Rejon EDK Trójwieś. Trasa Czarna - św. Cyryla i Metodego

Share "Rejon EDK Trójwieś. Trasa Czarna - św. Cyryla i Metodego"

Rejon EDK Trójwieś

Trasa Czarna - św. Cyryla i Metodego

przebieg trasy Istebna kościół → Gazury → Jasnowice → Bukowiec → Girowa → Hyrczawa → Trójstyk → Cierne → Trzy Kopce → Lieskowa → Stary Kosiarz → Kikula → Beskid Wreszczowski → Zwardoń → Zwardoń Myto

→ Sołowy Wierch → Wyżrana → Koczy Zamek → Tyniok → Karolówka

→ Stecówka → Szarcula → Kubalonka → Mraźnica → Kiczory → Młoda Góra → Suszki → Istebna kościół

długość trasy 80[km]

suma podejść 2760[m]

aktualizacja marzec 2019

!

znakiem wykrzyknika oraz podkreśleniem oznaczono miejsca, w których należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie pomylić drogi.

znakiem Krzyża oznaczono miejsca, w których należy rozpocząć rozważanie kolejnej stacji Drogi Krzyżowej.

Zasady poruszania się na trasie

Z myślą o bezpiecznym przebyciu trasy EDK zalecamy, aby:

poruszać się w zwartych grupach, liczących nie więcej niż 10 osób;

każda osoba miała założone elementy odblaskowe;

na drogach poruszać się zgodnie z zasadami ruchu drogowego (idziemy lewą stroną jezdni, jeden za drugim), pierwsza osoba w grupie ma zapaloną latarkę ze światłem białym skierowanym do przodu, ostatnia osoba w grupie ma zapaloną latarkę ze światłem czerwonym skierowanym do tyłu;

podczas czytania rozważań kolejnych stacji Drogi Krzyżowej oraz innych postojów zatrzymać się w miejscu bezpiecznym, oraz nie utrudniać przemieszczanie się innym uczestnikom EDK oraz osobom nie uczestniczącym w EDK;

dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych.

W trakcie Ekstremalnej Drogi Krzyżowej obowiązuje Reguła Milczenia. Obowiązuje ona od momentu rozpoczęcia EDK, czyli od chwili wyruszenie na trasę. Uszanuj prawo innych uczestników do głębokiego przeżywania Misterium Drogi Krzyżowej, dzięki możliwości spotkania z Bogiem w ciszy i skupieniu. Zwróć uwagę osobom łamiącym tą regułę.

W razie niebezpiecznej sytuacji na trasie…

Ze względu na przebieg tras EDK, często to Ty będziesz jedyną osobą, która będzie mogła pomóc innemu uczestnikowi. Dlatego nie wahaj się zareagować gdy widzisz że ktoś ma problemy. W szczególności przerwij zasadę milczenia i udziel pomocy, jeżeli:

ktoś uległ wypadkowi lub nagłemu zachorowaniu;

ktoś leży lub siedzi bez ruchu;

ktoś ma problemy z chodzeniem, oddychaniem, itp;

ktoś nadaje sygnał ratunkowy.

Jeżeli znajdziesz się w takiej sytuacji po pierwsze upewnij się, że Tobie nie zagraża niebezpieczeństwo, a następnie zacznij udzielać pomocy. Jeżeli sytuacja przekracza Twoje umiejętności, wezwij pomoc dzwoniąc na numer ratunkowy 112.

Kościół Dobrego Pasterza (0 km) – Jasnowice Kapliczka (2,45 km)

1. Ruszamy od Kościoła w Istebnej drogą pomiędzy cmentarzem w stronę przysiółka Szymcze.

2. Dochodzimy do kierunkowskazu Suszki, idziemy prosto.

3. Kierunkowskaz Gazury idziemy prosto.

4. 1,1km – skręcamy w lewo cały czas drogą. !Na rozwidleniu dróg skręcamy w lewo i cały czas idziemy drogą.

5. 1,5km – dochodzimy do żółtego szlaku, którym idziemy prosto.

6. 2,1km – dochodzimy do skrzyżowania, skręcamy w prawo trzymając się żółtego szlaku.

STACJA I – Jasnowice Kapliczka (2,45 km)

1. 2,5km – skręcamy w prawo i trzymamy się żółtego szlaku.

2. 3,3km – dochodzimy do drogi DW 943 (obok firmy Stolux), skręcamy w prawo przechodzimy przez przejście graniczne.

3. 3,7km – za przejściem skręcamy w lewo, w drogę pomiędzy drewnianymi budkami, idziemy zielonym szlakiem.

4. 6,9km – na rozwidleniu szlaków skręcamy w prawo, cały czas poruszamy się zielonym szlakiem.

5. 7,7km – dochodzimy do skrzyżowania ze szlakiem czerwonym i dalej poruszamy się już zgodnie z czerwonym szlakiem.

STACJA II – Chata Girova (10,2 km)

6. 10,2km – idziemy dalej czerwonym szlakiem.

7. 10,9km – na rozwidleniu szlaków skręcamy w lewo, idziemy ścieżką, czerwonym szlakiem.

8. 11,3km – dochodzimy do drogi i dalej idziemy za czerwonym szlakiem (drogą).

9. 11,9km – !dochodzimy do łuku drogi, gdzie szlak czerwony krzyżuje się z zielonym szlakiem. Poruszamy się teraz zielonym szlakiem ścieżką w dól.

10. 12,8km – wchodzimy na asfalt i kierujemy się dalej zielonym szlakiem 200m dalej jest skrzyżowanie.

11. 13km – !skręcamy w lewo, lekko w dół bez szlaku kierując się główną drogą na Herczawę – trasa rowerowa słabo oznaczona, serpentyny.

12. 17,8km – dochodzimy do żółtego szlaku, skręcamy w lewo i podchodzimy nim 100m do kościoła.

STACJA III – Hrcava Kościół (17,9 km)

13. 17,9km – wracamy, idziemy żółtym szlakiem (dwa skręty w lewo w odstępie 100m).

14. 19,2km – dochodzimy do granicy czesko słowackiej i dalej idziemy prosto granicą w górę żółtym szlakiem.

15. 20,2km – skręcamy w prawo schodami na Trójstyk.

16. 20,4km – za Trójstykiem idziemy w prawo, ścieżką niebieskim szlakiem.

17. 20,8km – dochodzimy do drogi i dalej poruszamy się drogą, niebieskim szlakiem.

18. 21,8km – skręcamy w prawo, 50m dalej w lewo. Przechodzimy przez tory i most. Za mostem na skrzyżowaniu skręcamy w prawo i dalej poruszamy się drogą bez szlaku.

STACJA IV – Cierne Kościół św. Ignaca (24,8 km)

19. 24,8km – idziemy dalej prosto za zielonym szlakiem.

20. 25km – przechodzimy przez skrzyżowanie i idziemy prosto zielonym szlakiem.

21. 25,1km – skręcamy w prawo zielonym szlakiem (strome podejście).

22. 26,2km – skręcamy w lewo idziemy teraz grzbietem góry, cały czas zielonym szlakiem.

23. 27,4km – mijamy kapliczkę św. Józefa i idziemy dalej prosto zielonym szlakiem.

24. 27,8km – 400m za kapliczką skręcamy w prawo, mamy podejście w górę zielonym szlakiem.

25. 29km – skręcamy w lewo, poruszamy się grzbietem góry, zielonym szlakiem.

26. 30,6km – skrzyżowanie szlaków. Poruszamy się dalej grzbietem, zgodnie z zielonym szlakiem

27. 31,5km – !200m przed przekaźnikiem skręcamy w prawo, poruszamy się ścieżką, skrajem lasu, zielonym szlakiem.

28. 32,3km – na rozwidleniu szlaków skręcamy w lewo za zielonym szlakiem.

29. 34,3km – dochodzimy do drogi asfaltowej, gdzie skręcamy w lewo, zgodnie z zielonym szlakiem. 100m dalej skręcamy w prawo.

STACJA V – Svancarovci Kapliczka św. Piotra i Pawła (34,5 km)

30. 34,6km – 100m za kapliczką skręcamy w lewo, cały czas zielonym szlakiem.

31. 35,8km – idziemy dalej zielonym szlakiem, który skręca w lewo, a następnie ciągnie się grzbietem góry.

32. 37,3km – na skrzyżowaniu idziemy prosto (podejście grzbietem przez las, zielonym szlakiem).

STACJA VI – Kykula (39 km)

33. 39km – !skręcamy ostro w lewo, idziemy granicą PL-SK, za czerwonym szlakiem do Zwardonia. Należy uważać.

34. 42,4km – Przełęcz Graniczne. Cały czas poruszamy się granicą i czerwonym szlakiem.

35. 43km – idziemy w prawo drogą w dół, za czerwonym szlakiem, granica PL-SK idzie prosto.

36. 43,7km – na łuku idziemy prosto ścieżką, czerwonym szlakiem, poza Chatką Skalanka.

STACJA VII – Zwardoń kościół (46,3 km)

37. 46,3km – !przechodzimy przez mostek nad torami, poruszamy się niebieskim szlakiem. 200m dalej szlak skręca w lewo.

38. 47,5km – przechodzimy nad drogą S1 i skręcamy w lewo za niebieskim szlakiem.

39. 47,9km – na lewym łuku drogi skręcamy w prawo w boczną uliczkę, za niebieskim szlakiem.

STACJA VIII – Sołowy Wierch (49,9 km)

40. 49,9km – idziemy lekko w prawo i schodzimy w dół niebieskim szlakiem.

41. 50,3km – !szlak skręca ostro w prawo należy uważać, żeby nie pójść prosto.

42. 51,3km – dochodzimy do drogi asfaltowej i idziemy dalej prosto drogą, niebieskim szlakiem.

43. 52,3km – na skrzyżowaniu idziemy w lewo, a następnie w prawo obok kapliczki na Wyżranej, płytami w górę 200m dalej na łuku idziemy w prawo, niebieskim szlakiem.

44. 54,2km – dochodzimy do drogi DW943, przechodzimy przez drogę i skręcamy w prawo. 50m drogą DW943.

45. 54,25km – skręcamy w lewo w boczną uliczkę obok przystanku, kierujemy się dalej niebieskim szlakiem.

STACJA IX – Krzyż na Żurówce (54,9 km)

46. 54,9km – na rozwidleniu dróg w prawo, idziemy cały czas niebieskim szlakiem.

47. 56,4km – na rozwidleniu dróg idziemy w prawo przez las, niebieskim szlakiem.

48. 60,1km – dochodzimy do Karolówki, gdzie skręcamy w lewo, zgodnie z czarnym szlakiem.

49. 61,4km – dochodzimy do czerwonego szlaku i dalej poruszamy się prosto, zgodnie z jego ścieżką.

50. 62,7km – dochodzimy do kapliczki na Stecówce gdzie skręcamy w prawo, 50m dalej w lewo i idziemy dalej drogą do kościoła, czerwonym szlakiem.

STACJA X – Stecówka Kościół (63,1 km)

51. 63,1km – idziemy dalej drogą w stronę Szarculi.

52. 65,8km – Szarcula, na rozwidleniu idziemy w lewo czerwonym szlakiem.

53. 66,8km – Kubalonka, przechodzimy na pasach przez drogę DW941 z lewej strony mijamy Zajazdu u Michoła, skręcamy w lewo, idziemy dalej czerwonym szlakiem.

STACJA XI – Kubalonka (67 km)

54. 67km – poruszamy się cały czas czerwonym szlakiem.

55. 70km – dochodzimy do drogi szutrowej skręcamy w prawo, czerwonym szlakiem.

56. 71km – na rozwidleniu skręcamy w prawo lekko pod górkę, dochodzimy do Przełęczy Łączecko.

57. 71,2 km – z przełęczy wyruszamy !czerwonym szlakiem, należy uważać żeby nie pomylić dróg.

STACJA XII – Kiczory (73 km)

58. 73km – skręcamy ostro w lewo i dalej poruszamy się żółtym szlakiem w kierunku Młodej Góry.

59. 74,3km – dochodzimy do leśnej drogi, gdzie skręcamy !w prawo po kilku metrach w lewo, dalej ścieżką w dół żółtym szlakiem.

STACJA XIII – Skrzyżowanie Sałasz Dupne (75,4 km)

60. 75,4km – na rozwidleniu szlaków skręcamy w prawo i idziemy żółtym szlakiem.

61. 77,4km – przechodzimy przez drogę asfaltową, idziemy dalej w dół żółtym szlakiem.

62. 77,9km – dochodzimy do drogi asfaltowej, skręcamy w lewo do przysiółku Suszki, (bez szlaku).

63. 78,7km – przechodzimy przez most na Olzie.

64. 79,3km – skręcamy w lewo w kierunku kościoła Dobrego Pasterza.

STACJA XIV – Cmentarz obok kościoła Dobrego Pasterza (80 km)

rozjeżdżonym ) rozwidleniu dróg nie skręcamy w prawo w dół, ale idziemy lekkim łukiem w lewo, do góry. Dochodzimy

Przy rozwidleniu z ulicą Dziką skręcamy w lewo i przechodzimy na drugą stronę ulicy

Po drugiej stronie zbiornika skręcamy w prawo na drogę asfaltową i zaraz potem w lewo pod górę, trzymając się czerwonego szlaku.. Po 250 metrach szlak odbija z drogi gruntowej w

Dalej przechodzimy przez jezdnię i idziemy prosto ( UWAGA!!! przejście przez jezdnię nie odbywa się przez przejście dla pieszych, należy zachować szczególną ostrożność

Dochodzimy do skrzyżowania ulicy Szkolnej z ulicą Jesienna, po lewej stronie znajduję się drewniany krzyż.. † STACJA VIII –

Idziemy na wprost wzdłuż żywopłotu i dalej przez pola 1km i skręcamy w lewo na drogę asfaltową!. Idziemy cały czas prosto główną drogą asfaltową przechodząc przez

Na rozwidleniu kierujemy się na lewo w wąską nieoświetloną drogę asfaltową, która przez 1,5 km systematycznie będzie wznosiła się do góry, początkowo

Kierując się dalej szlakiem niebieskim dochodzimy do głównej drogi w Ponikwi, biegnącej wzdłuż rzeki Ponikiewki i skręcamy w prawo.. Od tego miejsca idziemy główną