OPIS TRASY EDK Goleniów 2019 droga Św. Jerzego

Share "OPIS TRASY EDK Goleniów 2019 droga Św. Jerzego"

OPIS TRASY EDK Goleniów 2019 – droga Św. Jerzego

ODCINEK I

Początek: Kościół św. Katarzyny

Po wyjściu z kościoła kierujemy się na plac gdzie po prawej stronie znajduje figurka Matki Boskiej.

Stacja I: Jezus na śmierć skazany

Kościół św. Katarzyny, figurka MB, 0,05 km ODCINEK II

Ulicą Barnima idziemy prosto w kierunku Urzędu Miasta i Gminy. Przed Urzędem Gminy skręcamy w prawo w ulicę Puszkina. Tuż na początku ul. Bohaterów Warszawy, zaraz za mostkiem na Strudze Goleniowskiej po lewej stronie znajduje się Krzyż Przydrożny

Stacja II: Jezus bierze krzyż na swoje ramiona

Krzyż przydrożny, Struga Goleniowska/Bohaterów W-wy, 0.6 km

ODCINEK III

Wracamy na mostek i za mostkiem skręcamy w prawo, kierujemy się prosto wąskim traktem wzdłuż Strumyka Goleniowskiego w stronę Netto i Ronda Hanzeatyckiego. Po lewej na rondzie - stacja paliw Orlen, za nią Szpital Powiatowy, idziemy ulicą Nowogardzką, mijamy tory linii kolejowej Świnoujście – Szczecin i za torami skręcamy w prawo w ulicę Rybacką (polna droga), kierujemy się znakami kamiennymi przy drodze do zespołu kapliczek

„goleniowskiego Nikifora”. Skręcamy przy czwartym kamieniu w lewo i zaraz jeszcze raz w lewo.

ODCINEK IV

Wracamy do ulicy Rybackiej, ulicą Rybacką docieramy do osiedla Zielone Wzgórze i drogi powiatowej 4118 (czerwony szlak rowerowy), kierujemy się w lewo do wsi Marszewo, dochodzimy do ronda (skrzyżowanie z DW113) , na rondzie kierunek Marszewo, cały czas prosto , we wsi docieramy do kościoła filialnego.

Stacja IV: Pan Jezus spotyka swoją Matkę,

Kościół filialny pw. Wniebowstąpienia Pańskiego, Marszewo 18

ODCINEK V

Z Marszewa wyruszamy dalej drogą asfaltową, za ostatnim zabudowaniem po prawej stronie skręcamy w prawo w czerwony szlak rowerowy (droga gruntowa). Szlak odbija lekko w lewo (aleja drzew) i za około 2 kilometry docieramy do linii kolejowej Kołobrzeg-Goleniów. Po przekroczeniu torów za następne 2 km czerwony szlak rowerowy skręca w lewo do lasu. Idziemy starą aleją dębową około 1 km, po czym szlak skręca w prawo (za tablicą Pomnik Przyrody) Kierujemy się dalej prosto, aż dotrzemy do skrzyżowania z końcem wiejskiej drogi w Imnie. Skręcamy w prawo do wsi. Po lewej stronie na wysokości budynku nr 7 znajduje się kapliczka.

STACJA V - Szymon z Cyreny pomaga dźwigać krzyż Jezusowi

Imno 7, kapliczka z figurką MB

ODCINEK V – 2,4 km

Dalej kierujemy się asfaltową drogą w stronę Mostów (zielony szlak rowerowy). Po lewej mijamy Mosty Osiedle.

Przed osadą Przepiórki zielony szlak rowerowy skręca w lewo i łączy się z drogą ppoż 45. Następnie droga ppoż idzie prosto, my zaś dalej podążamy zielonym szlakiem rowerowym. Na dole wąwozu po lewej stronie jest zlokalizowana mała wiata i dąb – Stacja V (miejsce Mocy).

5. Miejsce Mocy - Mosty Osiedle/Przepiórki - km – 13,7

Stacja V: Szymon z Cyreny pomaga dźwigać krzyż Jezusowi, wsp. N53 34.091, E14 57.512

ODCINEK VI

Wracamy z powrotem do skrzyżowania skecamy w prawo i idziemy dalej prosto leśną drogą wzdłuż skraju lasu (droga ppoż 45) do drogi asfaltowej Mosty – Mosty Osiedle. Po prawej stronie osada Przepiórki ,a na wprost zielony szlak rowerowy. który łączy się z drogą ppoż 45. Następnie droga ppoż 45 idzie prosto, my zaś dalej podążamy zielonym szlakiem rowerowym w prawo (skręt za amboną przy drzewie) . Na dole wąwozu po lewej stronie jest zlokalizowana mała wiata i kapliczka

Stacja VI: Weronika ociera twarz Jezusowi

Miejsce Mocy, Mosty Osiedle/Przepiórki/droga ppoż 45, km 13,0

ODCINEK VII

Kierujemy się dalej zielonym szlakiem, który idzie w kierunku pagórków, na których szczycie skręcamy w prawo w kierunku wsi Burowo. Przed ścianą lasu skręcamy w lewo i wychodzimy koło budynku nr 10, przed którym

skręcamy w prawo. Po lewej lapidarium - Stacja VII: Drugi upadek pod krzyżem

Lapidar ium, Burow o 27

ODCINEK VIII – 3 km

Z Lapidarium wychodzimy główną drogą w kierunku Maciejewo/Mosty. Na końcu wsi skręcamy w prawo w asfaltową drogę powiatową 4158 (zielony szlak rowerowy) w stronę Mostów. Docieramy do DW113, skręcamy w prawo i na głównym skrzyżowaniu ulic, we wsi Mosty jest po prawej stronie kościół parafialny

Stacja VIII: Jezus spotyka płaczące niewiasty

Kościół Parafialny pw. Matki Bożej Gromnicznej, Mosty – Skrzyżowanie

ODCINEK IX

Z Mostów kierujemy się na południe drogą powiatową 4143 (kierunek Rożnowo) do wsi Danowo - rowerowy szlak czerwony. Za skrzyżowaniem idziemy cały czas prosto. Na początku wsi po prawej stronie jest kościół filialny

Stacja IX: Trzeci upadek pod ciężarem krzyża

Kościół pw. Matki Bożej Częstochowskiej, Danowo, początek wsi,

ODCINEK X

W Danowie kierujemy się na Podańsko – droga powiatowa 4115. Dochodzimy do starej linii kolejowej Maszewo- Goleniów i linii wysokiego napięcia. Za nią skręcamy w lewo w drogę ppoż nr 3 w stronę Tarnówka. Dochodzimy do zabudowań do drogi asfaltowej i skręcamy w lewo do wioski. Za skrzyżowaniem na Tarnowo po prawej stronie na wzniesieniu ruiny wieży kościoła –

Stacja X (Uwaga – tablica - budowla grozi zawaleniem-nie podchodzimy zbyt blisko) Stacja X: Jezus z szat obnażony Dzwonnica Kościoła, Tarnówko 7/8

ODCINEK XI – 1,5 km

Z Tarnówka do Stawna kierujemy się żółtym szlakiem rowerowym. Docieramy do skrzyżowania dróg powiatowych

4111/4112, obieramy kierunek Kliniska. Za skrzyżowaniem skręcamy w lewo do ws,i a następnie we wsi skręcamy w lewo na Kliniska. Po minięciu rzeczki skręcamy w prawo i po prawej dochodzimy do kościoła w Stawnie – Stacja XI.

Stacja XI: Jezus do krzyża przybity-

Kościół filialny pw. Opieki św. Józefa, Stawno 27

ODCINEK XII

Ze Stawna kontynuujemy kierunek Kliniska drogą powiatowa 4112 – żółty szlak rowerowy. Skrzyżowanie na Bącznik idziemy prosto i dochodzimy do mostu na rzece Inie. Za mostem w Łęsku skręcamy w prawo w drogę ppoż nr 2 Mijamy po prawej stronie watera Myśliwska - Łęsko (po prawej stronie niebieskiego szlaku rowerowego lub zielonego pieszego. Od kwatery kontynuujemy wędrówkę zielonym szlakiem pieszy (droga ppoż nr 2). Następnie szlak zielony odbija lekko w prawo bliżej brzegu Iny. Po około 3 km docieramy do wzniesienia przed którym skręcamy w lewo w stronę Góry Lotnika. (na wysokości drzewa ze znakiem zielonego szlaku). Drugie wzniesienie to góra Lotnika. Około 35 metrów na północ od szczytu znajduje się pamiątkowy obelisk – Stacja XII . Do Góry Lotnika możemy dotrzeć również drogą ppoż nr 2, góra będzie po prawej stronie.

Stacja XII: Jezus umiera na krzyżu - Obelisk na Górze Lotnika, Góra Lotnika, dojazd poż. 2km – 32,5;

ODCINEK XIII – 5,6 km

Z Góry Lotnika schodzimy do drogi ppoż nr 2, mijamy skrzyżowanie z ppoż nr 6 i dochodzimy do starej leśnej asfaltowej drogi (skręcamy w lewo przy kamieniu 82/83) w kierunku linii kolejowej Szczecin – Goleniów). Tą drogą docieramy do węzła drogowego Goleniów Południe i pod wiaduktem S6 przechodzimy przez tory kolejowe do ulicy Granitowej (węzeł drogowy) gdzie skręcamy w lewo w stronę Goleniowskiego Parku Przemysłowego. Następnie skręcamy na 4 skręt w prawo w ulicę Nadziei. Na skrzyżowaniu ulic Nadziei i Usługowej na drzewie mała kapliczka Matki Boskiej – Stacja XIII.

Stacja XIII: Jezus z krzyża zdjęty - Kapliczka Matki Boskiej „Przemysłowej”, Łozienica, Nadziei/Usługowa km – 38,1; wsp. N 53 32.294 E 14 47.042

ODCINEK XIV – 5,2 km

Ulicą Usługową docieramy do ulicy Prostej, gdzie skręcamy w lewo. Docieramy do skrzyżowania z ulicą Nową i skręcamy w prawo na ścieżkę pieszo-rowerową w stronę Goleniowa. Docieramy do stacji paliw Orlen i wchodzimy

w Park XXX lecia – szlak Jakubowy (żółte muszle na niebieskim tle). Po lewej mijamy stadion miejski i za rondem docieramy do ulicy Andersa. Za skrzyżowaniem z Aleją Róż, kościół św. Jerzego, pomnik papieża Jana Pawła II – Stacja XIV

Stacja XIV: Jezus do grobu złożony - Kościół Św. Jerzego – pomnik Jana Pawła II, Goleniów,Andersa 6 km – 43,4; wsp. N 53 33.500 E 14 49.782

KONIEC

• Idź prosto do ronda, przed rondem skręć w prawo, następnie przejdź przez przejście dla pieszych prosto do KOŚCIOŁA ŚW..

Kolejowe tory doświadczalne zarówno obecnie eksploatowane, jak i  planowane, powstawały w  celu realizacji określonego rodzaju zadań, w  tym badań elementów infrastruktury

Idziemy tak długo aż z prawej strony nie dojdzie droga asfaltowa, Goaveien, skręcamy w prawo i przechodzimy około 100m, po lewej stronie będzie kolejna stacja, VII.. Patrz

• Na przejściu dla pieszych przetnij Mosty Jagiellońskie i skręć w prawo, przejdź przez Mosty Jagiellońskie, idź nadal prosto Aleją Jana Kochanowskiego, która zmieni się

Docieramy do lasu początkowo po lewej stronie, po chwili mijamy skrzyżowanie dróg leśnych, droga odchodzi w prawo, my idziemy prosto, las po obu stronach, i tam stacja

Przez 2.3 km będziemy szli cały czas prosto nie zważając na to, w którą stronę skręcać będzie droga główna (800 metrów za kościołem – stacją

Po 150 m droga asfaltowa przechodzi w drogę polną (UWAGA!!! NIE SKRĘCAJ NA ŁUKU W PRAWO), za chwilę droga zakręci w lewo i lekko zacznie się wznosić pod górę idziesz

Biuro Automatyki i Telekomunikacji opracowuje, weryfikuje i uzgadnia standardy utrzymania przekaźników stosowanych w urządzeniach srk (wymagania, instrukcje, wytyczne) dotyczące