SKAWINA WADOWICE Trasa św. Faustyny

Share "SKAWINA WADOWICE Trasa św. Faustyny"

SKAWINA – WADOWICE Trasa św. Faustyny

OPIS TRASY

CAŁA TRASA: Skawina: kościół Miłosierdzia Bożego – Kopanka – Facimiech – Pozowice – Brzeźnica – Marcyporęba – Trawna Góra – Lgota – Witanowice –

Wadowice: Bazylika

(weryfikacja trasy – 28.02.2022)

Długość trasy: 41 km Suma podejść: 520 m

Poruszanie się na trasie

1. W czasie Drogi Krzyżowej poruszamy się w zwartych, liczących nie więcej niż 10 osób grupach.

2. Każda osoba w grupie ma założone elementy odblaskowe.

3. Na drogach poruszamy się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim). Idący na początku oraz na końcu grupy ma zapaloną latarkę (pierwszy - ze światłem białym skierowanym do przodu, ostatni - ze światłem czerwonym, skierowanym do tyłu).

4. Dbamy o bezpieczeństwo własne oraz innych.

W czasie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej obowiązuje Reguła Milczenia. Uszanuj prawo innych uczestników do głębszego przeżycia Misterium Drogi Krzyżowej dzięki spotkaniu z Bogiem w ciszy i skupieniu. Zwracajmy uwagę osobom nieprzestrzegającym tej reguły.

W razie niebezpiecznej sytuacji na trasie

Ze względu na przebieg tras EDK, możesz być jedyną osobą, która będzie mogła pomóc innemu uczestnikowi. Dlatego nie wahaj się zareagować, gdy ktoś ma problemy. W szczególności przerwij zasadę milczenia, jeśli widzisz, że:

● ktoś uległ wypadkowi lub nagłemu zachorowaniu, ● ktoś leży lub siedzi bez ruchu,

● ktoś ma problemy z chodzeniem lub oddychaniem, ● ktoś nadaje sygnał ratunkowy.

Jeżeli napotkasz którąś z tych sytuacji - weź odpowiedzialność, upewnij się, że nic Ci nie grozi i zacznij udzielać pierwszej pomocy. Jeżeli sytuacja przekracza Twoje umiejętności, wezwij pomoc dzwoniąc na numer ratunkowy 112.

2 POSZCZEGÓLNE ODCINKI TRASY

Skawina: kościół. Miłosierdzia Bożego 0 km -> Kopanka: kościół (4 km) ulicami miejskimi, następnie drogą asfaltową

1. Spod głównego wejścia do kościoła Miłosierdzia Bożego w Skawinie kierujemy się na wprost, w ul. Słoneczną, a następnie Ogrody, którą dochodzimy do skrzyżowania z ul. Popiełuszki (500m). Kierujemy się w prawo, w kierunku skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, na którym skręcamy w lewo w ul.

29 Listopada.

2. Po 100m drogi skręcamy w pierwszą przecznicę w prawo (ul. Kazimierza Wielkiego), którą dochodzimy do głównej drogi – ul. Krakowska. Kierujemy się dalej prosto ul. Krakowską. Po 100m dochodzimy do bramy prowadzącej na plac przy kościele (po lewej ręce).

I STACJA – KOŚCIÓŁ ŚW. APOSTOŁÓW SZYMONA I JUDY TADEUSZA (1.2km).

3. Sprzed głównego wejścia do kościoła kierujemy się w lewo w ul. Kościelną, którą dochodzimy do skrzyżowania z ul. Krakowską. Na skrzyżowaniu kierujemy się w prawo i idziemy cały czas prosto, by po około 400m dojść do dworca kolejowego. Przed dworcem kierujemy się w lewo do przejścia podziemnego prowadzącego pod torami kolejowymi.

4. Z przejścia podziemnego wychodzimy na ul. Tyniecką, którą kierujemy się w prawo w kierunku hali zakładu Vesuvius (dawna "Szamotka"). Przy końcu hali skręcamy w lewo, w asfaltową dróżkę i idziemy na wprost, na kładkę dla pieszych nad Skawinką.

5. Idziemy chodnikiem, wchodzimy na drogę asfaltową, a następnie na duży parking przed dawnym zakładem Prefabet. Dochodzimy do głównej drogi (ul. Energetyków), którą skręcamy w prawo, kierując się w stronę Kopanki.

6. Przechodzimy przez rondo i kierujemy się prosto drogą na Kopankę (ul. Energetyków, potem ul. Podbory). Idziemy ok. 1 km główną drogą, aż dochodzimy do kościoła w Kopance, po prawej stronie drogi.

II STACJA –KOŚCIÓŁ W KOPANCE (4 km).

Kopanka: kościół (4 km) -> Facimiech: kościół (11 km)

nadal drogą asfaltową, następnie wałami wiślanymi i wałami Sosnowianki, pod koniec drogą asfaltową przez wieś

7. Kontynuujemy szlak główną drogą do mostu na kanale Łączany - Skawina.

8. Po przejściu przez most za ok. 250 m po lewej stronie, w dole jest kapliczka - figura.

III STACJA – FIGURA (5 km).

9. Po przejściu drogą 150 m, za metalową barierką, wchodzimy na wał wiślany;

w rozwidleniu dwóch asfaltowych dróg.

10. Kontynuujemy drogę wałem wiślanym, po 3,5 km wchodzimy płynnie na wał rzeczki Sosnowianka i idąc nim, po 2 km, dochodzimy do asfaltowej drogi.

11. Skręcamy w prawo, przechodzimy przez mostek, i za nim znowu w prawo asfaltową drogą (początkowo równoległą do Sosnowianki), którą po ok 700 m dochodzimy do kościoła po lewej stronie drogi.

IV STACJA –KOŚCIÓŁ W FACIMIECHU (11 km).

3 Facimiech: kościół (11 km) -> Pozowice: kościół (13 km)

nadal asfaltową/polną drogą

12. Wracamy kilkadziesiąt metrów i za plebanią skręcamy w pierwszą w prawo asfaltową dróżkę.

13. Po przejściu ok. 100 m, na pierwszym rozwidleniu dróg skręcamy w prawo;

przez ok. 1,5 km wędrujemy tą dróżką, która przez pierwsze 500 m mocno wije się pomiędzy rzadko rozrzuconymi domami, zagajnikami i polami, by wyprostować się na ostatnim kilometrze.

14. Dochodzimy do drogi głównej, skręcamy w prawo i po ok. 0,5 km dochodzimy do kościoła.

V STACJA –KOŚCIÓŁ W POZOWICACH (13 km).

Pozowice: kościół (13 km) -> Brzeźnica (19,5 km)

nadal drogą asfaltową przez wieś, następnie wałami wiślanymi i znowu drogą asfaltową przez wieś

15. Przy kościele pod kątem prostym skręcamy w lewo i idziemy wśród domów drogą, która po ok. 150 m łagodnym łukiem skręca w prawo.

16. Nadal idziemy drogą główną, mijamy trójkątne skrzyżowanie łukiem w prawo i po około 200 m dochodzimy do następnego skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo.

17. Przez prawie kilometr idziemy prostą drogą, mijając po lewej stronie domy, a po prawej - pola.

18. Dochodzimy do skrzyżowania, na którym łagodnie skręcamy w prawo, po ok.

100-150 m dochodzimy do charakterystycznego drzewa (z jednego pnia wyrasta potrójne drzewo), za którym jest domek z ogródkiem, a w tym ogródku krzyż.

VI STACJA – KRZYŻ W OGRÓDKU (14,5 km).

19. Idziemy dalej drogą, aż dochodzimy do wału wiślanego, na którym skręcamy ostro w lewo i dalej podążamy w kierunku Brzeźnicy.

20. Idziemy wałem wiślanym, którym prowadzi początkowo trawiasta, a następnie asfaltowa droga. Po około 2 km mijamy (idąc cały czas prosto wałem) podwójne skrzyżowanie, przy którym są wyraźne, odblaskowe, biało-czerwone znaki ze strzałką w lewo (nie skręcamy!).

21. Dopiero po około 1 km za tym skrzyżowaniem, na drugim zjeździe (po minięciu pierwszego zjazdu w lewo) schodzimy z wałów, skręcając pod kątem ostrym w lewo; pomiędzy dwoma znakami „droga rowerowa” w drogę, która wkrótce z asfaltowej zamienia się w bitą (ul. Lipowa).

22. Po ok. 250 m dochodzimy do skrzyżowania (rozwidlenia) i za domem skręcamy w lewo, w drogę asfaltową (zostawiając po prawej ręce krzyż/figurę na kamiennym cokole). Tą drogą idziemy ponad 500 m do kolejnego skrzyżowania (rozwidlenia) dróg, na którym skręcamy w prawo, w ulicę Spacerową, którą podążamy dalej (ponad 2 km).

23. Przechodzimy przez most, a następnie przez tory kolejowe i dochodzimy do drogi głównej ze Skawiny do Zatora i skręcamy w prawo.

24. Idziemy chodnikiem wzdłuż drogi głównej do najbliższego skrzyżowania (ok.

70-100 m). Przy figurze św. Floriana (na skrzyżowaniu, po lewej ręce) przechodzimy przez przejście dla pieszych na drugą stronę drogi, w wylot ulicy Kalwaryjskiej.

VII STACJA – FIGURA ŚW. FLORIANA Z 1820 ROKU (ok. 20,5-21 km).

4 Brzeźnica (21 km) -> Marcyporęba: kościół (24 km)

cały czas dobrze oznakowanym szlakiem niebieskim; lokalnymi drogami asfaltowymi i drogami leśnymi/polnymi

25. Wchodzimy w ul. Kalwaryjską, idziemy nią i za mostkiem skręcamy, na rozwidleniu dróg, lekkim łukiem w prawo, po 100 m jeszcze raz w prawo (na kolejnym rozwidleniu dróg) w ul. Parkową (idziemy za znakami niebieskimi).

26. Idziemy ul Parkową (ok. 1 km) wśród wysokich drzew, następnie wśród zabudowań i pól do skrzyżowania na którym skręcamy w lewo w ul. Dębową (c.d. znaków niebieskich).

27. Ulicą Dębową idziemy ok 200 m (skręcając za drogą najpierw w prawo), a następnie (uwaga!) przed drewnianym, brązowym domem z żółtymi rynnami skręcamy w lewo, w bitą/szutrową drogę (dom zostawiamy po prawej ręce), nadal za znakami niebieskimi.

28. Idziemy drogą wśród szpalerów drzew i pól przez ponad 0,5 km, a następnie wychodzimy na drogę asfaltową i skręcamy w lewo (nadal dobrze oznaczony szlak niebieski).

29. Drogą asfaltową idziemy lekko pod górę (ok. 300 m), wychodzimy na wzgórze.

Po lewej ręce, pod drzewami, znajduje się figura Matki Bożej na cokole.

VIII STACJA - FIGURA MATKI BOŻEJ POD DRZEWAMI (23 km).

30. Skręcamy za drogą (i szlakiem niebieskim) łukiem w prawo, zostawiając dom na wzgórzu po lewej ręce. Po ok. 250 m wychodzimy z ul. Leśnej (drogowskaz) i skręcamy w prawo, w główną drogę asfaltową.

31. Schodzimy na dół ok. 300 m, nie skręcamy w prawo za główną drogą, tylko idziemy drogą, przez mostek i lekko pod górkę, cały czas prosto. Po prawej stronie drogi mijamy sklep, Dom Strażaka i dochodzimy do Kościoła (za znakami niebieskimi).

IX STACJA - KOŚCIÓŁ W MARCYPORĘBIE (24 km).

Marcyporęba: kościół (24 km) -> Witanowice: kościół (34 km)

szlakiem niebieskim do okolic Trawnej Góry, następnie szlakiem czarnym (bardzo słabo oznakowanym); lokalnymi drogami asfaltowymi i drogami leśnymi/polnymi

32. Z placu przed kościołem schodzimy na dół, zostawiając kościół po lewej ręce, idziemy ścieżką (betonową, a za kładką żwirową) za znakami niebieskimi.

33. Po ok. 350 m, za figurą krzyżem, dochodzimy do drogi i skręcamy w lewo, dalej idziemy łukiem, wzdłuż drewnianego, brązowego ogrodzenia, dochodzimy do skrzyżowania i skręcamy w prawo, w ul. Spacerową.

34. Dochodzimy do kolejnego skrzyżowania (po ok. 350 m), na którym skręcamy w lewo, w ul. Św. Marcina. Przez ponad 1 km idziemy drogą asfaltową, lekko pod górkę, wśród domów i pól rozrzuconych po obu stronach drogi.

35. Dochodzimy do skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo, w ul. Widokową (przed przystankiem autobusowym, za strzałką niebieskiego szlaku).

36. Dalej idziemy tą drogą, która przez ponad 0,5 km wije się wśród pól.

Dochodzimy do szarego domu i rozwidlenia dróg. Trzymając się lewej strony idziemy nadal ul. Widokową prosto pod górę, zostawiając szary dom po prawej ręce.

37. Przez ok. 0,5 km idziemy cały czas pod górę, za szlakiem niebieskim, wśród rzadko rozrzuconych domów, drzew i pól.

5 38. Dochodzimy do rozwidlenia dróg (po prawej mały dom za metalowym ogrodzeniem) i skręcamy łukiem w lewo, idziemy wzdłuż ściany lasu po lewej i działki ogrodzonej metalową siatką po prawej ręce. Po 40-50 m wchodzimy do lasu, za znakami niebieskimi.

39. Leśną drogą nadal idziemy pod górę, a następnie dochodzimy do skrzyżowania, gdzie opuszczamy znaki niebieskie, które prowadzą w lewo.

MY SKRĘCAMY W PRAWO, w ul. Trawna Góra.

X STACJA – KRZYŻ NA TRAWNEJ GÓRZE (27,5 km)

40. Utwardzoną drogą idziemy w prawo, wzdłuż drewnianego płotu, czarnym szlakiem (bardzo słabo oznakowanym), następnie droga przekształca się w drogę asfaltową, na tym odcinku schodzimy w dół (ok. 0,5 km).

41. Dochodzimy do skrzyżowania (po lewej ręce dom i zabudowania gospodarcze), na którym skręcamy w lewo, w ul. Leśną, za znakami czarnymi.

42. Idziemy bitą drogą pomiędzy rzadko rozrzuconymi zabudowaniami. Po ok. 100 – 150 m od skrzyżowania, zostawiając po prawej ręce rozjeżdżony plac, wchodzimy do lasu.

43. Idziemy leśną drogą (może być błoto) cały czas w dół (ok. 250-300 m), dochodzimy do rozwidlenia dróg i UWAGA!!! W TYM MIEJSCU SKRĘCAMY W PRAWO, W DÓŁ (nie idziemy prosto drogą). Po lewej ręce zostawiamy bardzo słabo zaznaczony na drzewie szlak czarny.

44. Po ok. 100 m wychodzimy z lasu. UWAGA!!! SKRĘCAMY W PRAWO, za znakami czarnymi (nie idziemy drogą, prosto w dół, jak w ubiegłych latach, ponieważ jest to TEREN PRYWATNY!!!). Idziemy skrajem lasu, początkowo słabo przedeptaną drogą, potem już coraz wyraźniejszą, bitą/wysypaną kamieniami.

45. Po prawej stronie drogi, kapliczka Matki Bożej (po lewej stronie drogi - dom za ogrodzeniem).

XI STACJA – KAPLICZKA MATKI BOŻEJ (30 km)

46. Nadal podążamy tą drogą, mając po prawej stronie las. Wychodzimy na drogę asfaltową i skręcamy ostro w lewo. Jesteśmy na ul. Podgórskiej, którą będziemy iść do samych Witanowic.

47. Ulicą Podgórską dochodzimy do skrzyżowania i kierujemy się w lewo.

Dochodzimy do kolejnego, dużego skrzyżowania, na którym jest Pomnik upamiętniający pacyfikację mieszkańców wsi Lgota w 1944 roku. Tutaj skręcamy w prawo i wśród zabudowań wsi Lgota, potem Witanowice, idziemy ponad 2 km (ul. Podgórską, potem ul. Jana Pawła II).

48. Dochodzimy do kościoła w Witanowicach (po prawej stronie drogi).

XII STACJA – KOŚCIÓŁ W WITANOWICACH (34 km).

Witanowice: kościół (34km) -> Wadowice: Bazylika (41,6 km) drogami asfaltowymi, wałami rzeki Skawy, ulicami Wadowic

49. Schodzimy przez Witanowice, lekko w dół ul. Jana Pawła II. Po ok. 1,5 km, po prawej stronie drogi, przy słupach wysokiego napięcia, mała słupkowa kapliczka (naprzeciw - ul. Brzozowa).

XIII STACJA – MAŁA KAPLICZKA (35,5 km)

50. Skręcamy w lewo, w ul. Brzozową i idziemy nią ponad 0,5 km. Dochodzimy do skrzyżowania, skręcamy w prawo i schodzimy w dół (ok. 400 m), do skrzyżowania z drogą główną.

6 51. Na drodze głównej skręcamy w lewo, przechodzimy przez most na rzece

Skawie.

52. Za mostem skręcamy w lewo na wał rzeczny, którym idziemy ok. 2,5 km.

53. Po ok. 2,5 km wały zakręcają w prawo, wzdłuż rzeczki Choczeńka. Dalej idziemy ok. 700 m wzdłuż Choczeńki cały czas prosto wałem, którym prowadzi żwirowa droga.

54. Następnie przechodzimy przez tory, potem przez drogę główną, idąc prosto dochodzimy do kolejnego skrzyżowania.

55. Skręcamy w lewo i idziemy prosto ul. H. Sienkiewicza (ok. 150 m), po czym skręcamy w prawo w ul. Teatralną (100 m), a następnie w lewo w ul. Emilii i Karola Wojtyłów, z której po ok. 100 m skręcamy lekko w prawo w ul. Doktora Edmunda Wojtyły. Tą ulicą lekko pod górę wychodzimy na Plac Jana Pawła II przed Bazyliką.

XIV STACJA - PLAC JANA PAWŁA II - BAZYLIKA W WADOWICACH (41,6 km).

Msze św. w Bazylice – 6:00, 7:00, 8:00, 12:00

Batdź nam miłościw, przepuść nam Panie.. Boży, który gładzisz grzechy wysłuchaj nas. Boży, który gładzisz grzechy zmiłuj sie nad nami. Chryśte usłysz nas, Chryśte

[r]

Zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych oraz wykonywanie z nich skoków. Nie przepychaj się wsiadając

Dla swojego zbioru proszę dla jednej z cech opisujących obiekty zastosować skalowanie, jeśli brakuje pewnych wartości – uzupełnić te brakujące wartości, a dla pewnej

Poza pojedynczy- mi dobrymi wiadomościami opisującymi nadzwyczajne sukcesy polskiej medycyny został on zdominowany przez propagandę reformy ministra Arłukowicza odrzucanej

4 Chodzi zwłaszcza o to, aby nie mylić eutanazji i pomocy w samobójstwie, które są praktykami dla wielu osób kontrowersyjnymi i w większości krajów wciąż nielegalnymi,

zmiany art. 2 pkt 1 Pb, który mówi o tym, że do wniosku o pozwolenie na budowę dołącza się pzt oraz pt wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami,