę kościoła pw. Św Wojciecha (tam skąd przyszedłeś). Kiedy miniesz kościół udaj się w stronę przystanków tramwajowych.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 3 z 13

4. Po chwili po prawej zobaczysz pasy przechodzące przez tory tramwajowe oraz przez jezdnie, udaje się na drugą stronę jezdni.

5. Kiedy przejdziesz na drugą stronę drogi skręć w lewo i idź prosto mijając po prawej stronie banki oraz supermarket Biedronkę.

6. Dojdziesz do dużego skrzyżowania na placu Dominikańskim.

Przejdź prosto przejściem dla pieszych i bezpośrednio za przejściem kieruj się w prawo. Przed małym kościołem skręć w lewo, w ul. Wierzbową.

7. Idź ul. Wierzbową aż dojdziesz do skrzyżowania z ul. Teatralną.

Po lewej stronie zobaczysz plac z dużą wierzbą płaczącą i pomnikiem Kopernika. Przejdź przez ten plac i przed fosą miejską skręć w prawo Promenadą Staromiejską.

8. Idź cały czas promenadą. Po lewej stronie miniesz DH Renoma oraz pomnik Bolesława Chrobrego. Przejdź przejściem dla pieszych i idź dalej promenadą (ulicą Podwale).

9. Na kolejnym skrzyżowaniu ze światłami skręć w prawo i po kilkudziesięciu metrach w lewo, przejściem dla pieszych, w Promenadę Staromiejską.

10. Gdy promenada odbija w prawo, skręć w lewo i przejdź mostkiem ze szklanymi barierkami.

11. Po przejściu mostku idź w kierunku ulicy centralnie na wprost.

Jest to ul. Tęczowa. Idź nią ok. 1 km aż po lewej stronie zobaczysz siłownię Tęcza. Skręć w lewo – w ulicę naprzeciwko tej siłowni. Idź nią do końca.

12. Dojdziesz do ul. Grabiszyńskiej. Skręć w prawo i idź do przejścia dla pieszych. Przejdź przejściem i kieruj się w ul. Icchaka Lejba Pereca, na rozwidleniu kontynuuj marsz tą ulicą prosto (użyj załączonej mapy). Idź do końca tej ulicy. Na końcu ulicy, przy ogródkach działkowych skręć w lewo i idź wzdłuż ogrodzenia.

Gdy ogrodzenie odbija w prawo idź nadal wzdłuż ogrodzenia.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 4 z 13

13. Ogrodzenie się kończy. Po prawej stronie miniesz garaże. Za garażami skręć w prawo w ul. Kruczą.

14. Idź ul. Kruczą. Przejdziesz pod wiaduktami kolejowymi. Tuż za nimi ul. Krucza przechodzi w Inżynierską. Idź ul. Inżynierską.

Miniesz rondo. Idź dalej ul. Inżynierską. Dojdziesz do garaży. Tuż za nimi skręć w prawo. Gdy dojdziesz do dużej ulicy (ul. Grabiszyńska) skręć w lewo.

15. Przejdź skrzyżowanie ulic Hallera z Grabiszyńską

„po przekątnej” (w kierunku wysokiego bloku mieszkalnego).

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 5 z 13

Dalej idź w stronę estakady, mijając wysoki blok mieszkalny po swojej lewej stronie.

16. Idź prosto. Po swojej lewej stronie miniesz długi budynek biurowy, a po prawej estakadę. Chwilę potem droga odbija w lewo. Po lewej stronie miniesz budynek firmy Pryzmat. Idź cały czas chodnikiem wzdłuż drogi. Na skrzyżowaniu idź prosto przejściem dla pieszych. Po lewej stronie miniesz budynki firmy WABCO.

17. Przejdź mostkiem nad rzeką Ślęzą. Za mostkiem droga odbija lekko w prawo i prowadzi przez przejazd kolejowy. Zachowaj ostrożność przy przekraczaniu przejazdu. Za przejazdem idź chodnikiem do końca ul. Krzemienieckiej (ok. 1,5 km).

18. Na końcu ul. Krzemienieckiej skręć w lewo, a następnie na najbliższym skrzyżowaniu w prawo. Idź tą ulicą aż dojdziesz do ronda. Przy rondzie po lewej stronie zobaczysz kościół Św. Michała Archanioła na Muchoborze Wielkim.

II STACJA – PRZY KOŚCIELE ŚW. MICHAŁA ARCHANIOŁA

19. Po wyjściu z bramy kościoła kieruj się w lewo, w dół ulicy Rakietowej. Wchodzisz na niebieski szlak pieszy.

Kościół na Muchoborze, wejście na niebieski szlak [9 km]

Kościół w Smolcu [15 km]

20. Przejdź mostkiem nad potokiem i na skrzyżowaniu skręć w prawo.

21. Idź dalej ulicą Rakietową. Za rozwidleniem na najbliższym skrzyżowaniu (Rakietowej z Gagarina) skręć w lewo

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 6 z 13

i natychmiast w prawo w ul. Żwirki i Wigury(oznaczenie może być niewidoczne, należy udać się w kierunku znaku „droga ślepa nie dotyczy mieszkańców i obsługi placu budowy”). Idź do końca ul. Żwirki i Wigury aż dojdziesz do autostrady. Tuż przed autostradą skręć w lewo i idź wzdłuż autostrady aż dojdziesz do wiaduktu. Skręć w prawo, przejdź pod wiaduktem i idź dalej prosto. Pamiętaj, aby poruszać się lewym poboczem drogi.

22. Gdy droga odbija ostro w lewo – skręć w lewo. Dalej idź prosto. Idąc cały czas prosto dojdziesz do granicy Wrocławia, a następnie do miejscowości Smolec. W Smolcu kieruj się cały czas prosto ul. Chłopską.

23. Gdy ul. Chłopska przechodzi w ul. Główną, idź prosto.

24. Po kilkuset metrach po prawej stronie zobaczysz kościół (o ile pozwoli na to pogoda). Gdy dojdziesz do skrzyżowania z ul. Kościelną, skręć w prawo w tę ulicę.

III STACJA – PRZY KOŚCIELE W SMOLCU 25. Wróć na trasę i idź dalej ul. Główną.

Kościół w Smolcu [15 km]

Krzyż we wsi Różaniec [22 km]

26. Gdy dojdziesz do rozwidlenia, idź w prawo w ul. Ogrodową.

Dalej idź prosto.

27. !!! Po kilkuset metrach kończy się oświetlenie uliczne. Na następnym rozwidleniu droga utwardzona odbija w prawo, ale ty idź prosto, mijając dom z betonowym ogrodzeniem po swojej prawej stronie. Idź dalej prosto. Dojdziesz do rozwidlenia

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 7 z 13

– idź prosto (lewą stroną). Idź dalej prosto. Na drzewach będziesz mógł zobaczyć oznaczenia szlaku niebieskiego.

28. Idąc cały czas prosto pomiędzy drzewami i krzakami dojdziesz do oświetlonego przejazdu kolejowego. Przejdź przez tory, kieruj się drogą wzdłuż ogrodzenia gospodarstwa domowego i idź prosto. UWAGA!!! W gospodarstwie przy przejeździe kolejowym są agresywne psy. Są uwiązane, ale prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności oraz trzymanie się lewej strony drogi.

29. Dojdziesz do wsi Sadków. Na drzewie zobaczysz oznaczenie szlaku niebieskiego. Idź drogą pomiędzy tym drzewem, a żywopłotem. Dojdziesz do skrzyżowania z drogą wojewódzką – idź prosto w ul. Kościelną. Po prawej stronie miniesz hale firmy Hedro Farms. Za halami zobaczysz kościół.

IV STACJA – PRZY KOŚCIELE W SADKOWIE

30. Kieruj się ulicą Parkową w lewo pomiędzy parkiem, a domostwami, w kierunku ceglanej wieżyczki. Przy wieżyczce skręć w prawo, w ul. Stawową. Gdy ulica się kończy i przechodzi w drogę gruntową idź cały czas prosto. Gdy będziesz blisko autostrady droga zacznie się lekko wznosić i prowadzić pomiędzy krzakami. Wchodzisz na wiadukt nad autostradą. Znak zakazu wjazdu, który miniesz dotyczy tylko pojazdów kołowych. Za znakiem przejdź przez betonowy murek.

31. !!! Za wiaduktem przejdź przez kolejny murek. Skręć lekko w prawo i idź wzdłuż rowu, mając go po prawej stronie.

32. Po kilkuset metrach droga przechodzi na drugą stronę rowu.

33. Dojdziesz do rozwidlenia. Droga w lewo będzie prowadziła do wsi Różaniec. Skręć w lewo w kierunku drogi oświetlonej latarniami.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 8 z 13

34. Na skrzyżowaniu przy pojemnikach na śmieci idź prosto.

35. Wychodząc ze wsi po prawej stronie zobaczysz przydrożny krzyż.

V STACJA – KRZYŻ WE WSI RÓŻANIEC

36. Dojdziesz do skrzyżowania. Na wprost zobaczysz przystanek autobusowy. Skręć w prawo.

Krzyż we wsi Różaniec [22 km]

Kościół w Zachowicach [31 km]

37. Po lewej stronie miniesz ceglarnię. Przed wjazdem na wiadukt nad autostradą skręć w lewo tuż przy żółto-czarnym słupie, tuż za fabryką.

38. !!! Dojdziesz do szlabanu (może być zamknięty). Omiń go i idź dalej prosto pod górę. Gdy po obydwu stronach drogi będą drzewa, śledź uważnie oznaczenia niebieskiego szlaku.

W pewnym momencie zbacza on z betonowej drogi w prawo, w ścieżkę w lesie.

39. !!! Idź przez las niebieskim szlakiem. Zachowaj ostrożność, gdy dojdziesz do miejsca, gdzie oznaczenie szlaku jest opatrzone wykrzyknikiem. Idź dalej niebieskim szlakiem, który odbija tylko lekko w lewo, w wąską ścieżkę. Powinieneś zobaczyć jeszcze kilka oznakowanych drzew.

40. Wyjdziesz z lasu. Idź prosto skrajem pola (po prawej stronie będziesz miał pole, po lewej rząd drzew). Gdy po ok. 50 m dojdziesz do kolejnego lasu, skręć w prawo i idź wzdłuż lasu.

41. Dojdziesz do asfaltowej drogi (jest to droga wojewódzka).

Skręć w lewo i idź jej lewym poboczem ok. 1,4 km.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 9 z 13

42. Dojdziesz do wsi Krobielowice. Na pierwszym skrzyżowaniu po lewej stronie zobaczysz krzyż.

VI STACJA – KRZYŻ W KROBIELOWICACH

43. Na skrzyżowaniu skręć w prawo w kierunku na pałac Korbielowice. Przy bramie idź dalej dróżką asfaltową lekko w prawo, a następnie przejdź drewnianym mostkiem z metalowymi barierkami i na rozwidleniu kieruj się prosto.

44. !!! Na kolejnym rozwidleniu, po prawej stronie będą tabliczki informacyjne. Ty idź prosto (trzymając się lewej strony). Gdy dróżka odbija ostro w prawo, a po lewej stronie masz zamkniętą bramę i tabliczkę „Nieupoważnionym wstęp wzbroniony” idź jeszcze kilkanaście metrów dróżką. Po lewej stronie miniesz pole golfowe.

45. !!! Idź cały czas niebieskim szklakiem. Zachowaj szczególną ostrożność, patrz na oznaczenia szlaku niebieskiego, ponieważ w nocy w lesie można łatwo zgubić szlak.

46. Po wyjściu z lasu idź cały czas drogą polną na wprost, w tym samym kierunku w którym prowadziła droga wychodząca z lasu. Przy niewielkim podejściu pod górę miniesz hałdy po lewej stronie. Dojdziesz do wsi Zachowice.

47. Na rozwidleniu kieruj się drogą oświetloną latarniami na wprost.

48. Na skrzyżowaniu idź prosto, w kierunku na Siedlakowice.

49. Po lewej stronie zobaczysz kościół.

VII STACJA – PRZY KOŚCIELE W ZACHOWICACH

50. Kieruj się dalej drogą na Siedlakowice. Cały czas idź drogą asfaltową.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 10 z 13

Kościół w Zachowicach [31 km]

Kościół w Starym Zamku, zejście z niebieskiego szlaku [38 km]

51. Dojdziesz do Siedlakowic. Po prawej stronie zobaczysz kościół.

VIII STACJA – PRZY KOŚCIELE W SIEDLAKOWICACH

52. Idź dalej prosto. Dojdziesz do skrzyżowania z drogą krajową.

Idź prosto w kierunku na Kryształowice. Zachowaj szczególną ostrożność przy przekraczaniu drogi krajowej. Pamiętaj, aby przechodzić przejściem dla pieszych.

53. Idź cały czas drogą asfaltową. Dojdziesz do wsi Kryształowice.

Na końcu wsi po prawej stronie zobaczysz krzyż.

IX STACJA – KRZYŻ W KRYSZTAŁOWICACH

54. Po wyjściu z Kryształowic idź dalej prosto. Gdy dojdziesz do skrzyżowania idź prosto w polną drogę. Po chwili przejdziesz pod liniami wysokiego napięcia. Idź dalej prosto.

55. Dojdziesz do skrzyżowania we wsi Stary Zamek. Skręć w lewo i idź dróżką asfaltową. Po chwili skręci ona ostro w prawo.

Skręć w prawo ul. Centralną. Na następnym skrzyżowaniu skręć w prawo w dróżkę prowadzącą pomiędzy ogrodzeniami z siatki. Dojdziesz do murów kościoła w Starym Zamku.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 11 z 13

X STACJA – PRZY KOŚCIELE W STARYM ZAMKU

56. !!! Idź dalej wąską dróżką w dół. Na skrzyżowaniu idź prosto.

W tym miejscu schodzisz z niebieskiego szlaku.

Kościół w Starym Zamku, zejście z niebieskiego szlaku [38 km]

Sobótka, wejście na czerwony szlak [48 km]

57. Gdy po lewej stronie miniesz tabliczkę z nazwą ul. Okrężna na szarym budynku, skręć w prawo, tuż za domem z nr 6 po prawej stronie (nr domu może być niezauważalny). Dojdziesz do drogi asfaltowej. Skręć w lewo i idź tą drogą ok. 1 km.

Wyjdziesz ze Starego Zamku i dotrzesz do Michałowic.

58. !!! We wsi Michałowice droga odbija ostro w lewo i chwilę potem w prawo. Po skręcie w prawo idź jeszcze kilkanaście metrów, aż po prawej stronie zobaczysz hydrant. Na wysokości hydrantu skręć w lewo. Idź drogą gruntową najpierw pomiędzy zabudowaniami gospodarstw wiejskich, a następnie polami. Idź tą drogą ok. 2 km.

59. Dojdziesz do drogi asfaltowej we wsi Żerzuszyce. Skręć w prawo i po ok. 150 metrach zobaczysz krzyż.

XI STACJA – KRZYŻ W ŻERZUSZYCACH

60. Wróć do miejsca gdzie wszedłeś do wioski. Idź prosto. Miniesz znak informujący, że wychodzisz z Żerzuszyc, przejdziesz mostkiem z biało-niebieskimi barierkami. Dojdziesz do wsi Strachów.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 12 z 13

61. W Strachowie na skrzyżowaniu za znakiem „Teren zabudowany” skręć w lewo. Dojdziesz do krzyża po prawej stronie drogi.

XII STACJA – KRZYŻ W STRACHOWIE

62. Wróć do ostatniego zakrętu. Skręć w lewo, w wąską dróżkę, która po chwili przechodzi w drogę polną. Na rozwidleniach kieruj się prosto. Idź prosto ok. 2 km. Dojdziesz do drogi asfaltowej. Skręć w prawo. Dojdziesz do Sobótki.

63. Po minięciu pierwszych zabudowań, po lewej stronie pomiędzy żółtym domem z ciemnym dachem i białym domem z czerwonym dachem zobaczysz wąską ścieżkę. Skręć w nią w lewo. Dojdziesz do ul. Mickiewicza. Skręć w nią w prawo przy tablicy z reklamą „KAMIENIARSTWO”.

64. Na skrzyżowaniu z wysepką pośrodku skręć w lewo. Idź tą ulicą (ul. Garncarska). Po lewej stronie miniesz park. Za parkiem ulica skręca w prawo. Na następnym skrzyżowaniu idź prosto wąską dróżką pomiędzy drzewami (ul. Starego Dębu).

Dojdziesz do skrzyżowania. Idź prosto przejściem dla pieszych i za przejściem skręć w lewo. Idź w kierunku wąskiej drogi po prawej stronie hotelu. Jesteś na czerwonym szlaku. Dojdziesz nim na szczyt Ślęży.

Sobótka, wejście na czerwony szlak [48 km]

Szczyt Ślęży [52 km]

65. Po krótkiej chwili marszu pod górę, przy szlaku zobaczysz dwa krzyże.

Trasa Zielona EDK Wrocław Strona 13 z 13

XIII STACJA – KRZYŻE NA CZERWONYM SZLAKU 66. Idź dalej czerwonym szlakiem na szczyt Ślęży.

XIV STACJA – KRZYŻ NA SZCZYCIE ŚLĘŻY

Od pomnika idź ulicą Chopina, aż dojdziesz do kolejnego skrzyżowania na którym skręć w lewo w kierunku Wyszkowa (w ulicę Bielińską). 500 metrach dojdziesz do skrzyżowania

Klonową , mijamy po prawej zabudowania (droga lekko odbija w lewo) i idziemy tą leśną drogą cały czas prosto, na rozwidleniu trzymamy się prawej strony (mijamy biały dom

Potem jadąc prosto mijamy skrzyżowanie z drogą asfaltową, po naszej prawej stronie będzie przedszkole, a po kilkudziesięciu metrach, gdy droga asfaltowa skręca w lewo, my

• Idź prosto do ronda, przed rondem skręć w prawo, następnie przejdź przez przejście dla pieszych prosto do KOŚCIOŁA ŚW..

Przed wysłaniem zamówienia do naszego zakładu produkcyjnego można w okienku „uwagi” dodać informację czy formatki mają zostać wykonane w trynie ekspress

• Na przejściu dla pieszych przetnij Mosty Jagiellońskie i skręć w prawo, przejdź przez Mosty Jagiellońskie, idź nadal prosto Aleją Jana Kochanowskiego, która zmieni się

Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego – Leszczyoskiego Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego – Szewska + Widok Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego – Świętego Krzysztofa

WSKAŹNIK PŁYNU NABŁYSZCZAJĄCEGO Gdy się świeci (pod koniec cyklu), należy uzupełnić poziom płynu nabłyszczającego w dozowniku.. PANEL STEROWANIA ZMYWARKI URUCHAMIA