TARNÓW PŁD ZACH ZASADY PORUSZANIA SIĘ W TRAKCIE DROGI KRZYŻOWEJ

Share "TARNÓW PŁD ZACH ZASADY PORUSZANIA SIĘ W TRAKCIE DROGI KRZYŻOWEJ"

TARNÓW – PŁD ZACH

ZASADY PORUSZANIA SIĘ W TRAKCIE DROGI KRZYŻOWEJ

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy drogi krzyżowej przygotowaliśmy kilka zasad, do których zalecamy się stosować:

1. W czasie drogi krzyżowej poruszamy się w zwartych, nie większych niż 10 osób, grupkach.

2. Każda osoba w grupie ma założone elementy odblaskowe (w widocznym miejscu – np. na ramieniu).

3. Osoba idąca na końcu grupy pilnuje, aby nikt nie został w tyle.

4. Po drogach, gdzie nie ma chodnika, poruszamy się lewą stroną jezdni (tak, by widzieć nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy).

Idziemy gęsiego. Nie formujemy kolumny!!! Osoba idąca z przodu trzyma zapaloną latarkę z białym światłem. Osoba idąca z tyłu również trzyma latarkę z białym światłem.

5. Podążając drogą, kierujemy się mapą oraz załączonym opisem trasy.

OPIS TRASY PEŁNEJ: Tarnów – Zbylitowska Góra – Błonie – Rzuchowa – Kłokowa – Słona Góra – Poręba Radlna - Zawada –

Tarnów

Poniższy opis jest uzupełnieniem posiadanej przez państwa mapy i zaznaczonej na niej trasy. Dzięki temu, w ramach każdego

wskazówkami, dotyczącymi przebiegu drogi. Miejsca, w których szczególnie należy uważać, aby nie zgubić wyznaczonej trasy, zostały w opisie poprzedzone wykrzyknikiem i podkreślone. Prosimy, aby poruszać się na tych odcinkach z dużą uwagą i ostrożnością.

W przebiegu opisu trasy wskazane są miejsca, w których należy rozpocząć rozważania kolejnej stacji Drogi Krzyżowej.

PRZEBIEG TRASY: Kościół Św. Rodziny w Tarnowie → Mościce → Kępa Bogumiłowicka → Zbylitowska Góra → Błonie → Rzuchowa → Kłokowa → Świebodzin → Słona Góra → Poręba Radlna → Zawada →

Tarnów Długość trasy: 45 km

Początkowo trasa będzie wiodła chodnikami do Zakładów Azotowych w Mościcach. Przy kładce na rzece Białej wchodzimy na wał Dunajca. Tu zaczyna się czerwony szlak pieszy wokół Tarnowa. Czerwonym szlakiem podążamy do kościoła św. Marcina w Zawadzie. Następnie kierujemy się w stronę alei Tarnowskich i docieramy do Tarnowskiej Katedry.

OD PIERWSZEJ STACJI DROGI KRZYŻOWEJ OBOWIĄZUJE ZASADA MILCZENIA !

POSZCZEGÓLNE ODCINKI TRASY

Tarnów, Kościół Św. Rodziny (miejsce startu)

1. Po wyjściu z kościoła św. Rodziny skręcamy w prawo. Kierujemy się w stronę placu z Fontannami z Układem Słonecznym. Fontannę mijamy po lewej stronie. Dochodzimy do ul. Głowackiego, skręcamy w prawo w ul. Pułaskiego a następnie w lewo w ul. Kościuszki.

I STACJA – Kapliczka – skrzyżowanie ul. Kościuszki z ul.

Północną

2. Idziemy nadal ul. Kościuszki , która przechodzi w ul. Chyszowską.

Dochodzimy do ul. Mościckiego – skręcamy w lewo.

3. Idziemy cały czas ul. Mościckiego w kierunku Zakładów Azotowych.

Idziemy na wprost przez rondo Żołnierzy Wyklętych. Wchodzimy na ul.

Kwiatkowskiego.

4. Skręcamy w lewo na ul. Ks. Indyka, następnie skręcamy w prawo w ul.

Traugutta. Przechodzimy na wprost przez skrzyżowanie z ul.

Czerwonych Klonów. Idziemy ul. Zbylitowską, po prawej stronie mamy Park im. Eugeniusza Kwiatkowskiego.

II. STACJA – Kościół Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Tarnowie (około 5,5 km)

5. Za kościołem skręcamy w prawo na ul. Chemiczną. Przechodzimy przez rondo Solidarności na wprost. Idziemy cały czas ul. Chemiczną (Zakłady Azotowe mamy po prawej stronie) na samym końcu drogi skręcamy przed wałem w lewo. Drogą z płyt betonowy idziemy wzdłuż wału.

6. Droga z płyt betonowych przechodzi w drogę gruntową idziemy cały czas wzdłuż wału.

7. Docieramy do słupów betonowych między którymi skręcamy w prawo.

Zaraz za nimi wchodzimy na wał Dunajca.

8. Idziemy cały czas wałem, dochodzimy do ul. Witosa (po prawej stronie mamy nieczynny most nad Dunajcem.

9. Idziemy wałem, po chwili skręcamy w prawo i idziemy drogą szutrową.

Dochodzimy do wiaduktu kolejowego za którym skręcamy w lewo.

Idziemy cały czas drogą utwardzoną mając nasyp kolejowy po lewej stronie

Skręcamy w prawo i znowu idziemy wałem Dunajca mając po lewej stronie zabudowania gospodarcze.

Droga na wale z szutrowej przechodzi w drogę asfaltową (okolice 13km)

10. Dochodzimy do ul Dunajcowej (po lewej przemysłowe zabudowanie).

Za łukiem ulicy dochodzimy do skrzyżowania z ul. Sportową i za drewnianym ogrodzeniem skręcamy w prawo.

11. Drogą asfaltową dochodzimy do boiska sportowego w Zbylitowskiej Górze (okolice 14,5km)

12. Za ogrodzeniem boiska mijamy po prawej stronie wał ziemny, skręcamy delikatnym łukiem w prawo i wchodzimy na drogę asfaltową – kierujemy się w stronę cmentarza wojenngo Buczyna.

13. Skręcamy w lewo za znakiem kierującym nas w stronę cmentarza Buczyna do lasu mam 500m

14. Idziemy pod górę drogą asfaltową na szczycie góry znajduje się cmentarz żydwoski oraz Pomnik Ofiar Terroru Hitlerowskiego

III. STACJA – Pomnik Ofiar Terroru Hitlerowskiego w Lesie Buczyna (około 16km)

15. Od pomnika cofamy się około 150m i skręcamy w lewo w leśną drogę. Przechodzimy koło szlabanu na drzewie pojawia nam się czerwony szlak pieszy oraz informacja Zgłobice – Most na Dunajcu 3km.

16. Po przejściu około 700m od szlabanu czerwony szlak skręca w prawo w ścieżkę leśną na drzewie pojawia się oznakowanie szlaku św Jakuba.

Zaraz za tym znakiem pojawi się też na drzewie oznakowanie czerwonego szlaku pieszego

17. Po chwili czerwony szlak pieszy łączy nam się z niebieskim szlakiem rowerowym. Dochodzimy do rozwidlenia dróg my kierujemy się zgodnie z oznaczenie czerwonego szlaku na wprost.

18. PO wyjściu z lasu idziemy pośrodku uprawnych pól, droga gruntowa przechodzi w drogę asfaltową. Idziemy w kierunku mostu na Dunajcu.

Drogi asfaltowe krzyżują się w kształcie litery T – my idziemy na wprost drogą gruntową w kierunku mostu. Za mostem dochodzimy do drogi asfaltowej. Pojawia nam się czerwony szlak pieszy z opisem Błonie szkoła – 3km. Idziemy drogą asfaltową wzdłuż Dunajca.

19. Mijamy po prawej stronie dwa rzędy słupów wysokiego napięcia.

20. Droga asfaltowa kończy się nagłym uskokiem, my idziemy drogą gruntową wzdłuż Dunajca.

21. Dochodzimy do drogi asfaltowej przy niebieskich barierkach skręcamy w lewo – idziemy w kierunku zabudowań gospodarczych. Tu zaczyna się również żółty szlak rowerowy

IV. STACJA – Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa w Błoniu (około 19,5km)

22. Za ogrodzeniem kościoła skręcamy w prawo zgodnie za znakiem czerwonym. Główna droga z chodnikiem skręca w prawo. My natomiast idziemy na wprost (mijamy po prawej stronie drzewo z kapliczką)

23. Droga asfaltowa skręca w lewo w stronę zabudowań gospodarczych.

My skręcamy w prawo za ogrodzenie stacji uzdatniania wody. Idziemy ścieżką leśną pod górę – uwaga pilnujemy czerwonego szlaku oznaczonego na drzewach.

24. Wychodzimy z lasu na wprost białego domu i skręcamy w lewo na drogę asfaltową. Idziemy wzdłuż zabudowań. Dochodzimy do znaku po lewej stronie z oznaczeniem Krzyż Pamięci z I Wojny Światowej.

Skręcamy w lewo i idziemy 50m.

V. STACJA – Błonie – Krzyż Pamięci I Wojny Światowej (około 21km)

25. Wracamy do drogi asfaltowej, skręcamy w lewo. Idziemy cały czas drogą asfaltową w kierunku szkoły w Błoniu. Dochodzimy do głownej drogi. Przechodzimy skrzyżowanie na wprost. Mijamy szkołę w Błoniu po prawej stronie.

26. Na słupie elektrycznym po prawej stronie pojawia nam się informację, że czerwonym szlakiem mamy 5km do Kłokowej.

27. Idąc od szkoły cały czas drogą asfaltową dochodzimy do Rzuchowej.

Dochodzimy do skrzyżowania dróg – skręcamy w prawo. Idziemy pod górę. Mijamy cmentarz po lewej stronie.

28. Przy kapliczce Najświętszego Serca Pana Jezusa skręcamy w prawo i dochodzimy do kościoła w Rzuchowej

VI. STACJA - Kościół pw. Ducha Świetego w Rzuchowej (24km)

29. Wracamy do głównej drogi skręcamy w prawo i idziemy w dół.

30. Dochodzimy do Kapliczki Misyjnej w Rzuchowej, skręcamy w lewo na główną drogę i chodnikiem z kostki brukowej idziemy w kierunku

Tarnowa (po lewej stronie mijamy sklep spożywczy SPAR)

31. Na wysokości przystanku autobusowego po prawej stronie kończy nam się chodnik. Przechodzimy ostrożnie na drugą stronę UWAGA brak przejścia dla pieszych!!!!

32. Po przejściu około 150m skręcamy w prawo.

33. Po przejściu około 150m od skrzyżowania po lewej stronie znajduje się pomnik pomordowanych w czasie II Wojny Światowej – w oddali widać maszt z flagą Polski.

VII. STACJA Rzuchowa - Pomnik pomordowanych w czasie II Wojny Światowej (25,5km)

34. Od pomnika idziemy cały czas drogą asfaltową, tu kończy nam się Rzuchowa i zaczyna się Świebodzin. Dochodzimy do mostu na Białej.

Docieramy do Kłokowej, za torami kolejowymi skręcamy w prawo.

35. W tym miejscu pojawia nam się informacja czerwony szlak: Słona Góra 5km

36. Po przjściu około 400m skręcamy w lewo pod górę (pojawia się szyld z informacją: Winnica)

VIII. Stacja, Świebodzin Krzyż z obrazem Matki Bożej (okoł 27km)

37. Idziemy cały czas drogą asfaltową pod góre. Droga skręca pod kątem 90stopni w lewo a następnie długim łukiem w prawo opada w dół w kierunku lasu. Po drodze mijamy po lewej stronie kapliczkę Matki Boskiej Tuchowskiej.

38. !!! Przed lasem skręcamy w prawo w drogę gruntową mając dom (Świebodzin 102) po prawej stronie a las po lewej – w tym miejscu

należy szczególnie uważać, gdyż w nocy numer domu może być słabo widoczny (jest około 20m od drogi).

39. Droga leśna skreca w prawo przechodzimy koło starego szlabanu w kolorze czerwonym (tu pojawia nam się też zielony szlak rowerowy).

Idziemy w górę i na szczycie góry skręcamy w lewo zgodnie za czerwonym szlakiem pieszym.

40. Przy następnym rozwidleniu dróg skręcamy prawo w pierwszej kolejności na drzewie pojawi się oznaczenie szlaku rowerowego a następnie dopiero czerwny szlak pieszy

41. Dochodzimy do biało zielonego szlabanu skręcamy w lewo.

Wchodzimy na drogę utwardzoną kamienistą – trzymając się czerwonego szlaku idziemy w stronę Słonej Góry.

IX Stacja, Cmentarz z I Wojny Światowej nr 175 Poręba - Górskie

42. Idziemy kilkadziesiąt metrów drogą asfaltową i skręcam w lewo mając dom z charakterystycznym ogrodzeniem z blachy.

43. Idziemy cały czas drogą asfaltową – po dojściu do skrzyżowania w kształcie litery „Y” skręcamy w lewo w dół – idziemy w kierunku Poręby Radlnej.

44. Dochodzimy do drogi nr 977 i skręcamy w lewo.

45. Dochodzimy do kościoła w Porębie Radlnej skręcamy prawo i po schodach wchodzimy na plac kościelny.

X. Stacja, Kościół Apostołów Piotra i Pawła w Porębie Radlnej (okolice 34 km)

46. Idziemy w stronę zabudowań plebani. Dochodzimy do zabudowań p wchodzimy między budynek gospodarzy a plebanie, przechodzimy przez czerwony szlaban – wspinamy się pod górę. Dochodzimy do stodoły po prawej stronie i drogą gruntową idziemy cały czas w góre.

47. Dochodzimy do drogi asfaltowej i skręcamy w prawo pod górę.

48. Dochodzimy do skrzyżowania w kształcie litery „Y” – skręcamy w lewo.

49. Dochodzimy do domu wspólnoty Cenacolo, po schodach wchodzimy na plac przed domem

XI. Stacja, Krzyż przy Cenacolo - Dom Bł. Karoliny Kózkówny. (36km)

50. Wracamy do drogi asfaltowej idziemy w kierunku Zawady.

Dochodzimy do skrzyżowania w kształcie litery „T” – skręcamy w lewo.

51. Drogą asfaltową dochodzimy do kościoła w Zawadzie.

XII. Stacja, Kościół Świętego Marcina w Zawadzie (41km) 52. Od kościoła idziemy w dół w kierunku Tarnowa ul. Wypoczynkową.

53. Na łuki drogi skręcamy w prawo i ścieżką leśna dochodzimy do drogi brukowanej na wysokości basenu letniego. Aleją Tarnowskich idziemy w kierunku centrum Tarnowa.

54. Skręcamy w lewo na ul. Tuwima, następnie w prawo w ul. Zamkową.

Dochodzimy do ul. Tuchowskiej – przechodzimy pod wiaduktami kolejowymi skręcamy w prawo. Przechodzimy przez przejście dla pieszych na drugą stronę ulicy. Idziemy wzdłuż muru cmnentarnego.

55. Dochodzimy do ul. Narutowicza przechodzimy przez przejście dla pieszych na drugą i stronę i skręcamy w prawo w ul. Najświętszej Marii Panny.

XIII. Stacja, Kościół MB Szkaplerznej w Tarnowie. (44,5km) 56. Dochodzimy do placu na Burku – wchodzimy na ul. Targową,

następnie skręcamy w prawo w ul. Katedralną

XIV. Stacja, Bazylika Katedralna Narodzenia NMP w Tarnowie

Zapraszamy chętnych mężczyzn, którzy nie boją się rozmawiać o sprawach ważnych i mniej ważnych na spotkania w każdą ostatnią środę miesiąca. Spotkanie zaczyna się o 19ej w budynku MOST przy

Parafi pw. NMP Królowej Polski w Mościcach.

Kontakt Piotr Smajdor 510564707 Krzysztof Więckowski 577 454 144 Opiekun duchowy ks. Artur Mularz

wiekuisty powrót kwiatów na wiosnę i odtworzenie ich powrotu na ziemię w wierszach poetów” („Przedwiośnie”).. Wymień autorów i tytuły ich wierszy, które

Po drugiej stronie zbiornika skręcamy w prawo na drogę asfaltową i zaraz potem w lewo pod górę, trzymając się czerwonego szlaku.. Po 250 metrach szlak odbija z drogi gruntowej w

Ubóstwo w krajach Afryki Subsaharyjskiej (niski dochód na osobę, nagła zmiana sytuacji ekonomicznej rodziny, spowodowana śmiercią lub chorobą któ- regoś z jej

In this case report, the authors describe a 39-years-old female with persistent numerous monomorphic ventricular ex- trasystole and unusual long asystole during ablation in the

Intensified respiratory failure and breathlessness as a result of intensive right side pleural effusion, right lung collapse and left side dislocation of the

Zdaniem Tomasza Dobryniewskiego, prezesa DAIKIN Airconditioning Poland, w codziennej pracy w polskiej spółce Daikin da się wyczuć wiele dobrych praktyk biznesowych wywodzących się

WSKAŹNIK PŁYNU NABŁYSZCZAJĄCEGO Gdy się świeci (pod koniec cyklu), należy uzupełnić poziom płynu nabłyszczającego w dozowniku.. PRZED PIERWSZYM UŻYCIEM URZĄDZENIA

Zabronione jest parkowanie pojazdów w miejscach oznaczonych jako miejsca przeznaczone dla konkretnych pojazdów (stanowiska służbowe, miejsca