Tarnów Panieńska Góra Kozieniec

Share "Tarnów Panieńska Góra Kozieniec"

Tarnów – Panieńska Góra – Kozieniec

PRZEBIEG TRASY

Kościół Św. Rodziny w Tarnowie → Łukanowice → Wojnicz → Panieńska Góra → Roztoka → Zakliczyn → Czchów → Kozieniec Początkowo trasa będzie wiodła wzdłuż ulicy Mościckiego i Kwiatkowskiego do kościoła w Mościcach. Następnie będziemy poruszać się wzdłuż niebieskiego szlaku rowerowego i czerwonego szlaku pieszego aż do mostu w Zgłobicach. Od mostu trasa prowadzi wzdłuż szlaku św. Jakuba aż do kościoła w Wojniczu, później niebieskim szlakiem pieszym do Panieńskiej Góry. Następnie trasa biegnie czarnym szlakiem pieszym aż do wiaty w lesie, gdzie czarny szlak spotyka się ze szlakiem niebieskim. Od tego miejsca trasa prowadzi szlakiem niebieskim, aż do Roztoki. Od Roztoki do Zakliczyna czarnym szlakiem pieszym, następnie niebieskim szlakiem rowerowym, aż do zapory w Czchowie. Po przejściu na drugą stronę zapory udajemy się na prawo. Po minięciu klubu Akropol (Space Club) skręcamy w pierwszą uliczkę w lewo, która pnąc się w górę wzniesienia zaprowadzi nas do kościoła w Czchowie na Kozieńcu.

Długość trasy: 53 km Suma podejść: 889 m

Ostatnia aktualizacja: 2017

Poniższy opis zawiera wskazówki dotyczące przebiegu trasy.

! znakiem wykrzyknika oraz podkreśleniem oznaczono miejsca, w których należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie pomylić drogi.

ZASADY PORUSZANIA SIĘ W TRAKCIE DROGI KRZYŻOWEJ

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy drogi krzyżowej przygotowaliśmy kilka zasad, do których zalecamy się stosować:

1. W czasie drogi krzyżowej poruszamy się w zwartych, nie większych niż 10 osób, grupkach.

2. Każda osoba w grupie ma założone elementy odblaskowe (w widocznym miejscu – np. na ramieniu).

3. Osoba idąca na końcu grupy pilnuje, aby nikt nie został w tyle.

4. Po drogach gdzie nie ma chodnika poruszamy się lewą stroną jezdni (tak by widzieć nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy). Idziemy gęsiego. Nie formujemy kolumny!!! Osoba idąca z przodu trzyma zapaloną latarkę z białym światłem. Osoba idąca z tyłu również trzyma latarkę z białym światłem.

5. Podczas czytania rozważań kolejnych stacji Drogi Krzyżowej oraz innych postojów zatrzymujemy się w miejscu bezpiecznym, w taki sposób, by nie utrudniać przemieszczania się innym osobom.

W trakcie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej obowiązuje Reguła Milczenia.

Obowiązuje ona od momentu rozpoczęcia EDK, czyli od chwili wyruszenia na trasę. Uszanuj prawo innych uczestników do głębokiego przeżywania Misterium Drogi Krzyżowej, dzięki możliwości spotkania z Bogiem w ciszy i skupieniu. Zwróć uwagę osobom łamiącym tą regułę.

W razie niebezpiecznej sytuacji na trasie…

Ze względu na przebieg tras EDK, często to Ty będziesz jedyną osobą, która będzie mogła pomóc innej osobie. Dlatego nie wahaj się zareagować gdy widzisz że ktoś ma problemy. W szczególności przerwij zasadę milczenia i udziel pomocy, jeżeli:

 ktoś uległ wypadkowi lub nagłemu zachorowaniu;

 ktoś leży lub siedzi bez ruchu;

 ktoś ma problemy z chodzeniem, oddychaniem, itp;

 ktoś nadaje sygnał ratunkowy.

Jeżeli znajdziesz się w takiej sytuacji po pierwsze upewnij się, że Tobie nie zagraża niebezpieczeństwo, a następnie zacznij udzielać pomocy. Jeżeli sytuacja przekracza Twoje umiejętności, wezwij pomoc dzwoniąc na numer ratunkowy 112.

POSZCZEGÓLNE ODCINKI TRASY

Tarnów, Kościół Św. Rodziny (miejsce startu trasy)

1. Po wyjściu z kościoła św. Rodziny skręcamy w prawo w ulicę Ujejskiego. Idziemy wzdłuż kościelnego ogrodzenia (po lewej mijamy Hotel Tarnovia), a następnie idziemy prosto, aż do ulicy Mościckiego.

2. Po dotarciu do ulicy Mościckiego (światła po prawej) skręcamy w lewo i maszerujemy chodnikiem w kierunku Mościc. Po drodze mijamy restaurację Wiedeńską, piekarnię Błajan, stację paliw Valdi i Orlen.

3. Na rondzie Żołnierzy Wyklętych idziemy na wprost ulicą Kwiatkowskiego. Przechodzimy przez most na rzece Biała, mijamy zajezdnię autobusową i budynek Grupy Azoty S.A.

4. Na wysokości Mościckiego Centrum Medycznego skręcamy w lewo w ulicę Topolową (pierwsza ulica po lewej za przystankiem autobusowym), którą maszerujemy do skrzyżowania z ulicą Zbylitowską. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w ulicę Zbylitowską przy której znajduje się kościół NMP w Mościcach.

I. STACJA – PRZY KOŚCIELE NMP W TARNOWIE MOŚCICACH

5. Plac kościelny opuszczamy udając się na prawo ulicą Zbylitowską w kierunku widocznego wiaduktu. Poruszamy się chodnikiem po prawej stronie drogi, mijamy szkołę (CKU) i przystanek („Zbylitowska - Szkoła”). Nie wchodzimy na wiadukt. Przy przejściu dla pieszych udajemy się na prawo i idziemy wzdłuż ogrodzenia. Przechodzimy pod wiaduktem i po dotarciu do drogi asfaltowej skręcamy w prawo.

Od tego momentu poruszamy się niebieskim szlakiem rowerowym, który opuścimy przy Hotelu Dunajec w Zgłobicach!!

6. Poruszamy się drogą wzdłuż torów kolejowych (ekranów akustycznych). Po około 200m docieramy do przejazdu pod torami.

Skręcamy w lewo , przechodzimy pod torami i idziemy wzdłuż drogi.

7. Poruszamy się niebieskim szlakiem rowerowym wzdłuż ulicy Podgórska. Docieramy do skrzyżowania (pierwszego jakie napotkamy - z ulicą Czarna Droga), gdzie skręcamy w prawo. Za około 50m widoczny znak „Kępa Bogumiłowicka”.

8. Po około 350 m dotrzemy do domu nr 26 (po lewej stronie drogi). Po minięciu budynku skręcamy w lewo w drogę z płyt betonowych (ulica Jaworowa). Idziemy nią około 50 m do skrzyżowania (słup z latarnią i znakiem szlaku), na którym skręcamy w prawo i maszerujemy w stronę stacji energetycznej. Po dotarciu do stacji skręcamy w lewo i poruszamy się wzdłuż ogrodzenia jakby ją okrążając.

9. Mijamy stację energetyczną i poruszamy się drogą (która odbije w lewo) w stronę widocznego wału rzecznego. Po wejściu na wał skręcamy w lewo i poruszamy się jego grzbietem (najpierw drogą szutrową, a potem asfaltową – ulica Dunajcowa, nie schodzimy z wału). Po pewnym czasie wał się skończy, a droga będzie prowadzić pomiędzy zabudowaniami.

10. Docieramy do skrzyżowania dróg asfaltowych (będzie to skrzyżowanie ulicy Dunajcowej i Sportowej z oznaczonym kierunkiem szlaku niebieskiego na podwójnym betonowym słupie energetycznym po lewej stronie drogi). Skręcamy w prawo i idziemy w dół ulicą Sportową.

11. Poruszając się ulicą Sportową docieramy do boiska LKS Dunajec w Zbylitowskiej Górze (po prawej stronie drogi).

II. STACJA – PRZY BOISKU

12. Za boiskiem na rozwidleniu dróg (przy charakterystycznym wale ziemnym, 10m od końca ogrodzenia boiska) udajemy się w drogę która pod kątem 45 stopni skręca na prawo (oznaczenie szlaku na drzewie po środku rozwidlenia, około 30m od wału ziemnego).

Maszerujemy w kierunku lasu Buczyna.

13. Trzymając się niebieskiego szlaku rowerowego przechodzimy przez Las Buczyna (szlak niebieski pokrywa się na tym odcinku ze szlakiem św. Jakuba i czerwonym szlakiem pieszym). Kierujemy się w stronę oświetlonej drogi krajowej nr 4 i Hotelu Dunajec.

14. Po dotarciu do podstawy mostu kierujemy się na lewo i wychodzimy po schodach na chodnik drogi krajowej nr 4. Skręcamy w prawo i przechodzimy przez most. Od tego miejsca trasa prowadzi wzdłuż szlaku św. Jakuba.

15. Po przejściu przez most przechodzimy przez przejście dla pieszych, skręcamy w prawo i po około 20m w lewo, na wał rzeczny. Wałem

poruszamy się przez około 500m. Mijamy słup wysokiego napięcia (20m wysokości), a następnie za około 100m skręcamy w drogę prowadzącą na prawo (dom około 30-50m od wału). Schodzimy z wału i maszerujemy w kierunku widocznego domu, by po około 150m dotrzeć do wiaty grillowej przy drodze asfaltowej.

III. STACJA – PRZY WIACIE

16. Mijamy wiatę i maszerujemy prosto drogą asfaltową do skrzyżowania (dom z numerem 87, słup energetyczny nr 26 po lewej stronie drogi), gdzie skręcamy w lewo. Maszerujemy do kolejnego skrzyżowania z drogą główną (znak ustąp pierwszeństwa i OSP Łukanowice), gdzie udajemy się na prawo.

17. Mijamy OSP w Łukanowicach, a po kolejnych około 100m przystanek. 30m za przystankiem skręcamy w lewo (oznaczenie szlaku Św. Jakuba na siatce ogrodzeniowej).

18. Maszerujemy (po 200m po prawej miniemy plac zabaw), aż do skrzyżowania (rozwidlenia) z trójnogim słupem energetycznym (po lewej skończą się zabudowania) - udajemy się drogą asfaltową w prawo (schodzimy z drogi głównej w ulicę Słoneczną).

19. Docieramy do skrzyżowania ulicy Słonecznej z drogą wojewódzką nr 945 (obwodnica Wojnicza). Na skrzyżowaniu kierujemy się na wprost w stronę cmentarza. Uwaga!!!! Miejsce szczególnie niebezpieczne!!! Brak przejścia dla pieszych. Proszę pamiętać że na obwodnicy samochody poruszają się z dużymi prędkościami.

20. Cmentarz mijamy po prawej stronie. Po dotarciu do skrzyżowania z drogą główną (ul. Tarnowska, słup energetyczny po lewej stronie przed skrzyżowaniem, na wprost baner Krzewy Ozdobne) skręcamy w lewo i udajemy się w stronę centrum Wojnicza.

21. Po dotarciu do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (przy rynku) skręcamy w lewo (ul. Jagielońska) i maszerujemy wzdłuż drogi głównej, aż do kościoła (św. Wawrzyńca). Od tego miejsca będziemy poruszać się wzdłuż zielonego szlaku pieszego.

IV. STACJA – KOŚCIÓŁ W WOJNICZU

22. Opuszczamy plac przykościelny maszerując wzdłuż drogi głównej. Po około 100m (na wysokości szkoły w Wojniczu) skręcamy w prawo

w drogę asfaltową (ul. Zamoście, znak zakaz wjazdu, zielony szlak pieszy i rowerowy, niebieski szlak pieszy i szlak św. Jakuba).

23. Po dotarciu do skrzyżowania z ulicą Loretańską skręcamy w lewo, a następnie maszerujemy wzdłuż niej aż do skrzyżowania (kaplica cmentarna na wprost). Przy kaplicy skręcamy w lewo (Wąwóz Szwedzki, droga asfaltowa), którą maszerujemy około 400 m.

24. Po dotarciu do skrzyżowania z drogą żwirową po lewej stronie (słup energetyczny ze skrzynką) udajemy się w lewo. W tym miejscu ostatecznie opuszczamy szlak św. Jakuba, poruszamy się nadal wzdłuż niebieskiego szlaku pieszego.

25. Poruszamy się wzdłuż niebieskiego szlaku pieszego, aż do skrzyżowania (po prawej dom nr 26, miejsce rozdzielenia szlaku pieszego niebieskiego i zielonego). W tym miejscu skręcamy w lewo i nadal poruszamy się wzdłuż niebieskiego szlaku.

26. Maszerując mijamy Dwór Jordanów, OSP w Więckowicach, figurę św.

Floriana i docieramy do skrzyżowania. Skręcamy w prawo (kierunek Grabno). W tym miejscu schodzimy z niebieskiego szlaku pieszego.

27. Idziemy około 1,4 km drogą asfaltową, mijamy Gospodarstwo Ogrodnicze, przechodzimy pod linią wysokiego napięcia. Około 100 m za linią wysokiego napięcia będzie zakręt w prawo. Po prawej stronie drogi będzie charakterystyczny krzyż z figurą Pana Jezusa.

Na tym zakręcie po lewej stronie drogi znajdują się trzy domy.

Skręcamy w lewo w drogę polną (żwirową) pomiędzy drugim a trzecim domem.

28. Maszerujemy drogą polną około 200 m i na rozwidleniu za laskiem udajemy się w lewo. Po kolejnych 200 m napotykamy kolejne rozwidlenie (50m od drewnianej ambony), na którym również udajemy się w lewo. Idąc drogą pomiędzy polami kierujemy się w stronę drogi głównej i kościoła w Wielkiej Wsi.

V. STACJA – KOŚCIÓŁ PODWYŻSZENIA KRZYŻA ŚWIĘTEGO W WIELKIEJ WSI

29. Po opuszczeniu placu kościelnego kierujemy się w prawo, maszerujemy wzdłuż drogi głównej. Od tego miejsca ponownie

poruszamy się wzdłuż niebieskiego szlaku pieszego. Mijamy sklep spożywczy, a po około 300 m skręcamy w prawo (droga asfaltowa) i idziemy niebieskim szlakiem w stronę Krzyża Jubileuszowego.

30. Wchodząc do lasu kierujemy się na drogę po lewej stronie, która pnie się do góry. W drodze do Krzyża Jubileuszowego będziemy szli wzdłuż stacji drogi krzyżowej. Po dotarciu do XI stacji drogi krzyżowej, skręcamy w prawo. W tym miejscu kończy się niebieski szlak pieszy. Od tego miejsca będziemy poruszać się czarnym szlakiem pieszym w kierunku Milówki (teren Rezerwatu Panieńska Góra - oznaczenia czarnego szlaku na drzewach).

31. Po wyjściu z lasu i dotarciu do drogi asfaltowej (najpierw będzie krótki odcinek asfaltu o długości 200 m, a dopiero po pewnym czasie normalna droga asfaltowa) cały czas poruszamy się wzdłuż czarnego szlaku. Idziemy cały czas prosto, aż do rozwidlenia w kształcie trójkątnego ronda (wewnątrz ronda spora ilość zieleni – 10x10m).

Na tym rozwidleniu udajemy się na prawo (znak szlaku na słupie po prawej). Idziemy wzdłuż drogi asfaltowej, która będzie opadać w dół.

Po dotarciu do zakrętu w lewo (po lewej dom, po prawej las) należy uważnie szukać oznaczenia czarnego szlaku na drzewach po prawej. Około 50 m za domem skręcamy w drogę prowadzącą w lewo.

32. Poruszamy się wzdłuż czarnego szlaku pieszego aż do wiaty w lesie. Na pierwszym rozwidleniu udajemy się prosto (znak szlaku po 30 m po prawej stronie) i pniemy się ostro w górę. Na rozwidleniu dużych dróg w lesie kierujemy się w lewo, nadal za szlakiem.

VI. STACJA – WIATA

33. Po dotarciu do wiaty skręcamy w lewo (przed wiatą na drzewie po prawej stronie znak szlaku informuje o skręcie w lewo. Dodatkowo przy wiacie znak zielonego szlaku rowerowego ze strzałką wyznaczającą dalszy kierunek naszego marszu). Po opuszczeniu wiaty poruszamy się wzdłuż niebieskiego szlaku pieszego i zielonego szlaku rowerowego. Po przejściu około 60 m skręcamy na rozwidleniu w lewą stronę (po prawej stronie drzewo z oznaczonym kierunkiem na Jaworsko z jednej strony i Zawadę Lanckorońską z drugiej - tabliczka ze strzałką nie jest widoczna

kiedy idziemy od strony wiaty, warto okrążyć i oglądnąć drzewo - idziemy w kierunku Zawady Lanckorońskiej). Od tego momentu poruszamy się niebieskim szlakiem pieszym.

Zwracamy uwagę na oznaczenia niebieskiego szlaku na drzewach.

Szlak jest oznaczony co 20-30 m. Jeśli nie odnajdziemy oznaczenia szlaku, to prawdopodobnie wybraliśmy złą drogę. Należy wrócić do ostatniego znanego oznaczenia szlaku i rozpocząć poszukiwania drogi jeszcze raz.

34. Maszerując w lesie, wzdłuż szlaku będziemy napotykać rozgałęzienia dróg - na dwóch pierwszych rozgałęzieniach trzymamy się lewej strony wybierając szerszą drogę opadającą w dół.

35. Po przejściu około 500 m od tabliczki z kierunkiem skrętu na Zawadę Lanckorońską dotrzemy do rozwidlenia w lesie (kilka dróg w różnych kierunkach). Nie skręcamy, idziemy w drogę leśną na wprost mając betonowy słupek z numerem 81 po lewej stronie. Na kolejnym rozwidleniu prosto - oznaczenie szlaku na drzewie po prawej stronie.

36. Po wyjściu z lasu idziemy wzdłuż drogi (oznaczenia szlaku niebieskiego znacznie oddalone od siebie, łatwo zejść ze szlaku).

37. Maszerując miniemy kilka domostw. Przy ostatnim domu po prawej stronie drogi znajduje się studnia, a po lewej słup nr 8 z oznaczeniem niebieskiego szlaku.

Od tego miejsca idziemy drogą asfaltową wzdłuż lasu około 300 m.

Kiedy las po prawej stronie się skończy (będzie pole), to po lewej stronie drogi zobaczymy słup energetyczny średniego napięcia nr 14 z odblaskową tabliczką (opisaną TRT 001 430) i z narysowanym w prawo kierunkiem szlaku. Należy skręcić w prawo w drogę polną, która jest około 20 m przed oznaczeniem na słupie.

VII. STACJA – PRZY SŁUPIE Z OZNACZENIEM SZLAKU

38. Po przejściu obok niewielkiego lasku i minięciu słupa energetycznego droga polna rozgałęzia się. Większa odchodzi w lewo w kierunku gospodarstwa domowego, mniejsza nieco w prawo i opada mocno w dół. Wybieramy drogę na prawo (oznaczenie szlaku po 30 m na drzewach po lewej stronie).

39. Po dotarciu do skrzyżowania z drogą asfaltową (w Roztoce) skręcamy w lewo, a następnie po około 30 m w prawo (kierunek Zawada Lanckorońska, nie idziemy w kierunku Melsztyna).

40. Po przejściu około 700 m schodzimy z niebieskiego szlaku pieszego i wchodzimy na czarny szlak pieszy, który skręca w lewo do lasu.

41. Po około 400 m dotrzemy do drogi utwardzanej gdzie udajemy się w kierunku na prawo.

42. Schodzimy drogą w dół. Po około 150 m drogi dotrzemy do znaku informującym o cmentarzu wojennym nr 287 (znajduje się on około 100 m na lewo od drogi).

VIII. STACJA – CMENTARZ WOJENNY NR 287

43. Po powrocie do drogi asfaltowej kontynuujemy zejście w dół. Po około 150 m droga asfaltowa zacznie skręcać w lewo w kierunku Szpitala w Roztoce. W tym miejscu schodzimy z drogi asfaltowej skręcając w prawo ponad 90 stopni w wąską ścieżkę. Idziemy drogą polną aż do skrzyżowania z drogą asfaltową.

44. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo i udajemy się do głównej drogi wojewódzkiej nr 980. Przechodzimy na drugą stronę drogi głównej i udajemy się drogą polną obok siatki domu na wprost (oznaczenie szlaku czarnego na drogowskazie „Zawada Lanc. 1”).

45. Maszerujemy w kierunku mostu w Zakliczynie. Wychodzimy po schodach do drogi głównej i kierujemy się w prawo do ronda w Zakliczynie.

46. Docieramy do ronda w Zakliczynie, skręcamy w prawo i udajemy się w kierunku Rynku i kościoła w Zakliczynie.

47. Rynek w Zakliczynie przecinamy „na ukos” (wzdłuż przebiegającej przez rynek ulicy Malczewskiego). Po dotarciu do prawego narożnika idziemy ulicą Mickiewicza, aż do kościoła św. Idziego Opata.

IX. STACJA – KOŚCIÓŁ ŚW. IDZIEGO OPATA W ZAKLICZYNIE

48. Po opuszczeniu terenu przykościelnego kierujemy się na prawo wzdłuż drogi. Od tego miejsca do zapory w Czchowie trasa biegnie wzdłuż niebieskiego szlaku rowerowego.

49. Mijamy przystanek PKS, znajdujący się po lewej stronie drogi oraz tablicę (50 m za przystankiem) z zaznaczonym skrętem w lewo do

miejscowości ,,Stróże” (nie skręcamy! Idziemy prosto). Docieramy do zakrętu w prawo, za którym po prawej stronie drogi znajduje się figura (około 150-200 m od znaku „Stróże”).

50. Mijamy figurę i idziemy prosto drogą. Na rozwidleniu (będzie zakład i zbiornik po prawej) drogi około 100 m od figury skręcamy w lewo.

Nadal podążamy niebieskim szlakiem rowerowym (uwaga tabliczki oznaczające szlak są sfatygowane i wyblakłe).

51. Maszerując dotrzemy do skrzyżowania z drogą po lewej na którym jest znak „przystanek autobusowy” – nie skręcamy w lewo idziemy prosto. Idąc dalej docieramy do miejsca, gdzie droga przecina wał przeciwpowodziowy i wkracza na teren nie chroniony przed zalaniem.

Droga po terenie nie chronionym biegnie przez około 200 m i wraca za wał.

X. STACJA – W MIEJSCU PIERWSZEGO PRZECIĘCIA DROGI Z WAŁEM

52. Maszerujemy do kolejnego przecięcia drogi z wałem przeciwpowodziowym (za około 1 km - gdzie droga z terenu chronionego będzie wkraczać na teren nie osłonięty przed zalaniem).

53. Maszerujemy po terenie nie chronionym przed zalaniem przez około 600 m, po czym droga znów wkroczy na teren chroniony. Około 100 m od wału (już na terenie chronionym) dotrzemy do skrzyżowania (mostek po lewej) na którym skręcamy w prawo.

54. Docieramy do skrzyżowania z drogą asfaltową po prawej (przy skrzyżowaniu dom nr 94) – idziemy na lewo.

55. Idąc wzdłuż drogi asfaltowej docieramy do skrzyżowania z drogą po prawej i kapliczką pośrodku „skrzyżowania” pod drzewami.

56. Skrzyżowanie opuszczamy kierując się drogą na lewo.

57. Po dotarciu do skrzyżowania z drogą główną (po lewej kościół w Filipowicach, po prawej mostek), skręcamy w prawo – na mostek i dalej prosto.

XI. STACJA – ZA MOSTKIEM

58. Maszerujemy do kaplicy w miejscowości Piaski Drużków wzdłuż drogi głównej po drodze mijając m.in. cmentarz w Filipowicach i przeprawę promową.

59. Docieramy do kaplicy (kościoła) w miejscowości Piaski Drużków.

XII. STACJA – PRZY KAPLICY W MIEJSCOWOŚCI PIASKI DRUŻKÓW 60. Kaplicę mijamy (po naszej lewej stronie) i nadal podążamy wzdłuż

drogi – lekko w dół, a następnie zakręt w lewo.

61. Za zakrętem napotykamy skrzyżowanie i przystanek autobusowy.

Przy przystanku skręcamy w prawo.

62. Idąc wzdłuż drogi docieramy do zapory w Czchowie, przez którą przechodzimy na drugą stronę. W tym momencie schodzimy z niebieskiego szlaku rowerowego!!!

63. !!! Po przejściu przez zaporę docieramy do drogi głównej (droga krajowa nr 75). Uwaga miejsce bardzo niebezpieczne!!!

Przechodzimy na drugą stronę ulicy (przejście dla pieszych na lewo od zapory).

64. Po przejściu na drugą stronę ulicy kierujemy się w prawo. Mijamy budynek klubu Akropol (Space Club) i skręcamy w pierwszą uliczkę w lewo.

65. Droga będzie się wznosić. Po napotkaniu znaku ,,ograniczenie prędkości do 30 km/h”, po prawej zobaczymy kapliczkę umieszczoną na prywatnej posesji.

66. Idziemy wzdłuż drogi asfaltowej w górę, aż do rozwidlenia dróg (skrzyżowanie z ulicą Gawędówka, krzyż za ogrodzeniem).

XIII. STACJA – NA ROZWIDLENIU

67. Na rozwidleniu (skrzyżowanie ulic z tablicą ,,Gawędówka”) skręcamy w lewo.

68. Po około 300 m dotrzemy do kolejnego skrzyżowania (z drogą główną), na którym skręcamy w lewo (w ulicę Trawniki). Następnie idziemy cały czas prosto wzdłuż drogi głównej, aż dotrzemy do kościoła w Czchowie na Kozieńcu (na skrzyżowaniu ze znakiem

„Będzieszyna 2” nie skręcamy, idziemy dalej drogą główną na prawo)

XIV. STACJA – KOŚCIÓŁ W CZCHOWIE NA KOZIEŃCU

Redukcja oddziaływania czynników chłodniczych na środowisko oraz poprawa efektywności energetycznej naszych produktów Daikin Europe N.V. angażuje się w działania zmierzające

Po prawej stronie podanej liczby zapisz liczbę dwukrotnie większą, a po lewej stronie podanej liczby zapisz liczbę dwukrotnie mniejszą.. Po prawej stronie liczby zapisz

wiekuisty powrót kwiatów na wiosnę i odtworzenie ich powrotu na ziemię w wierszach poetów” („Przedwiośnie”).. Wymień autorów i tytuły ich wierszy, które

Arytmogenna kardiomiopatia prawej komory (ARVC) jest rzadką, genetyczną chorobą mięśnia sercowego, doty- czącą najczęściej prawej komory (RV), która charakteryzuje

Aktualny stan wiedzy nie pozwala jeszcze stworzyć far- makoterapii poświęconej wyłącznie zapobieganiu wystą- pienia potencjalnie niekorzystnej przebudowy lewej komory u chorych

Intensified respiratory failure and breathlessness as a result of intensive right side pleural effusion, right lung collapse and left side dislocation of the

W przypad- ku powstania tętniaka tętnicy wieńcowej w miej- scu wszczepienia stentu uwalniającego lek implan- tacja stent graftu wydaje się wartościową opcją

Okazuje się, że dwufazowa reakcja na podawanie dobutaminy z przejściową poprawą kurczliwości jest najbardziej specyficzna w ocenie zachowanej żywotności mięśnia.. Dawka,