Share "Byłem zajęty moją działalnością, ale rodziny nie zaniedbywałem - Edmund Dąbrowski - fragment relacji świadka historii [TEKST]"

EDMUND DĄBROWSKI

ur. 1930; Świeciechów

Miejsce i czas wydarzeń Lublin, PRL

Słowa kluczowe Projekt Lublin. Opowieść o mieście, rodzina, wyjazdy wakacyjne, zwiedzanie, Debreczyn

Byłem zajęty moją działalnością, ale rodziny nie zaniedbywałem

Były sprawy związane z moją działalnością. Ale prywatnie też nie zaniedbywałem rodziny. Po pierwsze miałem sporo wyjazdów, były wyjazdy na studia, były wyjazdy do Warszawy, wyjazdy na stowarzyszenie stenografów, przy czym spotkania stowarzyszenia stenografów były przeważnie sobotnio-niedzielne, więc też nie było mnie w domu. Ale kiedy wakacje przychodziły, to już w roku [19]68 zaczęliśmy jeździć po kolei po terenie Polski. Moje dzieci, żona i ja. Namiot, i tak się jechało.

Zaczęliśmy od Gór Świętokrzyskich, a później dalej Kraków, Ojców, później Wrocław, Jelenia Góra, Pomorze Szczecińskie, Warmia, Mazury, Olsztyn, tam całe te tereny.

To taki był wyjazd zawsze na trzy, nawet cztery tygodnie z namiotem. Można się było zatrzymywać wtedy gdzie się chciało, można było się wyżywić niedrogo i zwiedzać co się chciało. To były czasy naprawdę bardzo przyjemne. W roku [19]76 był mój pierwszy wyjazd zagraniczny. Wyjechaliśmy wtedy do Rumunii i na Węgry. Na Węgry tylko dlatego, że tam córka miała swoją koleżankę, wyszła za Węgra, i ona bardzo chciała ją odwiedzić. Na Węgrzech przeważnie zatrzymywaliśmy się w Debreczynie, to jest miasto partnerskie Lublina. W Debreczyne był bardzo ładny kamping, bardzo dobrze urządzony: prysznic, kuchnie, wszystko, co tam się chciało, to u nich to wszystko było.

Data i miejsce nagrania 2014-02-05, Lublin

Rozmawiał/a Piotr Lasota

Redakcja Piotr Lasota

Prawa Copyright © Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN"

Słowa kluczowe Lublin, PRL,Niezalezne Zrzeszenie Studentów, wyjazdy zagraniczne, Akademia Rolnicza.. Wyjazdy zagraniczne

Jak przywiozło się to do obozu, to wóz się stawiało z tyłu za barakiem, tam mieliśmy postój wszystkich wozów, tam te blaszaki bojowe, frontowe, stały cały czas

Ja nie pamiętam wiele z tego, ja pamiętam, że jechaliśmy jeden raz do Rabki Zdrój, byliśmy tam, ale pamiętam, że byłem w hotelu, on się

A patrzeć na to, co kiedyś było nasze, a co zostało zabrane, i że ojciec szukał pracy, że mama jeździła, prosiła, żeby oddano chociaż to mieszkanie, które nie miało

Zawsze jakaś indywidualność się liczyła po prostu albo reżysera, albo zespołu aktorskiego, ale reszta to była taka właśnie, takie poprawne teatrzyki udające po prostu

Celowo to władze robiły, że puszczały trzy osoby z zespołu, jednej nie dawały [paszportu], no wiadomo było, że już jest po spektaklu, więc oni niczego nie zabraniali,

Był wynajmowany samochód ciężarowy, w pierwszym okresie, takim starem przyjeżdżali, albo był wynajmowany autobus, później dyrekcja autosana kupilła.. Były

Miejsce i czas wydarzeń Lublin, dwudziestolecie międzywojenne Słowa kluczowe projekt W poszukiwaniu Lubliniaków, projekt W..