Restauracja Ciżemka Toruń

Share "Restauracja Ciżemka Toruń"

Restauracja Ciżemka Toruń

Mam nadzieję, że większość z Was jest ze mną na fanpagu (klik) i wie, że spędziłam ostatnio cudowny weekend w Toruniu za sprawą mojego Ukochanego, który mnie wyjazdem bardzo zaskoczył. W związku z tym, że w czasie wyjazdu, 6 września Paweł miał urodziny wybraliśmy się na romantyczną kolację urodzinową do Restauracji Ciżemka, a kolacja ta zostanie zapamiętana przez nas na długo – dlaczego, przeczytajcie… :).

Restauracja Ciżemka Piekary 18

Toruń

Restauracja Ciżemka znajduje się w samym sercu Starego Miasta w Toruniu w niedalekiej okolicy Bulwaru Filadelfijskiego z widokiem na rozległą Wisłę. Restauracja mieści się w Hotelu Gotyk w XIV w. kamienicy, a jej znakiem rozpoznawczym jest pajacyk w ciżemkach, który zasiada w dużym oknie.

Restauracja jest urządzona w stylu gotyckim, pełnym czerwieni, ciemnego drewna z połyskiem, bogatych zdobień, dużych luster ze złotymi ramami, dzięki czemu całość tworzy jakby zamkową komnatę. Jest to lokal klimatyczny i romantyczny – czerwień, zdobione świeczniki, kominek i czerwone, aksamitne obicie sofy – idealne miejsce na kolację we dwoje.

Restauracja Ciżemka serwuje dania europejskie w nowoczesny sposób, ale nie zabrakło akcentów kuchni staropolskiej np. w postaci kaczki czy czerniny. Na przystawki wybraliśmy tatar i carpaccio, do których podano nam cieplutkie, chrupiące bułeczki z masełkiem.

– tatar wołowy z cebulą i kiszonymi ogórki (25 zł), okazało się, że to nie jedyne dodatki do doskonałego, świeżego, siekanego mięsa, ponieważ na talerzu znalazła się także marynowana cebulka, kapary, oliwki i marynowane pieczarki. Dla każdego coś dobrego, a porcja całkiem solidna. To był najlepszy tatar, jaki jadłam.

– carpaccio wołowe z parmezanem, kaparami, pomidorkami cherry skropione oliwą truflową (28zł) podane na miksie sałat, z kremem balsamicznym i oliwkami, z porządnymi kawałkami parmezanu .

Na danie główne Paweł wybrał sobie stek z polędwicy wołowej na fasolce szparagowej z kurkami i ziemniakami puree w cenie 59 zł. Poprosił o stek dobrze wysmażony i faktycznie taki został podany na talerzu. Mięso było doskonałe – na zewnątrz miało chrupką skorupkę, a w środku było miękkie i pachniało rozmarynem. Porcja była solidna, tak po męsku :). Dodatki poprawne, choć wolimy bardziej miękką fasolkę niż al dente – ale przecież to rzecz gustu.

W związku z tym, że Paweł miał urodziny postanowiłam zrobić mu niespodziankę w postaci świeczki urodzinowej, razem z obsługą uknuliśmy plan by świeczkę wbić zamiast do ciasta to do mięsa i zrobić stekowy tort :). Zaskoczenie było ogromne!

Dla siebie wybrałam na ucztę moją ulubioną rybę, czyli łososia smażonego w sosie maślano-cytrynowym z krewetkami i torcikiem ryżowym (37 zł). Łosoś dobrze wysmażony, rozpływał się w ustach, z chrupiącą skórką, ale całość dopełniał tutaj idealny sos – odpowiednio gęsty, maślany, mocno cytrynowy – widać w

nim było skórki cytryny, poezja! Torcik ryżowy był tu zbędny, ale na pewno przyda się, kiedy ktoś nie zje obfitych przystawek tak jak my :).

Byliśmy już naprawdę pysznie najedzeni, ale skusiliśmy się na jeden deser – lody z owocami z sosem karmelowym i bitą śmietaną. Nie ma to jak pyszne lody, 3 gałki by podzielić się porcją na dwie osoby, podane z prawdziwą bitą śmietaną, winogronami, kuleczkami arbuza i wyfiletowaną pomarańczą (brawo! tak rzadko to spotykamy).

W między czasie popijaliśmy kawę latte (8zł – ah gdyby w Trójmieście dostać latte w takiej cenie) i herbatę cytrynową (8zł). Herbatę podano, tak jak lubimy – imbryczek z wrzątkiem do zaparzenia sobie samemu herbatki, z dodatkową cytryną i cukrem brązowym na patyczku. I ta piękna, zdobiona filiżanka – blogerki wiedzą, co mam na myśli – przydałaby mi się taka :).

Do dyspozycji gości jest także dostępny na III piętrze hotelu taras letni „Podniebny zakątek”, czyli kolejne romantyczne miejsce z widokiem na miasto z góry.

Restauracja Ciżemka to piękne, eleganckie i romantyczne miejsce, gdzie dania z menu są bardzo dobre (tatar mmm), serwowane z najwyższą jakością, a obsługa jest niezwykle profesjonalna. Polecamy w szczególności na kolację we dwoje, ale także na większe uroczystości. Karta menu jest zmieniana sezonowo. Pozdrawiamy p. Karola, który pomógł mi w zrobieniu niespodzianki, był bardzo profesjonalny, a przy tym bardzo sympatyczny i wesoły :).

Inni, którzy twierdząc oficjalnie, że produkują szmirę tylko dla pieniędzy, nie przyznają się, że właściwie ten rodzaj sztuki im się podoba.. Wreszcie ci, którzy są na

Dziś dzieci utrwalają wczorajszą zabawę ruchową: Ręce w przód … Czy ktoś już zapamiętał

Metodą zgadywania można sprawdzić, że x 2 jest całkowite dla m  {-1, 0, 2, 3}, ale czy to już wszystkie dobre wartości m!. Sprawdzanie „na piechotę” wydaje

Oprócz informacji, które zamieściłam z e-podręcznika, proszę zapoznajcie się rysunkami które macie w swoim podręczniku na stronie 232 „schemat odbicia promienia światła

Treści zadań nie trzeba przepisywać, ale należy zapisać numer karty, tematykę i numer zadania.. Rozwiązania muszą być

Od tego terminu klasy 4 będą miały do końca roku szkolnego zajęcia przez Teams – zostaną poinformowane o zasadach pracy w Teams i pakiecie

Od tych terminów klasy 5 będą miały do końca roku szkolnego zajęcia przez Teams – zostaną poinformowane o zasadach pracy w Teams i pakiecie

Na ocenę końcową ma wpływ ocena semestralna, oceny uzyskane w tym semestrze przed nauką zdalną, oceny uzyskane podczas nauki zdalnej, systematyczność i terminowość