Opis trasy zielonej EDK Św. Anny

Share "Opis trasy zielonej EDK Św. Anny"

Opis trasy zielonej EDK – Św. Anny

Przebieg trasy Wrocław

Całkowita długość [km] 80

Suma podejść [m] 300

Ostatnia aktualizacja 21.02.2020

Zasady poruszania się w czasie EDK

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy przygotowaliśmy kilka zasad, do których zalecamy się stosować:

1. Każdy uczestnik wyrusza na własną odpowiedzialność!!!

2. W czasie Drogi Krzyżowej poruszamy się indywidualnie lub w zwartej grupie liczącej do 10 osób.

3. Każda osoba ma założone elementy odblaskowe. Zalecana jest kamizelka odblaskowa.

4. Na drogach poruszamy się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim). Idący na początku oraz na końcu grupy mają zapalone latarki.

5. Dbamy o bezpieczeństwo własne oraz innych.

Na trasie (poza wyznaczonymi stacjami Drogi Krzyżowej oraz sytuacjami wymagającymi

konsultacji dalszego przebiegu drogi) obowiązuje całkowita zasada milczenia. Zwracajmy

uwagę osobom nieprzestrzegającym tej reguły.

Start

Kościół Najświętszego Imienia Jezus (Kościół Uniwersytecki) we Wrocławiu przy pl. Uniwersyteckim w którym znajduje się Kaplica św. Anny.

• Mając kościół za sobą skręć w lewo, idź do końca pl.

Uniwersyteckiego, skręć w lewo w ul. Szewską. Na końcu ulicy na przejściu dla pieszych przejdź na drugą stronę ul.

Grodzkiej, skręć w prawo w ul. Grodzką.

• Na skrzyżowaniu idź nadal prosto bulwarem Xawergo Dunikowskiego a następnie po ok. … wejdź na Wzgórze Polskie i następnie zejdź schodami wracając do bulwaru.

Przejdź pod Mostem Pokoju, idź nadal prosto bulwarem Marii i Lecha Kaczyńskich. Na końcu bulwaru wejdź ścieżką na Most Grunwaldzki. Idź prosto pl.

Grunwaldzkim, przetnij ul. Fryderyka Joliot-Curie, ul. Benedykta Polaka i na przejściu dla pieszych przejdź na drugą stronę pl. Grunwaldzkiego. Przed tobą jest KOŚCIÓŁ

NAJŚWIĘTSZEGO SERCA JEZUSOWEGO.

Stacja I Kościół Najświętszego Serca Jezusowego (1,8 km)

Wrocław, pl. Grunwaldzki 3

• Wróć do Placu Grunwaldzkiego, przejdź na drugą stronę ul. Wybrzeże Wyspiańskiego, skręć w lewo idź cały czas wzdłuż Wybrzeża aż dojdziesz do Mostu Zwierzynieckiego, Przed mostem przejdź na drugą stronę ul. Wybrzeże Wyspiańskiego a następnie przejdź na drugą stronę ul. Marii Curie-Skłodowskiej.

• Skręć w prawo, przejdź przez Most Zwierzyniecki i za mostem skręć w lewo. Idź cały czas wzdłuż rzeki Odry aż dojdziesz do Mostu Szczytnickiego. Przed mostem skręć w prawo, przetnij ul. Parkową, następnie przetnij Aleję Ludmiła Różyckiego, idź prosto Aleją Jana Kochanowskiego za ok. 200 metrów skręć w prawo do KOŚCIOŁA NMP CZĘSTOCHOWSKIEJ.

Stacja II Kościół NMP Częstochowskiej (4,5 km)

Wrocław-Zalesie, al. Jana Kochanowskiego 11

• Mają KOŚCIÓŁ za sobą skręć w lewo i wyjdź bocznym wyjściem, następnie skręć w prawo do parku i za ok. 200 metrów odbij trochę w prawo i wejdź na niewielką górkę, następie skręć w prawo i wyjdź z parku.

• Przetnij ul. Śniadeckich, idź prosto ul. Chopina, idź prosto ul. przez ok. 600 metrów i kiedy ulica będzie skręcać za Morskim Okiem idź nadal prosto i wejdź na Wzgórze Kilimandżaro. Na szczycie wzgórza skręć w lewo i zejdź kamiennymi schodami w dół. Idź prosto a następnie skręć w lewo w alejkę między drzewami wzdłuż wału.

• Na przejściu dla pieszych przetnij Mosty Jagiellońskie i skręć w prawo, przejdź przez Mosty Jagiellońskie, idź nadal prosto Aleją Jana Kochanowskiego, która zmieni się Aleję Aleksandra Brücknera, za ok. 500 metrów z lewej strony jest KOŚCIÓŁ NMP MATKI MIŁOSIERDZIA.

Stacja III Kościół NMP Matki Miłosierdzia (7,4 km)

Wrocław, aleja Aleksandra Brücknera 20/22

• Idź nadal prosto Aleję Aleksandra Brücknera przez ok. 600 metrów, przetnij ul. Bolesława Krzywoustego, idź prosto Aleję Poprzeczną, przejdź przez strzeżony przejazd kolejowy i za przejazdem na przejściu dla pieszych przejdź na drugą stronę ulicy.

• Skręć w prawo za numerem domu 50b, następnie skręć w lewo w polną drogę. Idź prosto przez ok. 400 metrów, przetnij ul. Przejazdową, wejdź do Lasu Sołtysowickiego i na najbliższej ścieżce skręć w lewo. Trzymaj się tej ścieżki, która wyjdzie na główne wejście do lasu. Po wyjściu z lasu skręć w prawo.

• Idź wzdłuż drogi asfaltowej przez ok. 250 metrów i następnie skręć w lewo na wał. Idź wałem przez ok. 1,3 km, przetnij ul. Henryka Kamieńskiego a następnie idź wzdłuż wału przez ok. 1,9 km.

• Kiedy przed tobą będą zabudowania zejdź z wału na ul. Cholewkarską, skręć w prawo w tą ulicę, idź nią do końca. Przejdź na drugą stronę ul. Sułowskiej, skręć w prawo a następnie w lewo w ul.

Księgarską. Idź prosto przez ok. 500 metrów i kiedy ulica zmieni się w ul. Kminkową skręć w prawo w ul. Zduńską. Idź prosto i po prawej stronie jest KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY.

Stacja IV Kościół św. Anny (15,3 km)

Wrocław, ul. Zduńska 8

• Podążaj nadal ul. Zduńską następnie skręć w lewo w ul. Fryzjerską. Idź prosto a potem na rozstaju dróg skręć w prawo w Drogę Wewnętrzną, przy końcu zabudowań skręć w lewo na wał. Idź wałem przez ok. 2,1 km a następnie na rozstaju dróg, kiedy będzie odnoga wału w prawo i wał zacznie skręcać idź prosto drogą – ul. Zalipie.

• Kiedy ulica skręci w lewo też skręć w lewo i dojdziesz do ul. Pęgowskiej. Idź prosto ul. Pęgowską po lewej stronie jest KOŚCIÓŁ ŚW. JADWIGI ŚLĄSKIEJ.

Stacja V Kościół św. Jadwigi Śląskiej (19,1 km)

Wrocław, ul. Pęgowska 10

• Skręć w lewo za KOŚCIOŁEM w ul. Zabłocie, idź prosto na końcu ulicy skręć w prawo w ul.

Zapotocze, przejdź przez przejazd kolejowy. Idź prosto tą ulicą z kostki brukowej przez ok 2,1 km. Na końcu ulicy skręć w lewo w ul. Wędkarzy.

• Idź prosto tą ulicą przez ok. 800 metrów i po lewej stronie jest droga prowadząca do cmentarza na której znajduje się KAPLICA ŚW. JÓZEFA ROBOTNIKA.

Stacja VI Kaplica św. Józefa Robotnika (22,7 km)

Wrocław, ul. Wędkarzy

• Idź nadal wzdłuż ul. Wędkarzy przez ok. 800 metrów i przed KRZYŻEM skręć w prawo w ul.

Piłkarzy. Kiedy ulica dojdzie do wału skręć w lewo na wał, idź prosto wałem przez ok. 900 metrów i na początku Lasu Rędzińskiego skręć w lewo w leśną ścieżkę. Na rozstaju ścieżek skręć w prawo a następnie w lewo.

• Idź wzdłuż ścieżki, skręć w prawo i później na Szańcu Szwedzkim jeszcze raz w prawo żeby zejść na dół. Wyjdziesz na parking leśny, skręć w lewo, przetnij ul. Osobowicką. Idź cały czas prosto wzdłuż głównej, leśnej drogi w Lesie Osobowickim przez ok 1,2 km.

• Wejdź schodkami na Wzgórze Osobowickie na którym znajduje się KAPLICA MATKI BOŻEJ OSOBOWICKIEJ a potem zejdź głównym zejściem na ul. Lipską. Skręć w prawo w ul. Lipską w kierunku przystanku autobusowego „Góra Kapliczna” i za przystankiem odbij lekko w lewo w polną drogę – ul. Rodziny Kornów. Na końcu ulicy skręć w lewo w ul. Kapliczną i na końcu ulicy skręć w prawo w ul. Ostrowską. Po lewej stronie jest KOŚCIÓŁ ŚW. TERESY OD

DZIECIĄTKA JEZUS.

Stacja VII Kościół św. Teresy od Dzieciątka Jezus (27,9 km)

Wrocław, ul. Osobowicka 129

• Idź do końca ul. Ostrowskiej, przetnij ul. Osobowicką. Idź prosto ul. Micheleta Edmonta a następnie skręć w lewo na wał, idź wałem przez ok. 1,2 km a następnie wejdź schodami na Most Milenijny.

• Na moście skręć w prawo, przejdź nad rzeką Odrą i na poziomie Hali Orbita zejdź schodkami z mostu. Skręć w prawo w kierunku wału a potem w lewo za halą wejdź na wał, któy się nazywa Grobla Kozanowska.

• Idź wzdłuż wału przez ok 1,3 km a następnie skręć w lewo przed budynkami Komisariatu Policji.

Idź prosto, polna droga zmieni się w ul. Gen. Połbina. Na końcu ulicy skręć w prawo w ul. Piotra Ignuta.

• Idź prosto przez ok. 500 metrów i kiedy ulica zacznie skręć w lewo skręć w prawo w osiedle na drogę prowadzącą do wału. Na wale skręć w lewo, idź wzdłuż wału przez ok. 700 metrów a następnie skręć w lewo w asfaltową ul. Nadrzeczną. Zakręć tak jak zakręca ulica i skręć w prawo w ul. Gwarecką.

• Idź do końca ulicy, skręć w prawo w ul. Pilczycką i po prawej stronie jest KOŚCIÓŁ MACIERZYŃSTWA NMP.

Stacja VIII Kościół Macierzyństwa NMP (33,7 km)

Wrocław, ul. Pilczycka 139

• Idź prosto wzdłuż ulicy Pilczyckiej, przejdź przez Most Maślicki, na rondzie skręć w prawo w ul.

Pilczycką a następnie w prawo w ul. Gosławicką. Idź do końca ulicy a później idź prosto polną ścieżką między ogrodami działkowymi, potem skręć w prawo a następnie w lewo. Przejdź pod autostradą i dojdziesz do ul. Rędzińskiej.

• Na końcu ulicy skręć w prawo w ul. Rędzińską i za ok. 200 metrów skręć w lewo w Aleję Śliwową. Wejdź do parku, z prawej strony będzie staw a późnij Dom Pomocy Społecznej. Na poziomie Domu Pomocy skręć w lewo a na końcu ścieżek skręć w prawo.

• Wejdź na górkę i za górką skręć w lewo w ul. Ślęzoujście. Za ok. 200 metrów skręć w prawo w ul.

Potokową, na końcu ulicy skręć w lewo a potem w prawo na wał. Idź wzdłuż wału przez ok 3,5 km, po lewej stronie jest Wzgórze Maślickie na które nie można wchodzić.

• Skręć w lewo w kierunku zabudowań „Nowa Karczma” a następnie w prawo w ul. Karczemną, która stanie się polną drogą. Idź wzdłuż drogi i na końcu skręć w lewo na wał. Idź do końca wału przez ok. 900 metrów a potem skręć w lewo w ul. Janowską.

• Idź prosto wzdłuż ulicy przez ok. 1 km a następnie na skrzyżowaniu gdzie polne drogi będą po obydwu stronach ulicy skręć w lewo i przed zabudowaniami dalej w lewo. Wyjdziesz prosto na KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY.

Stacja IX Kościół św. Anny (43,4 km)

Wrocław, ul. Brodzka 63

• Mając KOŚCIÓŁ za sobą skręć w lewo w ul. Brodzką i za ok. 350 metrów skręć w lewo w ul.

Stabłowicką. Idź prosto tą ulicą przez ok. 1,6 km, po drodze przejdziesz przez strzeżony przejazd kolejowy, przetnij ul. Główną i skręć w prawo w ul. Górecką.

• Przy końcu ulicy skręć w lewo do Parku Stabłowickiego. Idź do końca parku wzdłuż głównej ścieżki a następnie brzegiem osiedla. Na końcu drogi skręć w lewo a potem w prawo w ul.

Stabłowicką. Na przejściu dla pieszych przejdź na drugą stronę ulicy a potem skręć w lewo w ul.

Starogajową.

• Idź wzdłuż ulicy prze ok. 800 metrów a potem skręć w lewo w ścieżkę dla pieszych (kolejna odnoga w lewo za ul. Staroleską). Idź wzdłuż drogi, po prawej jest zbiornik wodny, idź nadal prosto i skręć w prawo na poziomie głównego wejścia do Ogrodów Działkowych a potem w lewo w ul. Przesiecką.

• Idź do końca ulicy a następnie skręć w lewo w ul. Piechowicką i za ok. 100 metrów skręć w prawo w polną drogę prowadzącą do głównej ul. Gen. Fieldorfa. Przejdź na drugą stronę ulicy a następnie skręć w lewo. Idź prosto przez ok. 300 metrów a potem skręć w główną ścieżką w lesie.

• Idź cały czas prosto i po tym jak przejdziesz przez mostek za ok. 300 metrów skręć w prawo. Idź wzdłuż ścieżki, która stanie się ulicą przy zabudowaniach. Skręć w lewo w ul. Kosmonautów i na najbliższym przejściu dla pieszych na poziomie przystanku tramwajowego przejdź na drugą stronę ulicy.

• Idź prosto wzdłuż ul. Grabowej i na rozstaju dróg przy końcu zabudowań skręć w prawo, przejdź przez mostek i na końcu ulicy skręć w lewo w ul. Żernicką. Przejdź przez strzeżony przejazd kolejowy i za ok. 700 metrów skręć w prawo do KOŚCIOŁA ŚW. WAWRZYŃCA.

Stacja X Kościół św. Wawrzyńca (53 km)

Wrocław, ul. Żernicka 249

• Zostawiając kościół za sobą skręć w prawo w ul. Objazdową a następnie w lewo w Drogę

Wewnętrzną i w prawo w ul. Rumiankową. Idź prosto przez ok. 350 metrów a potem skręć w lewo w ul. Strachowicką o nawierzchni z kostki brukowej.

• Idź prosto przez ok. 500 metrów a następnie skręć w lewo w polną drogę prowadzącą na wzgórze.

Zejdź ze wzgórza i skręć w lewo w polną drogę, która prowadzi do ul. Granicznej. Skręć w lewo w ul. Graniczną i za ok. 800 metrów skręć w lewo w ul. Onufrego Zagłoby.

• Idź do końca ulicy a potem skręć w prawo w ul. Jana Skrzetuskiego i w lewo w ul. Jana Kmicica.

Na końcu ulicy skręć w prawo w ul. Rumiankową i następnie w lewo tuż przed autostradą i w prawo w ul. Żernicką. Przejdź pod autostradą i za rzeką Ślęza skręć w prawo w ścieżkę wzdłuż rzeki.

• Idź wzdłuż ścieżki przez ok. 1,6 km a potem skręć w prawo na mostek i w lewo w ścieżkę w Parku Tysiąclecia. Na rozstaju ścieżek, za niewielką górką skręć w prawo a następnie w lewo w ul. Graniczną. Na rondzie skręć w lewo i przetnij ul. Strzegomską a następnie skręć w lewo, przejdź przez przejazd kolejowy. Za przejazdem skręć w lewo w ścieżkę prowadzącą na wał a następnie skręć w prawo na wał.

• Idź cały czas prosto przez ok. 2,9 km aż ponownie zobaczysz tory kolejowe. Zejdź z wału

schodkami, które prowadzą na drogę z kostki chodnikowej pomiędzy różnymi firmami. Idź prosto a następnie w lewo ul. Krzemieniecką.

• Przejdź strzeżonym przejazdem przez tory i przed Mostem Muchoborskim skręć w prawo w polną drogę w lesie prowadzącą równolegle do rzeki Ślęzy, w pewnym momencie droga łączy się z wałem wtedy idź wałem.

• Na najbliższej ul. Grabiszyńskiej przejdź na drugą stronę a następnie skręć w lewo na most. Za mostem skręć w prawo i wejdź na wzgórze na którym znajduje się Pomnik Żołnierzy Wojska Polskiego.

• Zejdź ze wzgórza tą samą stroną, którą wchodziłeś (łaś) a następnie skręć w lewo na wał. Za ok.

400 metrów skręć w prawo na Jaz Oporowski. Za jazem skręć lekko w lewo i zaraz w prawo w ścieżkę. Na końcu ścieżki skręć w prawo w ul. Marcina Bukowskiego. Za ok. 250 metrów skręć w lewo w ul. Jana Stanki. Idź wzdłuż ulicy, przy końcu ulicy po prawej jest KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY.

Stacja XI Kościół św. Anny (66,6 km)

Wrocław, ul Sobótki 42

• Idź do końca ul. Jana Stanki, skręć w lewo w ul. Seweryna Wysłoucha. Kiedy ulica się skończy idź prosto w ul. Dożynkową z płyt betonowych, która dojdzie do wału. Na wale skręć w lewo, przejdź pod Mostem Racławickim za mostem skręć w lewo w ścieżkę prowadzącą do Alei Piastów. Skręć w lewo, przejdź przez Most Racławicki.

• Idź prosto ul. Racławicką i skręć w lewo w ul. Rusznikarską a na końcu ulicy skręć w prawo w ul.

Rymarską. Idź do końca ulicy a następnie skręć w lewo w ul. Lakierniczą i w prawo w ul.

Tapicerską.

• Idź do końca ulicy a potem wejdź w park, skręć w prawo i wejdź na „Małą Sobótkę” a następnie zejdź ścieżką. Przetnij ul. Racławicką, idź prosto ul. Skarbowców i na końcu ulicy przed rondem skręć w lewo w ul. Mglistą. Idź do końca ulicy i skręć w lewo w ul. Krzycką, za ok. 200 metrów po lewej stronie jest KOŚCIÓŁ TRÓJCY ŚWIĘTEJ.

Stacja XII Kościół Trójcy Świętej (71,3 km)

Wrocław, ul. Krzycka 42

 Idź do końca ulicy Krzyckiej, przetnij ul. Powstańców Śląskich, przejdź na drugą stronę ul.

Andrzeja Waligórskiej. Udaj się do Parku Południowego, przejdź po skosie na przeciwległy koniec parku. Przetnij ul. Sudecką, idź prosto ul. Skierniewicką, przetnij ul. Ślężną, idź prosto ul.

Rudolfa Weigla.

 Za szpitalem skręć w lewo do Parku Skowroniego, idź parkiem przez ok. 700 metrów i na poziomie asfaltowej ścieżki – ul. Działkowej skręć w prawo a następnie w lewo w ul. Spiską.

 Przejdź przejściem dla pieszych przez Aleję Armii Krajowej, idź prosto ul. Spiską a następnie skręć w lewo w ul. Jacka Kuronia. Za ok. 200 metrów skręć w prawo w główną alejkę Parku Generała Władysława Andersa.

 Na końcu parku skręć w lewo w ul. Kamienną, na przejściu dla pieszych przejdź na drugą stronę ulicy, następnie skręć w prawo w ul. Kamienną i wejdź na wzgórze dosyć stromym, ciekawym wejściem. :-)

 Zejdź ze wzgórza łagodnym zejściem i skręć w prawo w ul. Marka Petrusiewicza, przejdź przejściem dla pieszych na drugą stronę ul. Borowskiej a następnie skręć w lewo w tą ulicę.

 Przejdź na drugą stronę ul. Glinianej a następnie skręć w prawo w kierunku KOŚCIOŁA ŚW.

HENRYKA.

Stacja XIII Kościół św. Henryka (76,8 km)

Wrocław, ul. Gliniana 16

• Mając KOŚCIÓŁ za sobą idź w prawą stronę ul. Glinianej, następnie skręć w prawo w ul.

Borowską, przetnij ul. Dyrekcyjną, na końcu ul. Borowskiej koło Wroclavi jest Dąb Przewodnik, który stanowi pomnik przyrody.

• Przetnij ul. Suchą, skręć w lewo przecinając ul. Borowską i następnie skręć w prawo w tą ulicę.

Idź do końca tej ulicy, która zmieni się w ul. Stawową. Idź do końca ul. Stawowej, przetnij ul.

Tadeusza Kościuszki, skręć w prawo w tą ulicę a następnie w lewo w ul. Hugona Kołłątaja.

• Idź prosto tą ulicą, przetnij ul. Podwale i za fosą skręć w lewo w Promenadę Staromiejską. Idź wzdłuż promenady, przetnij ul. Świdnicką, podążaj promenadą do Pl. Wolności. Skręć w prawo w Pl. Wolności, idź prosto ul. Zamkową a potem skręć w lewo w ul. Kazimierza Wielkiego.

• Na przejściu dla pieszych przejdź na drugą stronę ul. Kazimierza Wielkiego, idź prosto ul.

Eugeniusza Geperta. Idź prosto przez Rynek, ul. Odrzańską, po lewej stronie jest Bazylika Mniejsza św. Elżbiety Węgierskiej. Na końcu ul. Odrzańskiej skręć w prawo w ul. Grodzką a następnie w prawo w ul. Więzienną i w lewo w Plac Uniwersytecki, idź prosto i po lewej stronie jest KOŚCIÓŁ NAJŚWIĘTSZEGO IMIENIA JEZUS.

Stacja XIV Kościół Najświętszego Imienia Jezus (80,1 km)

Wrocław, pl. Uniwersytecki 1

Mosty o belkach zazębionych i klockowych Mosty klockowe kolei Południowej austr.. Mosty kolei areyksięcia Albrechta, i

Pielgrzymi zmie- rzali do celu z całej średniowiecznej christianitas, nie może zatem dziwić fakt, że również przez polskie ziemie przebiegały szlaki 12 , które współcze- śnie

Ewaluacja międzykulturowa wprowadza bowiem ewaluatora nie tylko w świat różnic kulturowych (w tym różnych systemów wartości), ale podejmuje wysiłek systematycznego i

Słomek (po jednej dla każdego ucznia), balonów (po jednym na parę), taśmy, kleju, pociętych pudełek (tak, by każda para uczniów dostała 2-3 fragmenty tektury).. JAK

Współczesne historia urbanistyki i architektury Bilbao umownie rozpoczyna się z chwilą otwarcia Guggen- heim-Bilbao. Od tego czasu w Bilbao pojawiły się dzieła

Belki statycznie niewyznaczalne.. Lwów 1906,

ściwie nieco po za połowę sklepienia jest najniekorzystniejsze dla węzłowia i dla przekroju w -j- l. Największe rzędne są mniej więcej w ^ do Jeżeli więc

Idziemy nadal prosto (zostawiamy po lewej stronie niski las) do krzyżówki i tu skręcamy w lewo.. Dochodzimy do wyciętego lasu (wygląda jak