STACJA I Krzyż na placu kościelnym (0 m)

Share "STACJA I Krzyż na placu kościelnym (0 m)"

EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA 2021 Trasa BŁĘKITNA Niepokalanej

Długość 40,3 km (uwaga - z racji wytyczania trasy przy użyciu różnych map tolerancja błędu wynosi około 0,5 km)

Początek i koniec trasy – kościół oo. Jezuitów pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Bytomiu (centrum) ; ul. Pułaskiego 9

Autor: Magdalena Kielnar

Emalii: magdalena.kielnar@10g.pl

† STACJA I

Krzyż na placu kościelnym (0 m)

Tu rozpoczynasz wędrówkę – proszę pomódl się za nas parafian, ojców Jezuitów i siostry ze Zgromadzenia Sióstr córek Bożej Miłości – posługujących w parafii.

Schodzimy po schodach z placu kościelnego i idziemy w prawo ulicą Pułaskiego. Dochodzimy do przejścia dla pieszych i przechodzimy na drugą stronę ulicy na skwer im. O. Adama

Wiktora – przecinamy go.

Zatrzymaj się przy tablicy upamiętniającej naszego Farorza. Westchnij do Ojca w jego intecji†

Nie znasz postaci ojca Adama – poświęć chwilę i przeczytaj tablicę informacyjną.

Jesteśmy na rogu ulicy Okulickiego i Olejniczaka – przejdź przez przejście dla pieszych, skręć w lewo w stronę Parku Kachla. Przejdź przez przejście dla pieszych do parku. Przejdź przez torowisko. Następnie idź w prawo wzdłuż ścieżki rowerowej, aż do fontanny. Mając fontannę przed sobą skręć w lewo w stronę Muszli Koncertowej. Następnie idź cały czas prosto w stronę szkoły, mijając po lewej stronie Torkacik (boiska sportowe). Przechodzimy przez torowisko i przejście dla pieszych. Przy szkole skręcamy w lewo. Potem prosto ul.

Tarnogórską. Następnie skręć w prawo w ulicę Morcinka. Dochodzisz od ulicy Strzelców Bytomskich – skręć w lewo. Widać już kościół. Na światłach przejdź przez dwa przejścia dla pieszych. Jesteś przed kościołem, skieruj się w stronę pomnika.

† STACJA II

Kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego Bracia Kapucyni – Pomnik bł. Ks. Jerzego Popiełuszki (1,3 km)

Stoisz przed pomnikiem.

Pomódl się w intencji naszej ojczyzny.

Modlitwa za Ojczyznę bł. księdza Jerzego Popiełuszki Wszechmocny Boże, Ojców naszych Panie!

Pochylamy pokornie nasze głowy, by prosić o siłę wytrwania i mądrość w tworzeniu jedności, by prosić o Twoje błogosławieństwo. Wszystkich polecamy Twojej szczególnej opiece, Twojej mocy uzdrawiającej ludzkie serca. Chcemy wszystkim naszym winowajcom przebaczyć, jak Ty

przebaczasz nam nasze winy. I zbaw od złego nas wszystkich. Wysłuchaj, Panie, prośby ludu swego. Amen.

Powierz w swojej modlitwie również Braci Kapucynów i Siostry Córki Świętego Franciszka Serafickiego – posługujących w parafii.

Idź ulicą Strzelców Bytomskich, idź prawą stroną (cały czas jest chodnik). Prosto około 2 km.

*Po drodze dwie stacje paliw – możliwość skorzystania a toalety.

† STACJA III

Miejsce po zburzonym kościele św. Józefa Robotnika ul. Strzelców Bytomskich 66b (wyczyszczony plac, obok pozostałe budynki) (3,3 km)

Stoisz w miejscu gdzie kiedyś był kościół – co czujesz? Ten został zburzony ze względu na zły stan techniczny, został przeniesiony, parafianie nie stracili świątyni. Ale… są na świecie, w Europie miejsca gdzie kościoły się burzy, dewastuje, profanuje przerabia na restauracje, hotele… Pomódl się, by nasze świątynie ocalały, te w sercu i te materialne.

Trwa rok św. Józefa – o co chcesz się szczególnie pomodlić za wstawiennictwem tego świętego? Idź z tą intencja do kolejnej stacji.

Nadal trzymaj się prawej strony, idź nadal cały czas prosto.

*Po drodze stacja paliw – możliwość skorzystania z toalety.

Mijasz rondo, następnie po prawej market, WORD. Widzisz most. Za nim na światłach przechodzisz w lewo. Idziesz kilka metrów, na wprost jest Zakład Gospodarki Mieszkaniowej – skręcasz w prawo, idziesz obok czerwonego bloku o numerze 143. Idziesz wzdłuż bloków.

Patrząc lekko w lewo powinieneś już dostrzegać wieże kościoła. Dochodzisz do kościoła.

† STACJA IV

Kościół św. Józefa Robotnika (nowy na osiedlu) ul. Strzelców Bytomskich 187 (5,5 km) Pamiętaj Twoja Intencja – pomódl się za wstawiennictwem św. Józefa. Pomódl się również za księży posługujących w parafii i za parafian.

Mając kościół za plecami spoglądając w lewo widzisz bliźniak – dom mieszkalny o numerach 189 i 191 - skręć w prawo i idź z powrotem do głównej drogi. Skręć w lewo – idź lewą stroną ulicy Strzelców Bytomskich (cały czas jest chodnik). Idź cały czas prosto, wzdłuż torowiska blisko 2 km.

*Po drodze stacja paliw – możliwość skorzystania z toalety.

Dochodzisz do skrzyżowania ze światłami i marketem Lidl – przejdź na drugą stronę ulicy.

Pokonaj dwa przejścia tak by być po prawej stronie jezdni mieć staję Lotos. Następnie idź dalej prosto – widać już kościół. Skręć ostro w prawo w ulicę księdza Pawła Jaskółki. Stań naprzeciw kościoła.

† STACJA V

Kościół św. Michała Archanioła Bytom, Sucha Góra (7,8 km)

Pamiętasz, że masz Anioła Stróż? – zawsze!

Pomódl się również za księży posługujących w parafii i za parafian.

Mając główne wejście kościoła przed sobą kieruj się w lewo. Wejdź w wybrukowaną ścieżkę obok różowego domu – idź wzdłuż płotu – wyjdziesz na ulicę Korczaka. Skręć w lewo.

Następnie przed boiskiem sportowym skręć w prawo w ulicę Herdy. Idź tak jak prowadzi doga asfaltowa po łuku, po lewej miniesz dom koluru pistacjowego. Idź cały czas prosto, aż dojdziesz do ulicy Wyszyńskiego – skręć w lewo. I dalej w górę ulicy. Aż do momentu jak zobaczysz znak z pierwszeństwem przejazdu dla pojazdów – skręć w ulice 9-go maja. Idź dalej prosto. Po lewej stronie miniesz restaurację – Grota. Następnie staw, miń go idąc główną drogą następnie skręć w lewo – wejście do Parku Grota – tak by staw mieć po swojej lewej stronie. Przejdź kilka kroków – po prawej stronie zobaczysz kapliczkę.

† STACJA VI

Grota Matki Boskiej, Park Grota, Bytom Sucha Góra (9,3 km)

Mając grotę za placami skręć w prawo. Idź alejką wzdłuż stawu – jednego, potem drugiego.

Wyjdziesz na ulice Galmanową, na wprost będą budynki w trakcie budowy – domki szeregowe. Mając je na wprost siebie skręć w lewo. Idź ulicą Galmanową drogą pomiędzy domkami – dojdziesz do ulicy Wyszyńskiego. Skręć w prawo i idź w dół cały czas prosto, aż dojdziesz do skrzyżowania ulicy Wyszyńskiego z ulicą Długą. Skręć w lewo, w stronę Radzionkowa. Idź cały czas ulicą Długą (na rondzie prosto) około 1,5 km. W momencie przecięcia się ulicy Długiej i Śródmiejskiej przejdź przez przejście dla pieszych. Następnie idź kawałek chodnikiem mając po lewej stronie Plac Letochów. Następnie skręć w lewo na przejście dla pieszych (dwa). Stoisz pod Biedronką. Skręć lekko w prawo w ulicę św.

Wojciecha. Idź prosto. Po prawej stronie będzie kościół.

† STACJA VII

Kościół św. Wojciecha w Radzionkowie (12,5 km)

Pomódl się za księży posługujących w parafii i za parafian.

Idź chwilę prosto, mając kościół po prawej stronie. Następnie skręć w prawo w ulicę

Klasztorną. Następnie skręć w lewo w ulicę Jana III Sobieskiego, i za chwilę od razu w prawo w wybrukowaną drogę z żółtymi szlabanami i znakiem zakazu przejazdu dla aut i informacją

„nie dotyczy karawanów”. Idź prosto, przechodząc prze tory kolejowe. Następnie skręć w prawo w ulicę Orzechowską. Idź prosto, mijając cmentarz po lewej stronie. Skręcając po łuku lekko w lewo wchodzimy na ulicę Jaśminową. Następnie skręcamy w lewo z ulicy Jaśminowej w wybrukowaną uliczkę pomiędzy numery domów 14 i 10. Idziemy do końca drogi

asfaltowej, potem nadal prosto drogą/ ścieżką polną wzdłuż ogrodzenia domu, mając go po

swojej lewej stronie. Wychodzimy wprost na przejście dla pieszych na ulicy Księżogórskiej.

Przechodzimy przez nie. W miejscu, gdzie stoi znak ograniczenia prędkości 40 km wchodzimy na ścieżkę asfaltową do parku. Wchodzimy w górę nie zbaczając w boczne ścieżki. Tak by po drodze mieć plac zabawa po prawej stronie. I cały czas w górę, aż droga asfaltowa skręci lekko w lewo. A za chwilę po prawej stronie zobaczymy kapliczkę św. Huberta.

† STACJA VIII

Kapliczka św. Huberta, Radzionków Park Księża Góra (14,2 km)

Idziesz dalej drogą asfaltową, mijasz szczyt góry z informacją ile merów nad poziomem morza się znajdujesz. Idź dalej skręcając po łuku lekko w lewo, tak jak prowadzi droga, cały czas w dół. Wyjdziesz na ulicę Księżogórską. Przejdź na drugą stronę ulicy na chodnik. Idź w dół ulicy do momentu skrzyżowania się z ulicą Anieli Krzywoń. Skręć w lewo. Idź prosto wzdłuż ogródków działkowych. Następnie skręć w prawo w ulice Orzechowską. Dojdziesz do skrzyżowania jej z ulicą św. Wojciecha. Idź dalej prosto. Po prawej stronie jest znak – droga bez przejazdu. Ty jesteś pieszo, idź dalej Następnie kawałek dalej po prawej stronie ujrzysz kapliczkę z krzyżem, a chwilę dalej domek jednorodzinny o numerze 120 (nadal ulica Orzechowska) – za domkiem skręć lekko w lewo w asfaltową ulicę. Idź nią cały czas.

Dojdziesz do ostatniego domu (po lewej) z wysokim żywopłotem. Idź dalej prosto drogą polną. Zobaczysz rozwidlenie trzech polnych dróg – idź środkową. Mając ogrodzenie pola po lewej stronie. Przez blisko kilometr będziesz iść prosto. Po prawej stronie równolegle do ciebie zobaczysz główną drogę – ulice Bytomską (911). Idź cały czas prosto – około 300 m do ulicy nakielskiej droga polna zmieni się w asfaltową i pojawi się już zabudowa domków jednorodzinnych. Dojdziesz od ulicy Nakielskiej. Skręć w lewo. Za prawie 0,5 km dojdziesz do cmentarza. Skręć w lewo, podejdź blisko.

† STACJA IX

Cmentarz, Nakielska 18D, 42-622 Orzech (18,5 km)

Pomódl się za zmarłych spoczywających na tym cmentarzu. Ogarnij modlitwą wszystkich Twoich bliskich, których już nie ma wśród nas.

Wróć do ulicy – Nakielskiej. Następnie skręć w prawo i kieruj się w stronę głównej drogi. Na skrzyżowaniu ulicy Nakielskiej i Bytomskiej skręć w lewo. Przejdź przez pasy – idź po

chodniku prawą stroną, cały czas prosto w stronę Świerklańca. Droga nr 911 początkowo ulica Bytomska, potem Radzionkowska. Dojdziesz do ronda – skręć w prawo. Według znaku – pierwszy zjazd na Siewierz droga nr 78. Przejdź na rondzie przez przejście dla pieszych. Za około 300 m skręć w lewo w ulice Główną. Idź cały czas ulicą główną mają zabudowę jednorodzinną po prawej i lewej stronie. Gdy dojdziesz do rozwidlenia skręć lekko w prawo (nie w ulicę Górną, a drugą cd. Głównej – patrz uważnie), dalej idąc ulicą Główną. Idź cały czas ulicą Główną do momentu, aż skrzyżuje się z ulicą Kościelną. Wtedy skręć lekko w lewo.

Za około 400m kościół będzie po lewej stronie.

† STACJA X

Kościół pw. Chrystusa Króla Wszechświata, 42-622 Świerklaniec (22,1 km) Pomódl się za księży posługujących w parafii i za parafian.

Mając kościół za plecami stoisz przed skwerkiem. Przetnij go i idź lekko po łuku do ulicy Plebiscytowej. Idź cały czas ulicą Plebiscytową mając zabudowę jednorodzinną po prawej i lewej stronie. Dochodząc do skrzyżowania się ulicy Plebiscytowej z Oświęcimską skręć w lewo. Idź cały czas prosto ulicą Oświęcimską. Do skrzyżowania z główną drogą 78.

*Po drodze stacja paliw – możliwość skorzystania z toalety.

Przejdź na pasach na drugą stronę jezdni. Następnie skręć w prawo w stronę Głównego wejścia do Parku w Świerklańcu. Idź dalej prosto. Trzymaj się lewej strony – początkowo będzie chodnik, potem chwilowo nie będzie, następnie znów będzie.

UBIERZ KAMIZELKĘ. ODBLASKI – TO NIEBIEZPICZNY DOCINEK – IDZIESZ GŁÓWNĄ DORGĄ BEZ POBOCZA.

UWAGA – teraz prawie prawie 5 km będziesz iść prosto, to najdłuższy odcinek pomiędzy stacjami w całej trasie POWODZENIA – ulice noszą nazwę kolejno – Parkowa, Tarnogórska, Bytomska.

*Po drodze stacja paliw – możliwość skorzystania z toalety.

Dochodzisz do skrzyżowania ulicy Bytomskiej z aleją Jan Pawła II-go. Skręć w prawo. Po lewej stronie będzie restauracja Hubertus. Idź około kilometr aleją. Po lewej stronie powinien powoli być widoczny kopiec. Następnie skręć z alei w lewo w drogę – Do Kopca Wyzwolenia, odcinek tylko dla pieszych i rowerów. Po prawej stronie kopiec.

Rozejrzyj się dookoła – podziękuję za cud stworzenia.

† STACJA XI

Kopiec Wyzwolenia, Piekary Śląskie (29,5 km)

Zejdź z kopca. Kieruj się na parking, przechodząc przez lądowisko dla helikopterów.

Wychodząc z parkingu skręć dwa razy w prawo – powinieneś być na drodze – Do Kopca Wyzwolenia. Schodź asfaltową ulicą w dół – mając przed sobą piękną alejką z drzewami po prawej i lewej stronie. Następnie skręć w lewo w ulicę Wyzwolenia. Idź prosto. Na

skrzyżowaniu ulicy Wyzwolenia i Wojska Polskiego – skręć lekko w prawo w ulicę Wojska Polskiego. Idź cały czas prosto – dojdziesz do ulicy Bytomskiej. Skręć w prawo. Po lewej stronie Kalwaria.

Widzisz pomnik Jana Pawła II?

Pamiętaj - "Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od Was nie wymagali"

† STACJA XII

Kalwaria Piekarska (30,3 km)

Stojąc na wprost kalwarii obróć się w prawo i idź ulicą Bytomską w kierunku przeciwnym do bazyliki. Idź cały czas prosto. Około 1, 5 km do ronda ze stacją benzynową.

*Po drodze stacja paliw – możliwość skorzystania z toalety.

Przetnij rondo – idź prosto ulicą Bytomską. Przejdziesz pod tunelem autostrady A1. Jesteś na chodniku mając drogę po swojej prawej stronie. Przecinasz ulicę Graniczną, idziesz dalej prosto. Dochodzisz do rozwidlenia dróg – samochody jadą lekko po prawej, ty skręć lekko w lewo, nadal idąc chodnikiem. Idź cały czas tą drogą – po swojej prawej stronie masz starą drogę dla pojazdów, już nieużywaną. Idziesz cały czas tą trasą dochodząc do drogi 911 mając ją po prawej stronie. Idziesz dalej prosto do stacji BP.

Na pasach przejdź na drugą stronę. I idź do ulicy Kędzierzyńskiej. Następnie skręć w prawo w ulicę Witczaka. UWAGA – nie ma przejścia dla pieszych – bądź ostrożny! Mijasz hotel

LUXORY po prawej stronie. Idź cały czas prosto, pod znak zakazu wjazdu dla pojazdów.

Przejdź przez torowisko.

UWAGA – bądź ostrożny – przejazd niestrzeżony.

Idź dalej prosto, po łuku tak jak prowadzi asfalt. Za zakrętem, gdzie droga asfaltowa odbija w lewo, Ty idź prosto drogą polno/ asfaltową. Dochodzisz do rozwidlenia, po lewej budynek firmowy – skręć za nim po łuku w lewo. Idziemy dalej po drodze z płyt betonowych. Po lewej stronie hale przemysłowe. Dalej podążmy drogą po łuku. Gdy droga się kończy i przed sobą masz pole – skręć w lewo. Dalej drogą po łuku w lewo. Za chwilę kaplica po prawej stronie.

† STACJA XIII

Kaplica Maria Hilf, 41-940 Piekary Śląskie (35,2 km)

Skręć lekko w prawo. Idź dalej jak prowadzi droga. Za około 300 m dojdziesz do miejsca, gdzie droga jest wyłożona płytami betonowymi – skręć w lewo, przejdź przez torowisko, przed latarniami.

UWAGA – bądź ostrożny – „dzikie” przejście.

Idziesz drogą polną wśród krzaków, dochodzisz do miejsca, gdzie stoi pięć biało-czerwonych słupków (blokada wjazdu), Po prawej blaszany płot. Idź dalej prosto. Mijasz duży elektryczny słup po lewej stronie, idziesz dalej. Następnie po łuku skręcasz w lewo. Dochodzisz do ulicy asfaltowej, ograniczenie prędkości dla pojazdów do 20 km/h. Pierwszy po lewej jest bały dom. Idziemy cały czas ulicą Północną dochodzimy do domków jednorodzinnych – cały czas jest droga. Jak dojdziesz do skrzyżowania ulicy Północnej i Mickiewicza (na roku duży słup eklektyczny i altanka ze znakiem „najki” na ścianie)– skręć w prawo w Mickiewicza. Idziemy ulicą Mickiewicza. Potem w lewo ulicą Kruszcową. Dochodzisz do skrzyżowania z ulicą

Witczaka. Skręć w prawo. Idź ulicą Witczaka, aż do kościoła św. Jacka. Przed kościołem skręć

wprawo w ulicę Matejki. Idź nią, aż do skrzyżowania z ulica Piłsudskiego. Skręć w prawo. Po prawej stronie będziesz mijać plac Sobieskiego. Idź dalej prosto. Na światłach przejdź na dugą stronę ulicy. Na rozwidleniu skręć lekko w lewo w ulicę Kwietniewskiego. Po prawej stronie będziesz mijać kościół, po lewej galeria handlowa Agora. Idź wzdłuż drogi. przejdź przez przejście dla pieszych na ulicy Piekarskiej – i idź dalej prosto. Dochodząc do

skrzyżowania ulicy Wrocławskiej z Powstańców Warszawskich skręć lekko w prawo, po prawej warzywniak, zoologiczny i piekarnia. Skręć w lewo i przejdź przez pasy. Idź dalej prosto ulicą Wrocławską. Po prawej basen. Na skrzyżowaniu idź dalej prosto przez park. W miejscu w którym na początku Drogi Krzyżowej wchodziłeś do parku – teraz z niego wyjdź.

Przejdź przez pasy, i skręć w ulice Okulickiego. Idź dalej prosto. Dojdziesz do skweru im. o.

Adma – przetnij go. I skręć w prawo. Widać już kościół.

† STACJA XIV

Krzyż na placu kościelnym - Kościół NSPJ Bytom Jezuici (40,3 km) Tu rozpocząłeś. Dobrze, że jesteś!

Dzięki, za Twój trud i zaufanie.

Odwiedzaj nas częściej.

Szczegółowy Opis Przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do PO (,,OPZ’’). Działania prowadzone są w placówce Centrum Pomocy Społecznej Dzielnicy

W przypadku odmowy przyjęcia produktu ( ów ) Wykonawca na własny koszt jest zobowiązany w ciągu nie później niż 3 dni od następnego dnia odmowy odbioru produktu

Jeżeli na skutek działania lub zaniechania wykonawcy dojdzie do usterki lub innej szkody, wykonawca zobowiązany jest do jej usunięcia lub naprawienia na własny koszt w wyznaczonym

cy:... w ciągu 30 dni po odbiorze partii sprzętu przez Zamawiającego protokołów odbioru sprzętu bez uwag, oraz faktur. Sprzęt wymieniony w załączniku nr 1 Wykonawca

e) wydłużenia terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia uzasadnionych okoliczności, których podstawą będą obiektywne przesłanki zaakceptowane przez

W przypadku zmiany cen paliwa, korekta następować będzie w postaci aneksu do niniejszej umowy wystawianego przez Wykonawcę nie częściej niż raz na dwa tygodnie

bankowego Zamawiającego. Przedmiot zamówienia wyszczególniony na fakturach VAT wraz z kodami, będzie zgodny z nazewnictwem określonym w załączniku nr 1 do

Zamawiający i Wykonawca oświadczają, że przed zawarciem Umowy poinformowali pisemnie każdą osobę, której dane osobowe zostały wpisane w jej treści jako dane