EDK 63 km. Św. Siostry Faustyny Kowalskiej

Share "EDK 63 km. Św. Siostry Faustyny Kowalskiej"

EDK 63 km

Św. Siostry Faustyny Kowalskiej

Przebieg trasy Kościół św. Andrzeja Boboli → Kaplica na Dębowcu → Szyndzielnia → Błatnia → Brenna → Beskidek → Orłowa → Trzy Kopce Wiślańskie → Smrekowiec → Jawierzny → Przełęcz Salmopolska (Biały Krzyż) → Malinów

→ Malinowska Skała → Małe Skrzyczne → Skrzyczne → Szczyrk → Sanktuarium Szczyrk Górka → Siodło pod Klimczokiem → Magura → Bystra

→ Cygański Las → Bielsko-Biała, Kościół św. Andrzeja Boboli.

Całkowita długość [km] 63 Suma podejść [m] 3112

Ostatnia aktualizacja 29 marca 2022

E-mail kontaktowy rejonu kontakt@ekstremalniezjezusem.pl

UWAGA!!!

Pomimo wiosennego klimatu i dodatnich temperatur należy pamiętać, że w górach nadal panuje ZIMA. W wielu miejscach zalega jeszcze duża pokrywa śnieżna, która znacznie utrudnia poruszanie się i obniżą ogólną

temperaturę powietrza. Również należy zwrócić uwagę i zachować szczególną ostrożność na liczne powalone drzewa, które mogą utrudnić rozeznanie w terenie, szczególnie podczas dużego zmęczenia.

!

Miejsca, w których szczególnie należy uważać, aby nie zgubić wyznaczonej trasy, zostały w opisie poprzedzone wykrzyknikiem i podkreślone. Prosimy, aby poruszać się na tych odcinkach z dużą uwagą i ostrożnością.

Ponadto w przebiegu opisu trasy, wskazane są miejsca, w których należy rozpocząć rozważanie kolejnej stacji Drogi Krzyżowej.

Zasady poruszania się na trasie

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy EDK zalecamy, aby:

1. w czasie Drogi Krzyżowej poruszać się w zwartych grupach, liczących nie więcej niż 10 osób, 2. każda osoba miała założone elementy odblaskowe,

3. na drogach poruszać się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim). Idący na początku oraz na końcu grupy ma zapaloną latarkę (pierwszy - ze światłem białym skierowanym do przodu, ostatni - ze światłem czerwonym, skierowanym do tyłu),

4. podczas czytania rozważań kolejnych stacji Drogi Krzyżowej oraz innych postojów zajmować miejsce rozważnie. Pamiętając o bezpieczeństwie własnym oraz by nie utrudniać przemieszczanie się innym uczestnikom EDK oraz osobą nie uczestniczącym w EDK,

5. dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych.

W czasie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej obowiązuje Reguła Milczenia. Obowiązuje ona od momentu rozpoczęcia Ekstremalnej Drogi Krzyżowej – wyruszenie na trasę EDK. Uszanuj prawo innych uczestników do głębszego przeżycia Misterium Drogi Krzyżowej dzięki spotkaniu z Bogiem w ciszy i skupieniu. Zwróć uwagę osobom nieprzestrzegającym tą regułę.

W razie niebezpiecznej sytuacji na trasie…

Ze względu na przebieg tras EDK, często to Ty będziesz jedyną osobą, która będzie mogła pomóc innemu uczestnikowi. Dlatego nie wahaj się zareagować, gdy ktoś ma problemy. W szczególności przerwij zasadę milczenia, jeśli widzisz, że:

ktoś uległ wypadkowi lub nagłemu zachorowaniu,

ktoś leży lub siedzi bez ruchu,

ktoś ma problemy, np. z chodzeniem lub oddychaniem,

ktoś nadaje sygnał ratunkowy.

Jeżeli napotkasz na którąś z tych sytuacji lub innej, w której ktoś potrzebuję pomocy - weź odpowiedzialność. Upewnij się, że jesteś bezpieczny oraz, że nic Ci nie grozi i zacznij udzielać pierwszej pomocy. Jeżeli sytuacja przekracza Twoje umiejętności, wezwij pomoc dzwoniąc na numer

Początek: Kościół Św. Andrzeja Boboli Bielsko-Biała Zakończenie: Kościół Św. Andrzeja Boboli Bielsko-Biała

Czas przejścia: minimum 20 h >

 Do I Stacji dotrzesz wychodząc z kościoła skręcasz w prawo, dochodzisz do ul. Armii Krajowej, skręć w lewo i idź prosto 2,5 km do drugiego ronda po czym podążaj dalej czerwonym szlakiem

STACJA I – Kaplica Matki Bożej i Dzieci Fatimskich na Dębowcu (2,8 km)

 Długie podejście na szczyt Szyndzielni

STACJA II – Szczyt Szyndzielni 1028 m (7,8 km)

 Trzymasz się dalej szlaku CZERWONEGO.

 Możesz wejść do schroniska, które znajduje się na lewo od drogi, lecz nie musisz

 W tym momencie nie będziesz schodzić z gór, aż do Centrum Brennej

 Od stacji II do stacji III masz do pokonania 7 km

 po przejściu ok. 1 km skręcasz w prawo na szlak CZARNY, idziesz tym szlakiem do kolejnego skrzyżowania szlaków pod Klimczokiem. Skręcasz w prawo na szlak ZÓŁTY w kierunku Błatniej.

 Przy schronisku na Błatniej kolor szlaku zmienia się na ZILEONY którym podążasz aż do Brennej.

 Od schroniska na Błatniej do skrzyżowania za nim masz ok 7 min.

STACJA III – Skrzyżowanie Szlaków za schroniskiem na Błatniej 844 m (14,6 km)

 Na Wielkiej Cisowej odbijasz w lewo i w dalszym ciągu poruszasz się szlakiem ZIELONYM aż do Brennej.

 Trzymasz się cały czas szlaku ZIELONEGO

!

Dochodząc do głównej drogi, skręcasz w prawo, przechodząc na drugą stronę jezdni (brak przejścia dla pieszych!!!) i podążasz dalej przez most wzdłuż drogi głównej. Mijając przystanek skręcasz w lewo w stronne Brennej Leśnicy (drogowskaz po drugiej stronie ulicy). Podążasz dalej wzdłuż drogi, mijasz skład kamieni po prawej stronie i mostek nad rzeką. Za mostkiem szlak ZIELONY odbija w prawo. Zanim zaczniesz podejście odmawiasz stację IV.

 Od skrzyżowania szlaków za schroniskiem na Błatniej do Brennej Leśnicy masz do pokonania 4,9 km

STACJA IV – Brenna Leśnica 415 m (19,4 km)

 Podążasz dalej szlakiem ZIELONYM, aż do skrzyżowania szlaków

!

Samo skrzyżowanie szlaków ZIELONEGO i NIEBIESKIEGO jest słabo widoczne i trzeba pamiętać że gdy tylko pojawi się szlak niebieski trzeba odbić w lewo a nie w prawo w stronę Równicy.

 Z Brennej Leśnicy do skrętu ze szlaku ZIELONEGO na NIEBIESKI (w lewo) masz do pokonania 2,9 km

STACJA V – Skrzyżowanie Szlaków >zielony z niebieskim< 825 m (22,3 km)

 Na tym skrzyżowaniu odbijasz w lewo na rozpoczynający się szlak NIEBIESKI w kierunku Trzech Kopców Wiślańskich.

!

Tuż przed "Orłową, osadą" na skrzyżowaniu "Nad Przełęczą Beskidek" gdy szlak NIEBIESKI połączy się z ZIELONYM, zaczyna się strome podejście i po 200 m tego podejścia szlaki odbijają nagle w prawo, a nie idą szeroką drogą (oznaczone wykrzyknikami na drzewach).

 Od skrzyżowania szlaków (zielony z niebieskim) do Orłowej, osady masz do pokonania 3,5

STACJA VI – Orłowa, osada 813 m (25,8 km)

 Od Orłowej, osady do Trzech Kopców Wiślańskich masz do pokonania 4,7 km

STACJA VII – Trzy Kopce Wiślańskie 810 m (30,5 km)

 Tu najczęściej dopada człowieka kryzys i zmęczenie, jest człowiek śpiący i zniechęcony, trzeba zbierać siły na dalszą drogę

 Od szczytu idziesz już szlakiem ŻÓŁTYM aż do przełęczy Salmopolskiej gdzie zmienisz na szlak CZERWONY.

 Od Trzech Kopców Wiślańskich do Przełęczy Salmopolskiej masz do pokonania 5,2 km

STACJA VIII – Przełęcz Salmopolska, Biały Krzyż 934 m (35,7 km)

 W tym miejscu (z racji drogi asfaltowej) może po ciebie przyjechać ktoś bliski, gdyby wyniknęły trudności z dalszego kontynuowania EDK

!

Teraz zaczyna się trudny etap. Może zalegać więcej śniegu. Będzie możliwa mniejsza orientacja w terenie, może wiać silny wiatr, w zależności od pogody i warunków, które mogą się zmienić. Tak będzie aż na sam szczyt Skrzycznego (1257 m n.p.m) przez najbliższe 7,7 km

 Trzymasz się szlaku CZERWONEGO, aż na Malinowską Skałę. Wchodzisz na teren bardzo wietrzny. Będziesz jednocześnie już bardzo zmęczony, możliwe, że przepocony,

odwodniony. Zadbaj o siebie, dostosuj ubiór do warunków panujących. Wszystkie warunki niekorzystne są tu możliwe

 Na Malinowskiej Skale skręcasz w lewo i dalej trzymasz się szlaku ZIELONEGO

 Od Przełęczy Salmopolskiej na Małe Skrzyczne masz do pokonania 6,2 km

STACJA IX – Małe Skrzyczne 1211 m (41,9 km)

 Idź dalej w kierunku szczytu Skrzycznego 1257 m - to najwyższy szczyt górski na trasie EDK

 Od: Małe Skrzyczne do Skrzyczne masz do pokonania 1,8 km

STACJA X – Skrzyczne 1257 m (43,6 km)

 Ze Skrzycznego idziesz w dół do Szczyrku szlakiem koloru ZIELONEGO (lub w razie bardzo złej pogody, jakimkolwiek innym w dół - masz do wyboru ZIELONY I NIEBIESKI oraz droga pod wyciągiem narciarskim)

 Pamiętaj, że nogi są już bardzo zmęczone. Stawy i mięśnie będą pracowały głównie w jednym kierunku schodząc w dół. Odpoczywaj i nie rób szybkich, rwanych kroków. Uważaj na lód, który może być bezpośrednio odkryty lub przykryty zalegającym śniegiem.

 Pamiętaj w Szczyrku o uzupełnieniu wody w organizmie. W tym miejscu może po ciebie przyjechać ktoś bliski, gdyby wyniknęły trudności z dalszego kontynuowania EDK

 Na skrzyżowaniu w centrum Szczyrku wchodzimy na szlak NIEBIESKI w kierunku Sanktuarium oraz Siodła pod Klimczokiem, gdzie później zmienimy szlak na ZIELONY

!

To odcinek bardzo wymagający. Musisz zejść ze Szczytu 1257 m na wysokość 516 m i wejść na 651 m - pokonując jednocześnie prawie 7 km. To znaczne obciążenie, związane z ilościom kilometrów, które już są za Tobą (40 km) oraz z obciążeniami całego organizmu, z kontuzjami.

 Poruszaj się spokojnie, tempo dostosuj do własnych możliwości. Pamiętaj o wodzie i gorzkiej czekoladzie, która będzie dobrym umocnieniem kalorii

 Od szczytu Skrzycznego do Sanktuarium masz do pokonania 6,6 km

STACJA XI – Sanktuarium Matki Bożej "Szczyrk Górka" 651 m (50,2 km)

 Poruszasz się szlakiem NIEBIESKIM przez Siodło po Klimczokiem do Schroniska pod Klimczokiem, gdzie skręcasz w prawo na szlak CZERWONY; mijasz schronisko (możesz uzupełnić płyny, zadbaj o wodę lub ciepłą herbatę) i idziesz dalej na Magurę 400 metrów

 Od Sanktuarium MB w Szczyrku Górce, przez Siodło po Klimczokiem na Magurę masz do pokonania 4,7 km

STACJA XII – Magura 1109 m (54,2 km)

 Z Magury schodzić będziesz przez cały czas ostro w dół aż do Bystrej

 Od Magury do Kapliczki na szlaku CZERWONYM masz do pokonania 3,2 km

STACJA XIII – Kapliczka / Krzyż na czerwonym szlaku do Bystrej 784 m (57 km)

 Ze szczytu Magury do Bystrej masz do pokonania w dół 4,7 km - będzie to bardzo wielkie obciążenie z racji wielkiego zmęczenia. Schodź pomału. Trzymasz się szlaku

CZERWONEGO

!

W Bystrej dochodzisz do głównej drogi i skręcasz w lewo, a później w prawo przez mostek na rzece. Za mostkiem w lewo i zaraz znów w prawo. Trzymasz się drogi i skręcasz drugą ulicę w prawo i później pierwsza w prawo, która wyprowadzi Ciebie w góry, idąc szlakiem CZERWONYM. Tym szlakiem idziesz aż na Błonia w Cygańskim Lesie gdzie się kończy. Tam zaczyna się szlak ZIELONY, doprowadzi Ciebie do przystanku MZK - gdzie jest jego koniec. Naprzeciwko przystanku MZK jest droga (ul. Rzeczna), która prosto

zaprowadzi Ciebie wąską ścieżką między domami, po czym dojdziesz do głównej drogi (ul.

Długa), skręć w lewo a gdy po długiej prostej dojdziesz do zakrętu skręć w prawo w ul.

Andrzeja Boboli. Idąc tą drogą dojdziesz po kilkuset metrach do kościoła

 Od Bystrej do kościoła masz do pokonania 6,5 km. Będzie to bardzo trudny,

wytrzymałościowy i nużący odcinek, na samo zakończenie EDK. Wytrwaj! Dasz radę!

STACJA XIV – Kościół Św. Andrzeja Boboli Bielsko-Biała (63 km)

 Tu przy Krzyżu Misyjnym rozważasz XIV Stację Drogi Krzyżowej

PODSUMOWANIE, UWAGI

 Dobrze, jak wcześniej poinformujesz bliskich o tym, że będziesz już kończył EDK, aby przyjechali po ciebie do kościoła.

 Dziękujemy za Twój udział w EDK.

 Jak najszybciej pod EDK, jak już odpoczniesz, wejdź na stronę internetową

www.edkbielsko.eu aby wypełnić naszą ankietę końcową. Jeżeli zarejestrowałeś się na stronie edk.org.pl i podałeś swojego e-maila, to wyślemy link do ankiety pocztą e-mail.

- przewidywany łączny wymiar godzin (45 min) – łącznie ok. Siostry Faustyny, ul. opis stanowisk pracy i organizacji zajęć, przepisy BHP), przyrządzanie zup, przyrządzanie

………. oświadczam, że nie jestem/Wykonawca 1 nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumiem wzajemne

Ksiądz Sopoćko nie zaznacza nigdzie, że podjął się dzieła apostolstwa Miłosierdzia Bożego, bo tak żądała siostra, przy­.. naglana

WEZWANIE DO MIŁOSIERDZIA W ŻYCIU SPOŁECZNYM 191 ta bowiem buduje się przez miłość - której szczególnie szlachetną odmianą jest miłosierdzie - a jednocześnie tylko w

Idź dalej prosto drogą polną około 2,3km, aż dojdziesz do skrzyżowania z drogą asfaltową 47.. Na skrzyżowaniu skręć

Owocem jest także siła woli, którą wyraża w słowach zapewnienia: „Pali się duch mój w miłości czynnej” (Dz. 351) oraz „Podobieństwo moje do Jezusa ma być przez

Szybko rozchodząca się wieść o życiu skromnej i prostej zakonnicy ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia i przekazane jej przez Pana Jezusa orędzie Miłosierdzia,

Chrystusa, a ofiara nawiązuje do pełnego wydania się Chrystusa Ojcu, tego, które odwiecznie dokonuje się w wewnętrznym życiu Trójjedynego Boga, a sa­ kram entalnie