Szkolne Oko. Wrzesień 2015 Nr. 36. Święto rozpoczęcia nowego roku szkolnego

Share "Szkolne Oko. Wrzesień 2015 Nr. 36. Święto rozpoczęcia nowego roku szkolnego"

Wrzesień 2015 Nr. 36

Szkolne Oko

Wrażenia uczniów z wakacji letnich,

Wycieczka do Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Wilnie,

Ciekawostki o naszych peda- gogach

Święto rozpoczęcia nowego roku szkolnego

1 – ego września w Gimnazjum w Rukojniach odbyło się uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2015/2016. Powitać społeczność przybyli Maria Rekść – mer rejonu wileńskiego, Leonarda Sap- kiewicz – starosta gminy, Antoni Stankiewicz – radny samorządu, Jan Matusewicz – proboszcz parafii i inspektor policji Danuta Jankauskie. Goście życzyli

owocnego i udanego roku szkolnego. Ciepło też wszyst- kich przywitał dyrektor gimnazjum Oleg Nikończyk. Po najlepszych życzeniach złożonych przez dyrektora głos zabrali pierwszo- klasiści, którzy trochę niepew- nie, lecz z uśmiechem na twarzy zadekla- mowali wiersze.

Na zakończenie święta maturzy-

ści wręczyli zerówce i pierwszej klasie plecaki, co bardzo ucieszyło naszych najmłodszych uczniów. Po uroczystości, pod dźwięki mu- zyki, maturzyści odprowadzili do klas pierwszoklasistów – tak jak przed laty, gdy sami zostali odprowadzeni przez swoich starszych kolegów.

Dorota Demjanko IV G klasa

Ciekawostki o naszych pedagogach…

Pani Nina przy wieży Eiffla Pani Irena w Rio de Janeiro

Pani Oksana marzy o Portugalii

Pani Jowita odpoczywa w Stanach Zjed- noczonych Ameryki

Pan Czesłow z gejszą

Pani Danuta Boroszko w miejscu pracy, lecz myśla- mi i sercem w Hiszpanii

Pani Regina Iwaszko z hinduską tancerką Pani Ilona i Masajowie w Tanzanii

Pani Lucyna, Pani Ania, Pani Alicja i Pani Jevgenia jadą pociągiem do Włoch Wywiad Pana dyrektora z kangurem w Australii

Wycieczka do Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Wilnie

27 maja w środę z panią A.Klonowską oraz panią A.Karpowicz odwiedziliśmy Ambasadę RP w Wil- nie, która jest jednym z zabytków architektonicznych, zlokalizowanym w centrum Starego Miasta w Wil- nie przy ulicy Świętojańskiej oraz zapoznaliśmy się z panem ambasadorem J.Czubińskim.

Pan ambasador przeprowadził nam ekskursję po całej ambasadzie i opowiadał o tym, że jesienią ma się odbyć renowacja budynku, która będzie trwać długi okres czasu. Sam budynek ambasady jest Pałacem Pa- ców- litewskiego rodu magnatów herbu Gozdawa, który apogeum swej potęgi osiągnął w drugiej połowie XVII wieku. Zwiedzieliśmy

piwnice podziemne, których by- ło sporo i każda w różnym sty- lu: renesans, barok, gotyk lub mieszanina kilku stylów. Naj- bardziej nam się spodobała sala balowa, która jest naprawdę śliczna i ma niesamowicie ładny sufit, który, niestety , po reno- wacji zostanie przerobiony, po- nieważ jest niebezpieczny.

Moim zdaniem, wycieczka

była bardzo udana oraz pożyteczna, ponieważ dowiedzieliśmy się dużo nowych ciekawostek oraz faktów historycznych dotyczących rodu Paców.

Justyna Danilewicz IV G klasa

Wrażenia uczniów z wakacji letnich

Tym latem byliśmy w Polsce. Z naszej szkoły było 30 osób. Jechaliśmy około 9 godzin. Mieszkaliśmy w Gościńcu Julickim. Tam były 2 budynki: jeden z nich był 3- piętrowy. Wstawać trzeba było o 7.30. Każdy dzień mieliśmy jazdę konną i zajęcia plastyczne. W nie- dzielę chodziliśmy do kościoła. Wieczorami była dysko- teka, ognisko lub kino letnie. Najbardziej nam spodoba- ła się dyskoteka. Mieliśmy wycieczkę na Starówkę do Muzeum Powstania Warszawskiego, do Centrum Nauki Kopernika a także do Żelazowej Woli, gdzie urodził się i mieszkał Szopen. Nam bardzo spodobało się w Polsce, ponieważ było ciekawie i wesoło.

Jowita Dakszewicz i Agnieszka Radziewicz

Tym latem byłyśmy w Polsce. jeździłyśmy na różne wycieczki. Pierwsza wycieczka, którą odbyły- śmy, była do Żelazowej Woli. Byliśmy w parku, a także w domu Fryderyka Szopena, tam widzieliśmy po- kój, gdzie urodził się F. Chopin. U nas nie było przewodników, lecz były aparaty podobne do telefonu, które opowiadały nam o wydarzeniach w tym parku i domu. Innym dniem pojechaliśmy na wycieczkę do muzeum Powstania Warszaw- skiego. Tam od razu nas spotkali przewodnicy, z którymi poszliśmy zwiedzać muzeum. Cała po- dróż po muzeum trwała 2 godziny. Podczas tej wycieczki pokaywali i opowiadali o ciekawych, starych eksponatach. Wszystko tam było o wojnie Polski z Niemcami. Gdy odbyliśmy tę wycieczkę, poje- chaliśmy na inną. Zwiedziliśmy Centrum Nauki Mikołaja Kopernika. To nie było zwyczajne muzeum, tam można było nie tylko patrzeć , lecz jeszcze zabawić się. Tam było dużo rzeczy związanych z chemią, fizy- ką, matematyką, biologią i innymi naukami. W Centrum M. Kopernika były nie tylko oglądania i zabawy, lecz można było smacznie przekąsić i kupić rozmaite upominki. Tak odbyły się nasze najciekawsze wy- cieczki po Polsce.

Ilona Krukowska i Beata Szałkowska

Zdjęcia z życia w Julinku:

Tym latem odpoczywałam w Kłajpedzie. Gdy tam przyjechałam z moją rodziną, to od razu poszli- śmy nad morze. Tam pływaliśmy promem na Kurską Kosę. Płynęliśmy promem do delfinarium. Jeździli- śmy też całą rodziną do Akropola. Tam zamówiliśmy picę i oglądaliśmy jazdę figurową. Przed ostatnim dniem byliśmy na dniu morza i na paradzie. W ostatni dzień całą rodziną poszliśmy nad morze, aby się po- żegnać przed powrotem do domu.

Beata Kuzmina

Redakcja:

Dziennikarze: Dorota Demjanko, Justyna Danilewicz, Jowita Dakszewicz, Beata Kuzmina, Beata Szał- kowska, Ilona Krukowska

Opracowanie komputerowa i graficzne: Dorota Demjanko i Wiktoria Ulewicz Opiekun redakcji: Regina Iwaszko

Życzymy Wam samych sukcesów w nauce oraz wzorowego szkolnego świadectwa.

Redakcja ,,Szkolne Oko”

Renowacja Gimnazjum w Rukojniach

Rozpoczął się nowy rok szkolny. Za to lato w naszym gim- nazjum dużo co się zmieniło. Po pierwsze, zmienił się wygląd na- szej szkoły: ściany są ocieplone i pomalowane na seledynowy ko- lor. Po drugie, w środku powieszone nowe kaloryfery i zlewy, a także odnowiona jest sala sportowa. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza szkoła jest odnawiana, choć prace jeszcze trwają i cza- sem przeszkadzają nam na lekcjach i, niestety, w takich warun- kach trzeba się uczyć w tym roku. Ale myślimy, że nasze gimna- zjum będzie bardzo ładne, wygodne i ciepłe. Szkoda, że , my, ucz- niowie IVG klasy, jesteśmy ostatni rok w tym gimnazjum.

Ilona Jerszowa IV G.

Celem projektu jest powrót na rynek pracy 40 osób (32K, 8M) pełniących funkcje opiekuńcze nad dziećmi do lat 3, zamieszkujących/pracujących/uczących się w p. Bydgoszczy

18 XI śr Śródsemestralne zebranie z rodzicami Analiza sytuacji dydaktycznej i wychowawczej w klasie, sprawy różne 16 XII śr Dzień otwarty dla rodziców Informacja

Informacja dla uczniów i rodziców o wymaganiach edukacyjnych do pozyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, o sposobach sprawdzania osiągnięć ucznia,

Pisemne powiadomienie rodziców o rocznych ocenach niedostatecznych i nagannych oraz o planowanych ocenach rocznych 9na miesiąc przed

poniedziałek ZEBRANIA Z RODZICAMI Oceny proponowane Termin wystawienia ocen semestralnych klas III LOMS..

33 Praktyka zawodowa Maj 2015 Technikum 34 Egzamin maturalny.. Dzień bez przemocy. Konkurs I pomocy- III Powiatowy Turniej Pierwszej Pomocy. Cały rok

Przez lat blisko 50, w ciągu których wyrosły trzy po kolenia polskiego ruchu robot niczego, redaktor Franciszek Fiedler był niezmordowanym uczestnikiem tej walki, która

○ Płukanie przeprowadza się tuz przed obróbką cieplna kasz w celu usunięcia zanieczyszczeń.. ○ Zacieranie jajem stosujemy do kasz drobnych, które mają być